Aurora en haar meepers

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Aurora en haar meepers

Bericht door Marjan »

Mijn god, die zagen er behoorlijk heftig uit zeg. :???: Wie doet nou zoiets, al die fretten maar ongecastreerd bij elkaar in een kleine kooi flikkeren. Qua voorlichting is er ook nog genoeg te doen daar in Engeland.
Super dat ze nu bij jou tot rust kunnen komen en kunnen herstellen.

Heb je trouwens niet overwogen de gedekte vrouwtjes gelijk te laten castreren of waren ze daar al te ver voor gedekt?
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Poe.... Dat ziet er inderdaad heftig uit. Je doet goed werk hoor, petje af!!

En Shorty is duidelijk een achterblijvertje. Maar wel zo schattig!! :hart:

off-topic: is er geen stichting of vereniging in Engeland die zich bekommert om het leven van de fret? Hier in Nederland zijn er zelfs meerdere en zoals Blondyn hier op het forum vertelt ook zelfs in Polen. Duitsland en in de Scandinavische landen zijn ook diverse groepen die zich inzetten voor de fret. Ik heb altijd gedacht dat er in Engeland ook zoiets was...
yvonne

Bericht door yvonne »

Ach gossie wat zagen die bessies eruit zeg, en wat fijn dat ze nu bij jou tot rust kunnen komen.
Onbegrijpelijk dat zulke dingen nog gebeuren :cry:

De kleintjes zijn schattig :hart:
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Kick schreef:off-topic: is er geen stichting of vereniging in Engeland die zich bekommert om het leven van de fret? Hier in Nederland zijn er zelfs meerdere en zoals Blondyn hier op het forum vertelt ook zelfs in Polen. Duitsland en in de Scandinavische landen zijn ook diverse groepen die zich inzetten voor de fret. Ik heb altijd gedacht dat er in Engeland ook zoiets was...
Er zijn wel organisaties in Engeland, maar de mentaliteit hoe je voor een dier moet zorgen en wat goed is, verschilt per land. In Duitsland bijvoorbeeld zie je overal dat ze echt goed bezig zijn met de huisvesting. De 'lullige' kooitjes die we hier hebben, hebben ze daar niet. Daarentegen worden fretten wel altijd in groepen gehouden, vanuit de overtuiging dat het goed is. In Engeland zijn fretten 'werkdieren' die vaak buitenshuis worden gehouden. Jagers zijn (zonder teveel vooroordelen) vaak wat oudere mannen die op een andere manier met hun dieren omgaan dan huisdiereigenaren. Ik denk dat je dat ook in Nederland wel ziet bij jagers en hun fretten. Die staan ook regelmatig met pups van 6-7 weken op Marktplaats helaas.
Kick

Bericht door Kick »

Dus als je fretten als huisdier hebt in Engeland dan ben je eigenlijk meer een uitzondering...
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Dat durf ik niet te zeggen. Ooit wel gelezen dat het veranderd en er steeds meer fretten als huisdier gehouden worden. Maar als je zoekt op Engelse 'marktplaatsen' dan zie je wel veel jagersfretten en nesten aangeboden..
aurora
Aantal fretten: 9

Bericht door aurora »

het als huisdier houden van fretten is in opkomst
en gelukkig mensen die hier een fret van daan hebben luisteren en doen het erg goed
maar zoals birgit zegt het is hier veel jagers oude en jongere mannen die niet beter weten dan fretten bij mekaar gooien gaat prima

groepen van 10 of meer is niet raar
ik zie veel zieke gewonde of gestreste dieren
en je verhaal over brengen dat die fretten niet blij zijn of gezond willen ze niet want zij doen het goed en ik verwen ze te veel
ik ben hun probleem ( alle huisdier houders) want wij hebben geen verstand van fretten want hun hebben ze al 30 jaar enzo

jacht nesten worden aan geboden voor £5 per fret maar die pups zijn net krap aan 6 weken niet goed gevoerd bijten
en vaak onder de mijt en worden over ongeveer 3 maand hier weer gedumpt in alle opvangen omdat ze bijten

zelf mijn fretten komen niet van jacht lijnen en pups gaan voor minimale van £30 ik word door hun als gek verklaard
maar mijn nest is vol gereserveerd en hun kunnen er niet een kwijt raar he :lol:

tot nu toe op 1 na alle opvang fretten hier zijn gedumpte jacht fretten vaak met gedrag problem of gezondheid problemen
veel rammen met wonden door dat ze bij elkaar gelaten zijn of in dakota en winnys geval dames en heren samen waar de heren de dames als stoei lappen gebruiken en ze nare beten krijgen

de nederlandse fretten hebben het heel wat beter
en heb er totaal geen spijt van dat ik die fretten ben gaan helpen

volgend jaar krijgen alle kooien hier een makeover en gaan we iets groter om er meer tekunnen helpen we komen nu gewoon plaats en geld tekort
aurora

Bericht door aurora »

2 weken oud alweer :) gaat zo snel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

regent hier mega hard dus niet echte goede fotos maar hun kleur komt er nu heel goed door
behalve op shorty hehe
Mayke

Bericht door Mayke »

Interessant verhaal hoe het daar gaat met fretten ! Zo heeft ieder land wel zijn eigen dingetjes denk ik dan maar. Nederland is hiermee goed bezig vind ik, er wordt goed op gelet wat er mee gebeurd, zeker nu met de komende positieflijst waar ze me bezig zijn wordt alles weer eens onder de loupe genomen, dat is zeker niet verkeerd.
Alleen hoor je er nu weer wat minder over.

Wat een prachtige fretjes worden het zeg, heerlijk om te zien. Die twee die samen liggen, geweldig ! :hart:
aurora

Bericht door aurora »

even snel op een rijdje :)
Afbeelding

shorty valt wel erg op hehe
Danielle

Bericht door Danielle »

nou zeker!!
zou dat dalijk niet toevallig 1 albinootje ook nog eens zijn in het nest of is die nog te klein voor kleur
aurora

Bericht door aurora »

shorty heeft donkere ogen dus geen albino
ze kan sandy zijn en die kleur komt pas veel later in dan wildkleurtjes of zilver
het is afwachten
Danielle

Bericht door Danielle »

ahhh
spannend!
Esther

Bericht door Esther »

Wat is Shorty toch een klein schatje! :hart:
En de rest natuurlijk ook hoor!
Karen

Bericht door Karen »

Wat een leukerds die kleine wolletjes. Ik ben ook wel erg gecharmeerd van mamma :hart:

Ik kan me voorstellen dat je een goed gevoel hebt bij het helpen van die wegwerp diertjes. Het is ook niet te bevatten eigenlijk....je zal wel veel fretten ellende om je heen zien :( Gelukkig gaan de fretjes die bij jou komen een betere toekomst te gemoed!
Marjan

Bericht door Marjan »

Och, wat zijn ze toch schattig! En ik blijf een zwak houden voor Shorty hoor. :hart:
aurora

Bericht door aurora »

hier een foto van winny vandaag
ze zit zo veel mooier in haar vacht dan toen ze kwam en al 150 gram aangekomen :)

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze is mooi zeg en ze ziet er goed uit inderdaad. Ik vind wildkleur witvoetjes met zo'n witte bef toch altijd wel schattig. :D
Kick

Bericht door Kick »

Wat een heerlijke plaatjes weer :hart:
Danielle

Bericht door Danielle »

Zeziet er zeker goed uit!
Plaats reactie