Dag van de Fret - 7 februari 2016

Voor alle open dagen, beurzen, symposia en dergelijke
Marjan

Re: Dag van de Fret - 7 februari 2016

Bericht door Marjan »

Nogmaals veel plezier iedereen!
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

Dankje. Wij rijden en zo pas heen. Eerste lezing pas om 12 uur
Mayke

Bericht door Mayke »

Allemaal een hele fijne leerzame en gezellige dag vandaag, de organisatoren veel succes en de bezoekers veel
plezier ! Ik ben na de operatie van afgelopen dinsdag toch niet in staat om ook te komen, ik tref het niet zo met de frettendagen. :???:
Zou leuk zijn als er wat fotootjes gemaakt gaan worden.
Wordt er nog iets van de sprekers opgenomen of heb ik dat gemist ?
Allemaal een fijne dag ! :D :D
Marjan

Bericht door Marjan »

En hoe was het mensen?

Ben benieuwd wie er met jou schilderij aan de haal is gegaan Stefanie........ :lach:
trea

Bericht door trea »

Ja daar ben ik ook nieuwsgierig na. Toen wij weggingen stond het bod op €50,- en dat was rond half 2. En als ik het goed gezien heb door Minka.

Ik persoonlijk vond het vrij krap opgesteld bij de standjes. En parkeerplaatsen vonden wij nog veel erger laat staan alle drempels die je tegen komt. Gelukkig waren we met Marco zijn auto ipv de mijne want die was daar nooit gekomen.
Heb 2 hangmatjes bij frettenboetiek gescoord, 2m buis en 2 zakjes muizen voor Bliksem.

Was leuk om even te kletsen met Mariel, Helen en Stefanie.
Minka

Bericht door Minka »

Ik heb weer heerlijk bij de veiling opgeboden. Marjan heb je het schilderij nu. Jij was het laatste bod toen we weggingen.

Het was gezellig, maar de stand waren krap opgezet. Van de keuring heb ik niets meegekregen. De lezing voeding was interessant. De lezing verrijking daar zijn we niet meer naartoe gegaan, omdat er plotseling de prijsuitreiking van de frettenkeuring er tussen kwam.

Parkeren was ook een probleem. Gelukkig werden Stefanie en ik aardig voor de deur afgezet, waarna er naar een parkeerplaats gezocht ging worden.

Wel weer gezellig om frettenmensen te zien.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ja, wie zou hem nou toch hebben, mijn schilderij? :roll: Nog even en alle veiling schilderijen van mij hangen op een bepaald schip in Amsterdam!
Oftewel, Marjan had weer het hoogste bod :brush:

Wat er al gezegd is; krap, waardeloos parkeren en door de omgooi van de planning een lezing niet gedaan.
Maar het horeca stukje was erg gezellig (en goedkoop!), de lezingen die we hebben gevolgd zeer leerzaam en het was wel leuk om alle verschillende fretjes te zien.
Iets minder om te zien dat er een fret was met duidelijke bijtwonden, van een fokker nota bene. Dat arme ding was zo lief en dan te zien dat deze door de andere fretten niet lekker geaccepteerd wordt ofzo... erg sneu.
Maar ja! Daar doe je niks aan en dat heb je nu eenmaal met beurzen. Je bent het niet overal mee eens en de meningen verschillen enorm in de frettenwereld natuurlijk.

Ik vond het voornamelijk fantastisch om iedereen te zien, naderhand te Maccen en bij Prooidier nog wasmotjes te halen voor de kleine monsters en de niet zo kleine monster in Chaimel's tuin. Aurora :hart: Ze is zo geweldig, die nerts.
Op naar de Frettendag! :juich:
Sasha
Aantal fretten: 1

Bericht door Sasha »

Ik heb echt een leuke dag gehad! :D
Ik vond idd dat de parkeerplaatsen echt slecht waren en de stands waren erg krap opgezet. Best wel jammer, want het was best een ruim gebouw.

Ik vond de lezing over opvoeding ontzettend leuk en vooral leerzaam. De presentatie was duidelijk en het werd leuk verteld. De puppycursus lezing was erg informatief maar duurde wel erg lang.

