Freddy en Ozzy
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Freddy en Ozzy
Ik heb, tegen beter weten in, toch je filmpje bekeken en ik ben het volledig met Marjan, Mette en Karen eens.
Ik sluit me dan ook aan bij de adviezen die je van hen gekregen hebt.
Eerlijk gezegd kreeg ik wel tranen in mijn ogen toen ik zag hoe bang jouw pupjes zijn in de (veel te grote) losloopruimte.
Je zal het ongetwijfeld allemaal heel goed bedoelen maar je schiet hierin dus een beetje door.
Ik ben wel blij dat je ze vanaf nu weghoud van je andere huisdieren, dat zal al veel meer rust geven.
Het implantaat zal ook zeker gaan schelen, maar het neemt niet weg dat ik (en de anderen hier) groot voorstander blijf van ieder een eigen kooi. En als blijkt dat ze blijven klieren naar elkaar, ook ieder eigen loslooptijd, niet meer samen laten spelen. Dat is niet zielig trouwens. Een fret kan zich prima in zijn eentje vermaken en vind het ook leuk om samen met jou te spelen. Je zal ook merken dat de band met de fretten anders wordt als je ze 1 op 1 aandacht geeft.
En als ik je dan nog (ongevraagd) een advies mag geven?
Zet eten, drinken, poepbak, speelgoed bij elkaar in (een hoek van) de ruimte. Zo creëer je een “kleinere” ruimte.
En geef ze gewoon 2 á 3 x per dag max een uur loslooptijd. Daarna lekker in hun (eigen) kooi om te slapen.
Het zijn puppies, dus baby’s, en ze hebben behoefte aan regelmaat, rust en veiligheid.
Dat moet jij hun bieden, want dat kunnen ze niet zelf.
Ik hoop écht dat je onze adviezen nu ter harte gaat nemen.
We zeggen het niet om je dwars te zitten, maar vanwege het welzijn van je fretten.
Want daar is dit forum oorspronkelijk voor bedoelt.
Ik sluit me dan ook aan bij de adviezen die je van hen gekregen hebt.
Eerlijk gezegd kreeg ik wel tranen in mijn ogen toen ik zag hoe bang jouw pupjes zijn in de (veel te grote) losloopruimte.
Je zal het ongetwijfeld allemaal heel goed bedoelen maar je schiet hierin dus een beetje door.
Ik ben wel blij dat je ze vanaf nu weghoud van je andere huisdieren, dat zal al veel meer rust geven.
Het implantaat zal ook zeker gaan schelen, maar het neemt niet weg dat ik (en de anderen hier) groot voorstander blijf van ieder een eigen kooi. En als blijkt dat ze blijven klieren naar elkaar, ook ieder eigen loslooptijd, niet meer samen laten spelen. Dat is niet zielig trouwens. Een fret kan zich prima in zijn eentje vermaken en vind het ook leuk om samen met jou te spelen. Je zal ook merken dat de band met de fretten anders wordt als je ze 1 op 1 aandacht geeft.
En als ik je dan nog (ongevraagd) een advies mag geven?
Zet eten, drinken, poepbak, speelgoed bij elkaar in (een hoek van) de ruimte. Zo creëer je een “kleinere” ruimte.
En geef ze gewoon 2 á 3 x per dag max een uur loslooptijd. Daarna lekker in hun (eigen) kooi om te slapen.
Het zijn puppies, dus baby’s, en ze hebben behoefte aan regelmaat, rust en veiligheid.
Dat moet jij hun bieden, want dat kunnen ze niet zelf.
Ik hoop écht dat je onze adviezen nu ter harte gaat nemen.
We zeggen het niet om je dwars te zitten, maar vanwege het welzijn van je fretten.
Want daar is dit forum oorspronkelijk voor bedoelt.
Bedankt voor je advies.
Zoals ik al zei. Nu eerst de implantaten en dan kijken we eerst hoe dat gaat.
Ik ga ze ook niet volledig weg houden bij de andere dieren. Ik ga ze enkel nog los laten daar waar ze de ruimte voor zichzelf hebben. Zodat ze dus ongestoord kunnen spelen.
En ja die grote ruimte vonden ze maar eng. Maar dat zal naar mate ze er vaker komen vast gaan veranderen. Alles is eng in het begin.
