Buitenvoliere voor Gwaine
Re: Buitenvoliere voor Gwaine
Zeker fijn dat je daar nu achter komt. Nu heb je nog makkelijker de gelegenheid om er iets aan te doen, dan als hij er helemaal in woont. Een dakgootje is wellicht de handigste oplossing...
Maar al het water wat in je tuin loopt, loopt ook het hok in dus ik denk dat 'een dakgootje' weinig tot geen verschil zou uitmaken. Ik zou eerder denken om het hok op een verhoging te zetten.
Ziet er leuk uit! Had het nog niet gezien, en even wat pagina's bijgelezen
Het water komt waarschijnlijk langs de zijkant binnen, dus we gaan nog wat extra plexiglas halen en dit weekend gaan we achter tegels die 3 cm hoog zijn en dan kunnen we het hok daarop plaatsen.
Voorlopig laat ik Gwaine even binnen, maar morgen mag hij terug buiten het zou een mooie dag worden .
Voorlopig laat ik Gwaine even binnen, maar morgen mag hij terug buiten het zou een mooie dag worden .
Gaat wel goedkomen en je kunt het beter nu ontdekken dan midden in de winter.
Of lekker laten plonzen
Gwaine zijn persoonlijke jacuzzi! Nu nog een sauna er bij . Er hangt nu een stevige plastiek langs de zijkant en dat ziet er redelijk goe uit.
Wachten tot de volgende bui om het te kunnen checken
Het is vandaag zeker lekker weer, mijn fretjes gaan ook naar buiten voor een wandeling !
Ik heb net buiten een ommetje gemaakt maar het is heerlijk
Volgens mij zit jij in een verkeerd topic.
Nee hoor
Ja hoor het is zo mooi weer dat Sir Gwaine (aka lordship) al in het buitenhok zit sinds vriend thuis is. Hij lag gezellig te pitten . Rond acht u mag hij dan binnen. En mag hij binnen rond lopen. Hij is toch zo'n engel .
Heb je wel het idee dat hij went aan het buiten zijn?
Nou, zo te lezen wel toch?
Water hoeft op zich niet een echt probleem te zijn. Als zijn vloer een beetje nat wordt, is dat niet erg als hij gewoon droog kan zitten in een slaaphokje. Als het maar niet blijft staan en hij kan zwemmen . Er liggen toch snippers op de bodem?
Als het hier flink regent, wordt de vloer en muur van Sjeng ook nat, maar hij is niet van suiker. Het water is ook altijd vrij snel weg dus daar maak ik me niet druk om. Vergeet niet dat fretten eigenlijk 'inheems' zijn (de bunzing dan) en prima tegen het klimaat in Nederland/België kunnen. Ik heb pas Sjeng ook laten spelen in de regen en hij gaf er niks om. Ook de geluiden zijn allemaal spannend, maar dat went wel. In een buitenverblijf is er altijd wat te horen en daar moet een fret ook aan wennen. Binnen in de slaapkamer is er alleen actie als er iemand binnen komt of de radio aangezet wordt. Nu hoort en ruikt een fret ineens van alles en moet even opslaan dat dat normaal is. Als iemand mij voor het eerst op de Afrikaanse savanne zou zetten, zou ik ook in een boom klimmen en eerst een uur rondkijken waar ik ben .
Wat hem wel kan helpen (ik weet niet of je dat doet) is om spullen van binnen ook buiten te zetten, zoals zijn slaapdoekjes. Fretten zijn erg georiënteerd op geur en hij ruikt dan meteen dat het zijn plekje is.
Qua temperatuur heeft het nog geen haast om hem nu helemaal buiten te houden. Fretten hebben een dikke vacht en het pas veel later koud dan wij. Als wij het koud vinden, denken zij nog 'aanstellers'. Als hij verder een mooie vacht heeft, kun je hem prima naar buiten zetten.
