Smokey
Re: Smokey
Er zijn trouwens ook fretten die de darmen en maag van muizen keurig netjes apart laten liggen
Maar het belangrijkste is wat Marjan aangeeft; de verspreiding van bacteriën tegen gaan
Maar het belangrijkste is wat Marjan aangeeft; de verspreiding van bacteriën tegen gaan
Wat marjan zegt ivm bacteriën. Mila laat zo af en toe ook darmen voor me liggen van een muis.
Oke, dat lijkt me duidelijk, dan ieg malen zonder darmen! Nu schijnt het bij een giardia infectie wel goed te zijn om maag en darmen te geven ivm probiotische factoren die erin zitten (de hond heeft naast gewone probiotica ook 2 weken geitenpens gehad). Zou ik dit dan kunnen aanvullen door elke dag een pinkie erbij te verstrekken en hem dan zelf te laten kiezen of hij daar het maagdarmstelsel van opeet? Of haalt een fret alle probiotische factoren uit de rest van het vlees en helemaal niet uit het maagdarmstelsel? En mag de maag dan wel mee gemalen worden of moet die ook verwijderd worden van tevoren?
Misschien beter om hierover verder te gaan in viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Smokey heeft wel wat last van de warmte (alleen 's morgens en 's avonds heel laat is hij actief), maar verder gaat het behoorlijk goed met hem. Het lijkt de laatste dagen wel alsof zijn tong aan de buitenkant van zijn bekkie zit geplakt; zo vaak steekt hij hem uit. Hij zit met dit warme weer lekker in zijn koele badkamer met wat lichte katoenen lapjes (vochtig maken van de lapjes waardeerde hij niet) en een icepack bedje. Wat hij heel leuk vind is een washandje gevuld met een paar ijsblokjes; dan steekt hij zijn neus erin en rinkelt de ijsblokjes heen en weer totdat hij ze eruit wil hebben en het washandje leeg keert.
Heerlijke slaper!
Haha, die is uitgeteld
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Wat een droppie
Heerlijk zoals hij daar ligt
die tweede. Typische rammen houding. Lekker man!
Ja inderdaad, zo kon Max ook altijd heerlijk liggen en ook van pups af aan.
Gisteren bleek goed hoeveel invloed de warmte heeft op hem. Het ging gisteren met de wat koelere dag direct weer een stuk beter
's Avonds voor het eerst tijdens zijn spel gezien hoe hij kwispelde. Eerst een plofstaart, toen ff kwispelen om vervolgens weg te schieten en vervolgens 3 seconden later weer naar mij toe te rennen en in m'n broekspijp hangen. En dan die vrolijke kop erbij
Hoor ik net lik, lik, lik; zit de kat Smokey's eten op het aanrecht vlug op te eten! (moet 15 minuutjes staan ivm probiotica). Die is ook weer lekker gevuld...
's Avonds voor het eerst tijdens zijn spel gezien hoe hij kwispelde. Eerst een plofstaart, toen ff kwispelen om vervolgens weg te schieten en vervolgens 3 seconden later weer naar mij toe te rennen en in m'n broekspijp hangen. En dan die vrolijke kop erbij
Hoor ik net lik, lik, lik; zit de kat Smokey's eten op het aanrecht vlug op te eten! (moet 15 minuutjes staan ivm probiotica). Die is ook weer lekker gevuld...
Fretten vinden die warmte inderdaad niet fijn.
Ik lees wel altijd mee maar kan er erg weinig over zeggen, je hebt de zaken allemaal prima op een rijtje
Bedankt Mette, ik doe m'n uiterste best voor hem (en ook voor Happy) en het is fijn om te zien dat alles echt vruchten afwerpt.Mette schreef:Ik lees wel altijd mee maar kan er erg weinig over zeggen, je hebt de zaken allemaal prima op een rijtje
Nu weer een leuk verhaaltje over hem: Hij heeft ontdekt dat er nog iets is om op te klimmen namelijk zijn eigen kooi! Hij weet alleen niet hoe hij eraf moet dus elke keer als hij erop is geklommen moet ik hem er weer vanaf helpen Gisteravond wilde ik hem filmen (helaas de kaart van de camera in de laptop laten zitten dus niet gelukt); hij was alleen maar aan het rennen, springen en gek doen.
Klinkt als een happy ferret.
Klimgeit
Ik vind het zo bijzonder dat hij zijn speeltjes na 5 minuten meestal al links laat liggen en hij daarna met mij wil spelen. Toen ik een fret nam had ik eigenlijk verwacht dat hij veel met zijn speeltjes zou gaan spelen en minder samen met mij, maar wat hij doet is veel leuker! Rondjes om me heen hollen, met z'n bek met mijn hand spelen, in m'n broekspijp hangen, m'n sokken te grazen nemen (hoewel hij daarin af en toe iets te fel in is) en dat hij me overal heen wil volgen. Af en toe voelt het alsof ik geen fret in huis heb gehaald maar een klein schattig hondje (vermomd als fret, hahaha) dat heel de dag bij me wil zijn.
Hij weet ook niet zo goed wat hij wil trouwens. Ben ik vrij ligt meneer tot 3 uur 's middags in z'n kooi te pitten. Moet ik werken wil hij er het liefst heel de dag uit. Ooh wacht, volgens mij weet hij bij nader inzien heel goed wat hij wilt: 1) Dat ik niet weg ga (moet toch de hele dag beschikbaar blijven als slaafje voor hem ) en 2) lekker dwars doen en z'n eigen plan trekken.
Hij weet ook niet zo goed wat hij wil trouwens. Ben ik vrij ligt meneer tot 3 uur 's middags in z'n kooi te pitten. Moet ik werken wil hij er het liefst heel de dag uit. Ooh wacht, volgens mij weet hij bij nader inzien heel goed wat hij wilt: 1) Dat ik niet weg ga (moet toch de hele dag beschikbaar blijven als slaafje voor hem ) en 2) lekker dwars doen en z'n eigen plan trekken.