Zoals ik al zei. Nu eerst de implantaten en dan kijken we eerst hoe dat gaat.
Ik ga ze ook niet volledig weg houden bij de andere dieren. Ik ga ze enkel nog los laten daar waar ze de ruimte voor zichzelf hebben. Zodat ze dus ongestoord kunnen spelen.
En ja die grote ruimte vonden ze maar eng. Maar dat zal naar mate ze er vaker komen vast gaan veranderen. Alles is eng in het begin.
Ik wil me er ook zeker niet mee bemoeien en in mengen, maar als beginnend fretten eigenaar en helaas ook van een ziek fretje, wil ik je toch ook echt alleen waarschuwen en zeggen, lees je goed in wat het gedrag is wat hoort bij zieke fretjes En observeer ze goed, want ze kunnen dus echt heel lang laten zien, dat er niks aan de hand is, tot dat het echt foute boel is.
Ik ben helaas ook verkeerd erin gestapt, ons fretje heeft in het begin gewoon teveel stress ervaren, te kleine kooi, nieuwe kooi, niet samen kunnen met poes en teveel speeltjes in 1x.. en dit gaat paar maanden goed maar krijgt op den duur toch klachten. Ik weet niet of al deze klachten komen van de stress of dat ze sommige dingen van haar moeder heeft gekregen. Ik doel hier op de fretten Corona.. ( mischien dat iemand mij hierin kan verhelderen).
Maar nogmaals het zijn jouw fretjes en het zijn echt leukerds , maar als ze toch ziek worden dan wordt het echt wel een (duur) dingetje en het gaat echt aan je hart als je ze zo ziet strubbelen. We willen allemaal het beste voor onze kanjers toch?
Ik ben helaas ook verkeerd erin gestapt, ons fretje heeft in het begin gewoon teveel stress ervaren, te kleine kooi, nieuwe kooi, niet samen kunnen met poes en teveel speeltjes in 1x.. en dit gaat paar maanden goed maar krijgt op den duur toch klachten. Ik weet niet of al deze klachten komen van de stress of dat ze sommige dingen van haar moeder heeft gekregen. Ik doel hier op de fretten Corona.. ( mischien dat iemand mij hierin kan verhelderen).
Maar nogmaals het zijn jouw fretjes en het zijn echt leukerds , maar als ze toch ziek worden dan wordt het echt wel een (duur) dingetje en het gaat echt aan je hart als je ze zo ziet strubbelen. We willen allemaal het beste voor onze kanjers toch?
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Juist fijn hoor Eliesja, als jij ook je ervaringen hier deelt!
Eliesja. Natuurlijk mag jij je ook mengen. Ik volg jou fretje ook. Zo sneu dat ze ziek is en dat gun je je beestje niet. Geen enkel beestje
Wij hebben donderdag een afspraak voor de Suprelorin implantaten dan kijken hoe dat uitpakt. Ik kies voor eerst twee jaar. En daarna laat ik dan die van vier jaar zetten.
Verder ga ik de filmpjes wel gewoon delen op pagina's waar ze wel gewaardeerd worden. En zal ik hier vragen stellen als ik vermoed dat het vragen zijn waar ik antwoord op krijg. Waar het forum kennelijk voor bedoeld is. Hun verdere leven zal ik dan dus hier niet meer delen.
Ik vind het wel leuk om jou hummeltje te blijven volgen Eliesja zo leuk om te zien hoe zij het eigenlijk ook goed doet ondanks haar klachten.
Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Wij hebben donderdag een afspraak voor de Suprelorin implantaten dan kijken hoe dat uitpakt. Ik kies voor eerst twee jaar. En daarna laat ik dan die van vier jaar zetten.
Verder ga ik de filmpjes wel gewoon delen op pagina's waar ze wel gewaardeerd worden. En zal ik hier vragen stellen als ik vermoed dat het vragen zijn waar ik antwoord op krijg. Waar het forum kennelijk voor bedoeld is. Hun verdere leven zal ik dan dus hier niet meer delen.
Ik vind het wel leuk om jou hummeltje te blijven volgen Eliesja zo leuk om te zien hoe zij het eigenlijk ook goed doet ondanks haar klachten.
Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Oh wel jammer, vind het juist wel leuk om ze te volgen...
