Buikpijn en soms abnormale ontlasting
Re: Buikpijn en soms abnormale ontlasting
Ja, verwacht wel dat hij sowieso af en toe beetje last zal houden (of misschien verbaasd hij me nog, dat zou helemaal mooi zijn ). Maar Hanneke zei ook dat hij het in ieder geval echt flink te pakken had gehad. Misschien komt er ooit nog een fijn middel om die Helicobacter uit te roeien zonder nare gevolgen...
Geen idee hoe snel die medicatie tegen maagzuur normaal hoort aan te slaan, maar ik merk nu alweer verschil. Gisteravond eerste verhoogde dosis omeprazole gegeven en die zuurbinder en vanochtend weer. De afgelopen 2 dagen voor het bezoek aan de kliniek was me opgevallen dat hij ook rechts aan de buik niet aangeraakt wilde worden. Dat hij die kant ontlaste (links platliggen) had ik al vermeld. Nu bijna 24 uur verder sinds het bezoek en geen links platliggen meer gezien en ook mocht ik vanochtend weer lekker aaien; ook over zijn buikje en ook aan de rechterkant! Dus kennelijk had meneer toch nog wel behoorlijk last van maagzuur. Ook geen onrustig gedrag gezien na het eten, maar wel nog heel kort de hik. Nu ligt hij heerlijk in zijn hangmatje te ronken
Klinkt goed hoor!
Een maagzuurremmer werkt binnen enkele uren dus daar zie je vrij snel het resultaat van. Super om te horen dat het alweer wat beter met hem gaat.
Go Smokey, go!!!
Dat klinkt al als een flinke verbetering
Blijft het goed gaan ??
Rust is ook een goede heelmeester hoor !!
Rust is ook een goede heelmeester hoor !!
Ja het blijft tot nu toe goed gaan. Heb wel de zuurbinder iets verhoogd (indien nodig mocht ik hem verhogen tot 1ml per keer en is nu 0,6ml per keer), maar hij is vrolijk en ondeugend en speels als hij wakker is.
Wat de rust betreft: Hij speelt nu ongeveer 3 uur op een dag en als ik zie dat hij weer misselijk wordt tijdens het spelen zet ik hem in zijn kooi. Meestal gaat hij dan slapen, maar soms wil hij toch verder spelen en dit laat ik dan wel toe.
Hij had gisteren wel een vies oog, dus ik water koken en laten afkoelen; half uurtje later kom ik boven is het alweer weg... Raar.
Wat de rust betreft: Hij speelt nu ongeveer 3 uur op een dag en als ik zie dat hij weer misselijk wordt tijdens het spelen zet ik hem in zijn kooi. Meestal gaat hij dan slapen, maar soms wil hij toch verder spelen en dit laat ik dan wel toe.
Hij had gisteren wel een vies oog, dus ik water koken en laten afkoelen; half uurtje later kom ik boven is het alweer weg... Raar.
Sinds eergisteren ging het toch weer iets minder weer (heel onrustig na het eten en behoorlijk misselijk) dus ik heb de zuurbinder geprobeerd te verhogen naar 0,7ml per keer. Helaas dacht Smokes daar anders over, want hij vond het eten duidelijk niet meer te nassen toen. Dus dan moet het toch maar met de 0,6ml helaas.
Gelukkig heb ik het links plat liggen en zoveel buikpijn dat ik hem ook daar links niet mag aanraken niet meer gezien en is hij lekker zijn onderzoekende en nieuwsgierige zelf verder Is alleen een beetje rottig de eerste paar minuutjes na het eten, maar heb nu nog maar voor 4 daagjes AB dus ik hoop heel hard dat het zonder de Synulox ook direct na het eten beter gaat.
Gelukkig heb ik het links plat liggen en zoveel buikpijn dat ik hem ook daar links niet mag aanraken niet meer gezien en is hij lekker zijn onderzoekende en nieuwsgierige zelf verder Is alleen een beetje rottig de eerste paar minuutjes na het eten, maar heb nu nog maar voor 4 daagjes AB dus ik hoop heel hard dat het zonder de Synulox ook direct na het eten beter gaat.
Een beetje dubbel verhaal dus maar wel een stukje beter zo
Wat is dat voor zuurbinder eigenlijk?
Dat klinkt als een hele hoge dosis eig.? Afhankelijk van wat het is eig. Maar meer dan 0,4 is al vrij snel niet normaal bij dat soort middelen bij fretten.
Je hebt het over sucralfaat toch? Die mag op zich in hoeveelheden van 1ml per keer gegeven worden, als je fretje dat verdraagt.
Nee geen sucralfaat, echt een zuurbinder die het maagzuur bindt na het eten van voedsel zodat het niet omhoog komt. Het heet Antacidum en Hanneke vertelde dat ze het gebruikte voor de Omeprazole echt veel in gebruik werd genomen.
Hij heeft net trouwens eindelijk zijn allerlaatste Synulox pilletje gehad (tenminste een halve), dus de AB kuur is nu officieel afgelopen!
Ben heel benieuwd hoe die het nu gaat doen...
Smokey is ook een grote fret en als hij het nodig heeft dan heeft hij het nodig. Het werkt in ieder geval wel redelijk (wel nog steeds wisselend, vooral dat stomme gehik en soms nog onrustig na het eten). Maar hij krijgt nu ook een hoge dosering Omeprazole (maagzuurremmer), namelijk 5 korrels per keer en dat 2x daags op 1,7kg fret.Mette schreef:Dat klinkt als een hele hoge dosis eig.? Afhankelijk van wat het is eig. Maar meer dan 0,4 is al vrij snel niet normaal bij dat soort middelen bij fretten.
Hij heeft net trouwens eindelijk zijn allerlaatste Synulox pilletje gehad (tenminste een halve), dus de AB kuur is nu officieel afgelopen!
Ben heel benieuwd hoe die het nu gaat doen...
Oh spannend, hoop dat het goed gaat.
En een maagzuurremmer voor de fret is nieuw voor mij. Maar zo te horen werkt het wel.
En een maagzuurremmer voor de fret is nieuw voor mij. Maar zo te horen werkt het wel.
Ik ken het niet, leerzaam!
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Een maagzuurremmer voor de fret is nieuw??? Dus je hebt je fretten niet jarenlang vol gestopt met Omeprazol?
Sorry, bedoel maagzuurbinder natuurlijk.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
5 korrels per dag en dan nog Antacidum?
Dat is dubbel op.. zelfs Uk met zijn 1800 kreeg niet zoveel.
Dat is dubbel op.. zelfs Uk met zijn 1800 kreeg niet zoveel.
Haha ik las al over die typefout heen en las gewoon binder.