Ik vond het echt leuk om al die verschillende fretjes te zien en ik heb weer met andere fretten eigenaren kunnen praten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Leuk om te horen dat het over het algemeen een geslaagde dag was. :D
En tja, voor echte kunstwerkjes heb ik nu eenmaal een zwak. Ik moet alleen nog even zien of ik er een plekje voor kan vinden want dat is met mijn eigen schilderijen al een probleem. :clown:
Amaris

Bericht door Amaris »

Misschien moet je een soort van wisseling doen met schilderijen. In de lente die, in de zomer die en met de herfst weer een ander :brush:
Ik las al dat er volgend jaar een grotere locatie geregeld wordt, dus dat zou mooi zijn.
Kick

Bericht door Kick »

En zijn er foto's gemaakt?
Karen

Bericht door Karen »

Het was erg gezellig om vele frettenmensen even te kunnen spreken :D De lezing van voeding vond ik erg goed in elkaar zitten en duidelijk vanuit het belang voor de fret opgebouwd. De lezing over opvoeding was erg leuk en vooral met veel praktijvoorbeelden doorspekt :D

Inderdaad, wat al gezgd is. Krap, waardoor het ook rommelig aandeed. Parkeren was een opgave. De kantine was zeker gezellig en betaalbaar :D
Ik ben van mening dat ook op keuring gebied nog verbeteringen aan te brengen zijn. Het was verre van ideaal.

Op naar een volgende Dag van de fret! :D

Kick, ik heb geen foto's kunnen maken.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik ook niet... Hoop dat er wel foto's zijn!
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik ben dus uiteindelijk toch ook naar de Dag van de Fret geweest met Liva.
Ik kreeg een lift van Wilma die me thuis ophaalde en weer thuisbracht, dus hoefde ik niet met het openbaar vervoer. Super!

Leuke en gezellige dag gehad! Veel mensen gezien of voor het eerst ontmoet. En Liva is helemaal platgeknuffeld door velen en heeft zeker hartjes gewonnen. :hart:
Ze heeft het ook super gedaan, was heel nieuwsgierig en superschattig!

Wat al gezegd is: inderdaad erg krap. En helaas tenenkrommende omstandigheden gezien wat de fretten betreft. :cry: Een fret met een enorme bloedplek in de nek van het vechten, meerdere grote mannenfretten in 1 normale carrier die begonnen te vechten en de eigenaar die heel hard riep dat we ons er geen zorgen over hoefde te maken, want dat was normaal.. :(

Leuk dat je het schilderij hebt Marjan! Ik heb niet geboden, zo veel geld had ik niet.. 8-)

Wel wat leuke spulletjes gekocht ook voor Liva.

Nu geradbraakt, moe, hoofdpijn en ziekjes.. :???: Lekker rustig aan maar vandaag..
Kick

Bericht door Kick »

Beetje jammer dat zo'n eigenaar dat zo toelaat en dat het 'normaal' is. Diegene is vast geen forumlid hier denk ik dan...
Marjan

Bericht door Marjan »

Hopelijk is diegene wel even toegesproken door de organisatie want dat is pure dierenmishandeling. :(
Mette

Bericht door Mette »

Ik ben de foto's even aan het verzamelen en zal de leukste even posten vandaag of morgen!

Deze mensen met fretten kwamen geloof ik uit Duitsland waar we het nu over hebben. Ja; dat is sowieso een apart slagje volk :clown: . Wel erg enthousiast bezig met keuringen altijd. Vond ik zelf ook jammer! Heb het wel langs zien komen inderdaad en vroeg me al af wat daarmee was gebeurd... Er zijn ook 2 vervelende momentjes geweest met 1 keurmeester, dus ook daar hebben we weer van geleerd. Er zijn altijd dat soort vreemde dingetjes of momentjes waarvan je denkt tja... wat moeten we daar nou weer mee :roll: . We vlogen van hot naar her om zaken op te lossen en mensen ergens op aan te spreken.
Door de drukte is wel een heleboel aan me voorbij gegaan, maar je krijgt ook weer andere hele maffe zaken mee als organisatie. Erg bijzonder om mee te maken... Ik vloog van een buurvrouw die langskwam in een parkeerruzie en dan weer oormijtcontroles in die eerste 2 uur.

Parkeren klopt helemaal hoor, het was gewoon net iets verder rijden. De hoofdorganisatie in Hilversum had geregeld dat er aan het einde straat een "bouwterrein" van het slot zou worden gehaald voor ons op zaterdagavond, maar dat is dus helaas niet gebeurd en de eigenaar van het terrein was sinds zaterdagavond vervolgens ook niet te bereiken... Dat is daardoor dus helaas niet gelukt! Er zit wel genoeg parkeerterrein omheen en gelukkig ook gratis, maar het is alleen wat verder.

