Koda heeft Chronische Middenoorontsteking
Re: Koda kokhalst en geeft over. Spoed?
Hier wordt ook aan jullie gedacht!
Ik droomde vannacht dat ik bij Hanneke was en dat ze zei: "ach, het is maar een griepvirusje. Ze moet gewoon een beetje uitzieken en dan komt alles weer goed." Dus ik was helemaal opgelucht... En toen werd ik wakker en besefte ik me dat ik nog niet geweest ben..
Ik ben wel blij dat ik vandaag naar Hanneke ga, want sinds gisteravond wil Koda ook niet veel meer eten.. Ze geeft duidelijk aan dat ze honger heeft en als ik het papje aan het maken ben, geeft ze me nog net niet met de zweep als ik niet opschiet... Maar als ze d'r pap dan krijgt, likt ze alleen een beetje aan de rand van het bakje, neemt een paar likjes, gaat graven in de poepbak, platliggen en buikschuiven en gaat vervolgens weer slapen..
Ze eet nog geen vierde van wat ze de afgelopen weken steeds at..
Om 15.30 uur moet ik bij Hanneke zijn.
Bedankt allemaal voor jullie duimen en gedachten!!
Ik ben wel blij dat ik vandaag naar Hanneke ga, want sinds gisteravond wil Koda ook niet veel meer eten.. Ze geeft duidelijk aan dat ze honger heeft en als ik het papje aan het maken ben, geeft ze me nog net niet met de zweep als ik niet opschiet... Maar als ze d'r pap dan krijgt, likt ze alleen een beetje aan de rand van het bakje, neemt een paar likjes, gaat graven in de poepbak, platliggen en buikschuiven en gaat vervolgens weer slapen..
Ze eet nog geen vierde van wat ze de afgelopen weken steeds at..
Om 15.30 uur moet ik bij Hanneke zijn.
Bedankt allemaal voor jullie duimen en gedachten!!
Dat klinkt inderdaad alsof je net op tijd bent met de afspraak maken, zo te horen is ze gewoon erg misselijk.
Hoe laat heb je de afspraak?
Hoe laat heb je de afspraak?
Koda066 schreef: Om 15.30 uur moet ik bij Hanneke zijn.
Inderdaad op tijd voor een ritje Eindhoven. Ik ga ook duimen!
*en wat sneu van je droom zeg *
*en wat sneu van je droom zeg *
Oh lekker mutserig van mij. Maar ik ga rond die tijd even positieve energie sturen naar jullie.
Heel erg veel succes straks bij Hanneke!
En zoals jij beschrijft, hoe Koda alleen een beetje aan de rand van het bakje met Waltham likt, zegt mij dat ze misselijk is, het arme ding.....
En ik ga ook postieve krachten, richting jou en Koda sturen
En zoals jij beschrijft, hoe Koda alleen een beetje aan de rand van het bakje met Waltham likt, zegt mij dat ze misselijk is, het arme ding.....
En ik ga ook postieve krachten, richting jou en Koda sturen
Hoe zijn jullie gegaan?
Ben ook benieuwd....
Ik ook...
Pfff.. eindelijk thuis... Ik ben om 12.30 uur van huis vertrokken en ben nu net thuis.. Wat een dag!
Helaas blijkt Koda een longontsteking te hebben.. Beide longen zagen er niet goed uit op de röntgenfoto.. Dit verklaard dus ook de versnelde ademhaling.
Verder is ze natuurlijk misselijk vanwege d'r maag, dat was niet echt een verrassing natuurlijk.
Daarnaast denkt nu ook Hanneke dat Koda een voedselintolerantie/allergie heeft.
We gaan de Sucralfaat en de Polaramine nu stoppen en ze krijgt er een aantal dingen bij.. Ze staat dan op Zantac, Omeprazole, Metrazol en Synulox.
(Weten jullie eigenlijk of ik nu de Zantac ook 15 minuten van te voren moet geven? )
Verder zal ik moeten gaan zoeken naar voer waar Koda tegen kan.
Nog niet zo lang geleden zei ik nog in een topic, dat ik er niet aan moest denken om muisjes te blenderen, maar ik zal er nu toch aan moeten geloven..
Als ook dat niet goed gaat moet ze op Hill"s Z/D. (Dit was me eerder al aangeraden door Van Nijhuis, maar ik vind het rijstgehalte zo hoog! En ik denk dat Koda daar dus ook niet tegen kan, maar we zullen het maar moeten proberen, als de muisjes niet goed gaan...)