Als het hier flink regent, wordt de vloer en muur van Sjeng ook nat, maar hij is niet van suiker. Het water is ook altijd vrij snel weg dus daar maak ik me niet druk om. Vergeet niet dat fretten eigenlijk 'inheems' zijn (de bunzing dan) en prima tegen het klimaat in Nederland/België kunnen. Ik heb pas Sjeng ook laten spelen in de regen en hij gaf er niks om. Ook de geluiden zijn allemaal spannend, maar dat went wel. In een buitenverblijf is er altijd wat te horen en daar moet een fret ook aan wennen. Binnen in de slaapkamer is er alleen actie als er iemand binnen komt of de radio aangezet wordt. Nu hoort en ruikt een fret ineens van alles en moet even opslaan dat dat normaal is. Als iemand mij voor het eerst op de Afrikaanse savanne zou zetten, zou ik ook in een boom klimmen en eerst een uur rondkijken waar ik ben .
Wat hem wel kan helpen (ik weet niet of je dat doet) is om spullen van binnen ook buiten te zetten, zoals zijn slaapdoekjes. Fretten zijn erg georiënteerd op geur en hij ruikt dan meteen dat het zijn plekje is.
Qua temperatuur heeft het nog geen haast om hem nu helemaal buiten te houden. Fretten hebben een dikke vacht en het pas veel later koud dan wij. Als wij het koud vinden, denken zij nog 'aanstellers'. Als hij verder een mooie vacht heeft, kun je hem prima naar buiten zetten.
Net als Birgit al aangeeft water hoeft geen probleem te zijn zolang ze een droog plekje hebben om te slapen. De buitenren bij mij is helemaal open dus als het regent, dan is de ren nat. Als het sneeuwt dan is de ren wit. Ik vind het wel wat hebben als de fret gewoon meegaat met het weer nat is gewoon nat en willen ze niet nat worden, dan zoeken ze maar een droog plekje op. Het bouwt alleen maar meer weerstand op.
Misschien een idee om haar ook een bak te geven met niet giftige plantjes. Ze vinden het heerlijk om alles om te spitten. Het geeft wel wat meer rommel in de ren, maar wel de grootste lol voor je fret.
Misschien een idee om haar ook een bak te geven met niet giftige plantjes. Ze vinden het heerlijk om alles om te spitten. Het geeft wel wat meer rommel in de ren, maar wel de grootste lol voor je fret.
mijn fretten kiezen er soms selfs voor om nat teworden
lekker spelen in de regen en blubber
lekker spelen in de regen en blubber
Shae heeft hier ook niks met regen maar Max moet er niks van hebben.
Hoe gaat het nu met Gwaine en de ren?
Hoe gaat het nu met Gwaine en de ren?
Redelijk goed, Gwaine spendeert er nu toch al elke avond zo'n 3 uurtjes in. Je vindt hem dan meestal slapend in zijn nachthok. Hij is wel snel wakker, maar dat is normaal ALS ik kampeer slaap ik ook iets minder vast, maar al bij al doet hij het goed. Hij krijgt min 2 uren tijd binnen en dan mag hij 's avonds nog in de buitenren. We laten hem wel nog niet definitively buiten. De stenen zijn nu ook al goed droog en ik heb de natte boomschors weg gegooid. Ik twijfel nu of ik hem nu toch op een verhoog zet maar wie weet is dat het veiliger.
Hij heeft inderdaad een mooie vacht, verleden jaar zat hij in een geisoleerd tuinhuis in de winter en toen had hij dat ook al.
Ik had ook al een oud dekentje van binnen al de eerste dag bij hem in het nachthok gelegd en ook enkele speeltjes.
Ik weet het ik klink nog albezorgd over hem, maar ik zou nu niet willen dat hij iets krijgt of hij ontsnapt ofzo. Dat zal tijd nodig hebben.ik denk dat omdat hij een redelijk schuwe fret was in het begin, wel trots Ben op hem wat hij tot hier toe allemaal al heeft bereikt.
Hij heeft inderdaad een mooie vacht, verleden jaar zat hij in een geisoleerd tuinhuis in de winter en toen had hij dat ook al.
Ik had ook al een oud dekentje van binnen al de eerste dag bij hem in het nachthok gelegd en ook enkele speeltjes.
Ik weet het ik klink nog albezorgd over hem, maar ik zou nu niet willen dat hij iets krijgt of hij ontsnapt ofzo. Dat zal tijd nodig hebben.ik denk dat omdat hij een redelijk schuwe fret was in het begin, wel trots Ben op hem wat hij tot hier toe allemaal al heeft bereikt.