Mischien de filmpjes niet, maar wel je mooie foto’s toch?
Wel lief dat je Nala wil blijven volgen.. en zeker je gunt het geen enkel dier.
Een wijs besluit om hier geen schrijnende filmpjes meer te plaatsen want wanneer daar geen advies of commentaar op mag worden gegeven is het verder ook van weinig waarde op dit forum.
Ik heb wel te doen met het lot van jouw fretjes en ik hoop echt van harte dat je uiteindelijk toch wat gaat doen met de opmerkingen en adviezen die hier zijn gegeven.
Het moet toch eens tot je doordringen dat wanneer de op dit moment actieve forumleden allemaal hetzelfde zien in jouw filmpjes, er misschien toch eens een kern van waarheid in zou kunnen zitten.
En Eliesja, heel fijn dat ook jij hier je ervaring deelt, gelukkig zijn er ook nog beginnende fretten eigenaren die wel willen leren en die openstaan voor adviezen en daarbij leren hoe je een fret moet lezen.
Ik heb wel te doen met het lot van jouw fretjes en ik hoop echt van harte dat je uiteindelijk toch wat gaat doen met de opmerkingen en adviezen die hier zijn gegeven.
Het moet toch eens tot je doordringen dat wanneer de op dit moment actieve forumleden allemaal hetzelfde zien in jouw filmpjes, er misschien toch eens een kern van waarheid in zou kunnen zitten.
En Eliesja, heel fijn dat ook jij hier je ervaring deelt, gelukkig zijn er ook nog beginnende fretten eigenaren die wel willen leren en die openstaan voor adviezen en daarbij leren hoe je een fret moet lezen.
Nee. Ik ga ook die niet delen hierEliesja schreef:Oh wel jammer, vind het juist wel leuk om ze te volgen...
Als ik vragen heb mbt gezondheid of iets waar ik echt niet uitkom dan zal ik die ook eerst elders stellen antwoorden krijg ik niet. Wel een hoop commentaar. Zo wordt een kist over het hoofd gezien. Wordt er geroepen dat één van mijn fretjes iets mankeerd. Maar wat dat wordt niet verteld. En er wordt aangegeven dat mijn filmpjes en foto's niet op prijs worden gesteld, dus ik bespaar jezelf die energie. Ik zit gewoon niet op goede forum ermee. Ik kwam hier na het lezen over voer en daar had ik idd twijfel en vragen over. Maar uiteindelijk toch een keus kunnen maken. En ik heb ook goede adviezen gehad. Waar ik dus wel wat mee kan en die ga ik zeker toepassen/gebruiken
Euh ho eens even. Antwoorden krijg je niet? Je moet toch serieus eens ophouden met dat soort opmerkingen. Er zijn verscheidene leden die hier tijd noch moeite besparen (ik gisteren nog mijn werktijd (!) ) om jou de antwoorden te geven waar je om zit te vragen. Vervolgens krijg je antwoorden, en sla je ze zéker voor 95 als niet 100% in de wind. Ik word wel pissig als jij roept dat je geen antwoorden krijgt, na GIGA veel voeding info van heel veel leden en in het bijzonder Karen te hebben gekregen waar je, keihard gezegd, geen reet mee hebt gedaan. Ook het samen huisvesten en manier van te snel teveel ruimtes aan bieden, de te grote ruimte, de uitleg over de gedragingen, de omgang met andere dieren... Het zal je een behoorlijke worst wezen. Het enige wat ik je heb zien toepassen is het veiliger maken van de buitenren (die 5% dus). En het enige antwoord dat jij nog niet hebt is welk symptoom er is gespot van de fretten corona mutatie, en het is Karens goed recht om dat helemaal niet met je te delen na hoe je met haar bent omgesprongen in het voeding topic. Ze had een belachelijk goed punt dat jij niet met gedegen argumenten kwam waarom je dingen koos (wat ik je daarvoor ook al eens zij), er volgt een heleboel kennis en informatie waar je wél iets mee zou kunnen doen, maar je hebt niet eens het fatsoen gehad op die kennis en informatie te reageren zodat er een gedegen gesprek plaats kan vinden mét dus alle argumenten. Je bleef enkel verdedigen op gevoel en een muurtje opgooien, zonder inhoudelijke argumentatie. Mensen gaan geen tijd in jouw fretjes steken als jij ze zelf niet wilt helpen (de dovemansoren waar hier al vaak over wordt gesproken).