RC Weaning mag ze niet van Hanneke..
Zo nu even ontspannen...
Helaas blijkt Koda een longontsteking te hebben.. Beide longen zagen er niet goed uit op de röntgenfoto.. Dit verklaard dus ook de versnelde ademhaling.
Verder is ze natuurlijk misselijk vanwege d'r maag, dat was niet echt een verrassing natuurlijk.
Daarnaast denkt nu ook Hanneke dat Koda een voedselintolerantie/allergie heeft.
We gaan de Sucralfaat en de Polaramine nu stoppen en ze krijgt er een aantal dingen bij.. Ze staat dan op Zantac, Omeprazole, Metrazol en Synulox.
(Weten jullie eigenlijk of ik nu de Zantac ook 15 minuten van te voren moet geven? )
Verder zal ik moeten gaan zoeken naar voer waar Koda tegen kan.
Nog niet zo lang geleden zei ik nog in een topic, dat ik er niet aan moest denken om muisjes te blenderen, maar ik zal er nu toch aan moeten geloven..
Als ook dat niet goed gaat moet ze op Hill"s Z/D. (Dit was me eerder al aangeraden door Van Nijhuis, maar ik vind het rijstgehalte zo hoog! En ik denk dat Koda daar dus ook niet tegen kan, maar we zullen het maar moeten proberen, als de muisjes niet goed gaan...)
RC Weaning mag ze niet van Hanneke..
Zo nu even ontspannen...
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Jeetje wat een lange dag hebben jullie achter de rug zeg! Gelukkig weet je nu wat haar mankeert en wordt het behandeld. Dus nu maar hopen dat de medicijnen aanslaan en dat ze gauw een beetje opknapt, het arme ding
Eerst maar bijkomen nu.
Bij prooidier.nl kun je gemalen muis in worsten van 250 gram krijgen, is dat iets om te proberen?
Eerst maar bijkomen nu.
Bij prooidier.nl kun je gemalen muis in worsten van 250 gram krijgen, is dat iets om te proberen?
Koda mag van Hanneke geen KVV, vanwege de bacteriën, dus helaas moeten het zelf geblenderde muizen zijn..
Oh bah, dat klinkt niet fijn voor Koda ik hoop dat de meds goed aanslaan en ze er gauw van opknapt. Je arme meisje zit wel in de lappenmand zeg...
De Zantac kun je gewoon met de rest door de waltham doen. Er zijn wel fretjes die het verschrikkelijk vies vinden en dan de hele waltham weigeren. Als dat met Koda ook zo is, kun je het beter met wat waltham via een spuitje direct in haar bekje geven en dan de overige dingen door de waltham.
...enne metrazol geeft soms hetzelfde probleem dat smaakt ook erg vies....
Dat kan nog een heel gepuzzel worden met eten voor haar ik hoop dat ze de muisjes gewoon weer gaat eten, dat zou voor haar en jou de makkelijkste oplossing zijn. Succes!
De Zantac kun je gewoon met de rest door de waltham doen. Er zijn wel fretjes die het verschrikkelijk vies vinden en dan de hele waltham weigeren. Als dat met Koda ook zo is, kun je het beter met wat waltham via een spuitje direct in haar bekje geven en dan de overige dingen door de waltham.
...enne metrazol geeft soms hetzelfde probleem dat smaakt ook erg vies....
Dat kan nog een heel gepuzzel worden met eten voor haar ik hoop dat ze de muisjes gewoon weer gaat eten, dat zou voor haar en jou de makkelijkste oplossing zijn. Succes!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Gemalen muis is geen KVV en Hanneke zei tegen mij dat als ik het bij prooidier bestel, er geen bacteriën in zitten omdat zij weet waar het vandaan komt en hoe het verwerkt wordt. Dus dat het daar verantwoord is. Maar anders email je Hanneke toch nog even, dan weet je het zeker, het verschilt misschien per fretje.
En het lijkt mij fijner als je ze niet zelf in de blender hoeft te doen
En het lijkt mij fijner als je ze niet zelf in de blender hoeft te doen
Dat klinkt allemaal niet goed, maar gelukkig weet je nu wat er speelt.
Hopelijk knapt Koda snel op en vind je het voer wat Koda wel kan verdragen.
Beterschap en succes.