De lokalen waren qua grootte en locatie prima vond ik zelf en zelfs de lezing naast de carrierstalling ging veel beter dan ik dacht (die op zichzelf ook zat ruimte bleek te hebben, dat had ik dan weer niet gedacht), maar inderdaad de zaal was propperig. De rennen hadden echt alleen achterin gemogen..., maar ik had een gemis aan mensen die Duits spraken :lach: . Er stonden namelijk precies 2 Duitse dames in het midden... Ik heb 2 pogingen gedaan om hen duidelijk te maken dat die ene ren naar achter of bij de entree moest en de kooien in de carrierstalling behoorden, maar de enige die goed Duits kon spreken zaten al fulltime in het keuringslokaal en kon ik daardoor niet meer richting grote hal krijgen. Vervolgens begonnen voor mij alle lezingen en moest ik mijn poging dus staken. En zo vloog eigenlijk mijn hele dag om van geregel in geregel :lol: .

Desondanks heb ik het wel heel gezellig gehad! 2x de puppycursus gegeven (en helaas bij de laatste al een aantal mensen vertrokken inderdaad; wijze les om dat toch niet om te gaan gooien voor de keuringsmensen) en 1x fretteren en beide waren erg geslaagd volgens mij. Goede reacties gehad. Zelf ook nog bij voeding gezeten. Opvoeding en verrijking kon ik zelf helaas niet volgen.

De lezing voeding komt nog wel op de website te staan maar voor de rest is er niets opgenomen of komt ook niet online voor zover ik weet Kick.

Al met al liep alles best gesmeerd. Volgende keer regelen we een andere locatie, met grotere zaal (of in ieder geval de stands afgesplitst van de rennen), maar de keuring ging super vlot, stands hebben goed verkocht, mensen hebben zich best goed vermaakt wat ik zoal hoor dus dik tevreden :). Wij weten qua organisatie ook wat we wel, en soms ook niet aan elkaar hebben :fluit: , dus heel erg goed om even af te tasten voor de volgende keer :juich: . De dames die én crew én een stand hadden hebben ook geleerd dat dat niet zo best samen gaat :brush: . Was wat dat betreft voor ons allemaal de eerste keer dat we zoiets deden, en ook gelijk met 3 activiteiten allemaal om elkaar heen geregeld. We gingen er helemaal voor, en volgens mij ging dat best aardig.

Vond het vooral ook leuk om heel vluchtig Karen even te zien, Chaimel te spreken, Dhr. Corbee (voeding lezing) zelf nog even wat vragen te stellen op de gang, dat er een paar hele lieve meiden voor mijn fretjes hebben gezorgd als ik dat even niet kon doen, een hoop bekende gezichten te zien en ook weer wat nieuwe mensen ontmoet, en hier en daar leuke dingetjes erbij geleerd!

Waar ik ook zeer over te spreken was was de locatie zelf, met hoeveel vrijwilligers ze hadden, hoe goed de broodjes en drank, maar ook toiletpapier aanvullen telkens was. Ook naderhand het opruimen ging super vlot. Echt een hele fijne locatie met lieve mensen!
Mayke

Bericht door Mayke »

Klinkt als een leerzame dag, fijn dat het goed gegaan is, het is me ook nogal wat om zo een dag te organiseren !
Er komt zoveel bij kijken (spreekt uit ervaring) ! :lol:
En er zijn altijd leermomenten over hoe zo een dag moet lopen natuurlijk, dat hoort er ook bij, maar volgens mij hadden jullie alles perfect in de hand, top !

Het zou fijn zijn als het verhaal over voeding hier te lezen zou zijn, pik ik er toch nog iets van mee, ik ben daar heel benieuwd naar. :D
Kick

Bericht door Kick »

Heel herkenbaar dat geregel en dat je zelf van zo'n dag heel veel mist omdat je van alles en niks aan het doen bent. Ik weet nog van onze eerste Frettendag van de Frettenvraagbaak dat ik niet eens alle kraampjes heb bezocht.

Maar het is altijd goed om ook te zien wat er goed en mis ging zodat de volgende keer zaken toch net even iets soepeler lopen dan ;)
Karen

Bericht door Karen »

Zeker herkenbaar Mette :lol:
Jullie zijn een enthousiast en betrokken team, dus ik ben er van overtuigd dat het een volgende keer al veel soepeler verloopt!
Gesloten