Ik ben het volledig eens met Mette. Op alles wat je hier neer gezet hebt, heb je weliswaar ongewenst, adviezen gekregen.
Dus ik zou je nu dringend willen aanraden vanaf nu on topic te blijven.
Dus ik zou je nu dringend willen aanraden vanaf nu on topic te blijven.
Jij hebt idd je tijd gestoken om te reageren.Mette schreef:Euh ho eens even. Antwoorden krijg je niet? Je moet toch serieus eens ophouden met dat soort opmerkingen. Er zijn verscheidene leden die hier tijd noch moeite besparen (ik gisteren nog mijn werktijd (!) ) om jou de antwoorden te geven waar je om zit te vragen. Vervolgens krijg je antwoorden, en sla je ze zéker voor 95 als niet 100% in de wind. Ik word wel pissig als jij roept dat je geen antwoorden krijgt, na GIGA veel voeding info van heel veel leden en in het bijzonder Karen te hebben gekregen waar je, keihard gezegd, geen reet mee hebt gedaan. Ook het samen huisvesten en manier van te snel teveel ruimtes aan bieden, de te grote ruimte, de uitleg over de gedragingen, de omgang met andere dieren... Het zal je een behoorlijke worst wezen. Het enige wat ik je heb zien toepassen is het veiliger maken van de buitenren (die 5% dus). En het enige antwoord dat jij nog niet hebt is welk symptoom er is gespot van de fretten corona mutatie, en het is Karens goed recht om dat helemaal niet met je te delen na hoe je met haar bent omgesprongen in het voeding topic. Ze had een belachelijk goed punt dat jij niet met gedegen argumenten kwam waarom je dingen koos (wat ik je daarvoor ook al eens zij), er volgt een heleboel kennis en informatie waar je wél iets mee zou kunnen doen, maar je hebt niet eens het fatsoen gehad op die kennis en informatie te reageren zodat er een gedegen gesprek plaats kan vinden mét dus alle argumenten. Je bleef enkel verdedigen op gevoel en een muurtje opgooien, zonder inhoudelijke argumentatie. Mensen gaan geen tijd in jouw fretjes steken als jij ze zelf niet wilt helpen (de dovemansoren waar hier al vaak over wordt gesproken).
Dank je wel. Ik heb ook aangegeven dat ik ook goede tips heb gekregen wat ik wel mee neem en die ik zeker ga toepassen.
Daarmee doel ik op stukjes die jij hebt getypt. Ik had dat wel wat duidelijker kunnen vermelden
Wat mijn voerkeuze betreft dat is mijn voerkeuze en dat wel ergens op gebaseerd. Dat staat jullie niet aan maar daar hoef ik niks mee. En vond dat wel zo netjes om dat ook neer te zetten. Maar er bleven meningen komen en opgedrongen en dat vond ik niet nodig dus ook daar heb ik wat van gezegd en ja op de één of andere manier heeft dat tot onredelijkheid geleid En kinderachtigheid. Het toppic werd zonder pardon of overleg gesloten zonder antwoord op een concrete vraag. Gewoon omdat het kan. Prima feit blijft nog steeds dat ik er niks mee hoef
Ik heb de kooi gelijk aangepast. Heb een ruimte gecreëerd waar ze fret proof en ander huisdiervij kunnen loslopen. Jammer dat dat compleet over het hoofd wordt gezien. Ik kan alleen maar wat doen waar ik wat mee kan
En waar ik niet in geloof dat verander ik niet. Daar kan ik alleen maar eerlijk in zijn. Andere beginnende fretteneigenaren die gaan door dit soort gedragingen echt geen vragen meer stellen zo hoor
- Forumbeheer
- Beheerder
Misschien begrijp je het zo beter, nog eenmaal off topic en dit topic gaat op slot.
Van mij mag het slotje er hier op hoor.
Ik heb immers al aangegeven dat ik geen berichten meer zal plaatsen over Freddy en Ozzy hun leven. En nou was juist dit toppic daarvoor..
Ik heb immers al aangegeven dat ik geen berichten meer zal plaatsen over Freddy en Ozzy hun leven. En nou was juist dit toppic daarvoor..