Hopelijk knapt Koda snel op en vind je het voer wat Koda wel kan verdragen.
Beterschap en succes.
Het zit haar niet mee zeg en wat een mazzel dat je haar toch weer even hebt laten nakijken. Ik hoop ook dat ze nu snel gaat opknappen van deze combi aan medicijnen. En inderdaad kun je de zantac gewoon door haar eten doen. Het is een maagzuurremmer en hoeft dus niet eerst een beschermend filmpje aan te leggen op de maagwand zoals sucralfaat.
Wel vervelend als zij een voedselintolerantie zou hebben want kom er maar weer achter waar ze slecht op reageert.
Wel vervelend als zij een voedselintolerantie zou hebben want kom er maar weer achter waar ze slecht op reageert.
Ik weet precies hoe je je voelt na zo'n dag De spanning, het wachten, dan bij Hanneke zelf, de nasleep en dan weer op naar huis. Wij trekken er ook altijd een dag voor uit...
Maar eerst maar zorgen dat Koda weer opknapt en dat die longontsteking verdwijnt. Dat van die voedselintolerantie is lastiger.
Wat Yvonne zegt over KVV en de gemalen muis van Prooidier klopt hoor dus ik denk dat je dat gewoon kunt proberen.
Geef Koda maar een knuffel van me!
Maar eerst maar zorgen dat Koda weer opknapt en dat die longontsteking verdwijnt. Dat van die voedselintolerantie is lastiger.
Wat Yvonne zegt over KVV en de gemalen muis van Prooidier klopt hoor dus ik denk dat je dat gewoon kunt proberen.
Geef Koda maar een knuffel van me!
@ Karen: Ja, zo had ik het gisteravond ook gedaan met de medicijnen. De Zantac vind ze heel vies, maar ze at wel vrijwillig het spuitje leeg.. Gekke .. De Metrazol was niet zo'n probleem..
Alleen mag Koda nu dus ook geen Waltham meer, dus ik weet nog niet zo goed hoe ik dat dan moet gaan doen..
@ Yvonne en Kick: Ik keek net op de site van Prooidier.nl voor die muizenrollen, maar Prooidier levert niet op mijn postcode en zal ik het moeten laten verzenden. Dat kost €14,50!
Het spaarpotje van Koda is nu volledig leeg, dus ik zal helaas heel goed op mijn geld moeten gaan passen en zo snel mogelijk dat spaarpotje aanvullen, want ik vrees dat ik Hanneke nog wel meer mag gaan sponsoren voorlopig, dus als zelf muizen blenderen goedkoper is, zal dat toch moeten vrees ik...
@ Marjan: O ja, ik zit maagbeschermers en maagzuurremmers door elkaar te halen!
@ Kick: Ik zal Koda de knuffel geven! (Tegen de tijd dat ze van plan is uit d'r bedje te komen.. Die slaapt nog als een roosje! )
Alleen mag Koda nu dus ook geen Waltham meer, dus ik weet nog niet zo goed hoe ik dat dan moet gaan doen..
@ Yvonne en Kick: Ik keek net op de site van Prooidier.nl voor die muizenrollen, maar Prooidier levert niet op mijn postcode en zal ik het moeten laten verzenden. Dat kost €14,50!
Het spaarpotje van Koda is nu volledig leeg, dus ik zal helaas heel goed op mijn geld moeten gaan passen en zo snel mogelijk dat spaarpotje aanvullen, want ik vrees dat ik Hanneke nog wel meer mag gaan sponsoren voorlopig, dus als zelf muizen blenderen goedkoper is, zal dat toch moeten vrees ik...
@ Marjan: O ja, ik zit maagbeschermers en maagzuurremmers door elkaar te halen!
@ Kick: Ik zal Koda de knuffel geven! (Tegen de tijd dat ze van plan is uit d'r bedje te komen.. Die slaapt nog als een roosje! )
Mag ze wel Hillz A/D of RC recovery hebben? Dat is een soort vleesmousse die je ook via de sonde kunt geven. Als je het flink roert wordt het dun en kun je er ook medicijnen doorheen mengen. Mocht ze het vies vinden, kun je het dus via een spuitje geven.
Er zijn ook wel fretjes die medicijnen verdunt met water zo uit de spuit accepteren, dus dat is even proberen.
Er zijn ook wel fretjes die medicijnen verdunt met water zo uit de spuit accepteren, dus dat is even proberen.