Jillz
Re: Jillz en Nix
Klopt Ray! Wij zitten ook te wachten op nieuws
*tikt ongeduldig op de tafel*
We horen het wel als je er klaar voor bent Karen.
We horen het wel als je er klaar voor bent Karen.
Zo daar ben ik dan. De innerlijke fretjes en mensen zijn ook weer verzorgd
Tja, deze keer is Jillzje er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Ze heeft een middenoorontsteking aan een kant en de andere kant is ook gevoelig ze wordt nu behandeld met medicijnen. Hopelijk zijn we er op tijd genoeg bij om het niet in een chronische oorontsteking te laten ontaarden. Waarschijnlijk zijn toch de oormijten die met Nix zijn meegekomen de oorzaak van deze dip....en de pijnlijke oren ook de reden waardoor ze ieletjes is deze zomer.
Haar anaalklieren zijn ook onder handen genomen. De laatste dagen liet ze toch regelmatig haar klieren lopen en hoorde ik haar wat kreunen op de bak. Ze waren idd wat ontstoken.
Mijn prinses heeft nu auwies aan kop en kont
Nix heeft nog steeds oormijten de behandeling met Stronghold heeft bij hem niet het gewenste resultaat gekregen. Ik heb nu iets anders meegekregen. Mogelijk zijn de oormijten die hij heeft resistent geworden. Ondertussen heeft hij inderdaad last van zijn oren en zijn keel gekregen. Hij eet nog goed en zijn beet is ook nog goed, dus we hebben besloten om nog even te wachten met medicijnen. Eerst maar eens die beestjes weg zien te krijgen en dan kijken of hij op eigen kracht herstelt. Als hij zijn prooi laat staan of koorts krijgt moet ik wel gelijk aan de bel trekken.
Dan zijn ogen. Hanneke heeft ze bekeken in het licht en in het donker. Zijn pupil is erg klein en reageert niet goed. Ze denkt dan ook dat hij idd zeer slecht ziet. Waarschijnlijk kan hij nog wel licht en donker waarnemen. Op zich hoeft dit geen groot probleem voor een fret te zijn, omdat ze meer op geur dan op zicht georiënteerd zijn. Het kan wel verklaren waardoor hij wat onzekerder is. Dat komt wel weer goed, naarmate hij langer bij ons woont.
Tja, deze keer is Jillzje er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Ze heeft een middenoorontsteking aan een kant en de andere kant is ook gevoelig ze wordt nu behandeld met medicijnen. Hopelijk zijn we er op tijd genoeg bij om het niet in een chronische oorontsteking te laten ontaarden. Waarschijnlijk zijn toch de oormijten die met Nix zijn meegekomen de oorzaak van deze dip....en de pijnlijke oren ook de reden waardoor ze ieletjes is deze zomer.
Haar anaalklieren zijn ook onder handen genomen. De laatste dagen liet ze toch regelmatig haar klieren lopen en hoorde ik haar wat kreunen op de bak. Ze waren idd wat ontstoken.
Mijn prinses heeft nu auwies aan kop en kont
Nix heeft nog steeds oormijten de behandeling met Stronghold heeft bij hem niet het gewenste resultaat gekregen. Ik heb nu iets anders meegekregen. Mogelijk zijn de oormijten die hij heeft resistent geworden. Ondertussen heeft hij inderdaad last van zijn oren en zijn keel gekregen. Hij eet nog goed en zijn beet is ook nog goed, dus we hebben besloten om nog even te wachten met medicijnen. Eerst maar eens die beestjes weg zien te krijgen en dan kijken of hij op eigen kracht herstelt. Als hij zijn prooi laat staan of koorts krijgt moet ik wel gelijk aan de bel trekken.
Dan zijn ogen. Hanneke heeft ze bekeken in het licht en in het donker. Zijn pupil is erg klein en reageert niet goed. Ze denkt dan ook dat hij idd zeer slecht ziet. Waarschijnlijk kan hij nog wel licht en donker waarnemen. Op zich hoeft dit geen groot probleem voor een fret te zijn, omdat ze meer op geur dan op zicht georiënteerd zijn. Het kan wel verklaren waardoor hij wat onzekerder is. Dat komt wel weer goed, naarmate hij langer bij ons woont.
ah arme Jillz, hopelijk wordt het niet chronisch en slaan de meds aan.
Verdorie die oormijten willen ook maar niet dood he bij Nix. Hopelijk werkt het andere wel en kan hij op eigen kracht herstellen. Dus toch iets aan het zicht, ja dat nu achteraf best veel. Goed dat je er naar hebt laten kijken!
Beterschap met ze Karen en geef ze maar een extra knuffel van me
Verdorie die oormijten willen ook maar niet dood he bij Nix. Hopelijk werkt het andere wel en kan hij op eigen kracht herstellen. Dus toch iets aan het zicht, ja dat nu achteraf best veel. Goed dat je er naar hebt laten kijken!
Beterschap met ze Karen en geef ze maar een extra knuffel van me
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Oh jeetje, weer fretjes in de lappenmand....hopelijk komt het allemaal goed met de meds en de juiste verzorging.
Verwen ze maar lekker en beterschap voor allebei!
Verwen ze maar lekker en beterschap voor allebei!
Heel vervelend dit, soms zijn die oormijten heel hardnekkig, of misschien werkt Stronghold in dit geval niet.
Gelukkig ben je er snel bij en hoeft het geen nadelige gevolgen te hebben voor ze maar wel heel irritant !
Ik hoop zo dat de medicijnen aan gaan slaan......
Gelukkig ben je er snel bij en hoeft het geen nadelige gevolgen te hebben voor ze maar wel heel irritant !
Ik hoop zo dat de medicijnen aan gaan slaan......
Dit is nu al de tweede keer dat ik hoor dat Stronghold niet meer werkt tegen oormijt, dat vind ik toch wel een kwalijke ontwikkeling. Vooral omdat die mijten zoveel schade kunnen aanrichten.
Hanneke gaat ook contact met de fabrikant opnemen hierover. Ze werkt al zo lang met dit product en het heeft altijd uitstekend resultaat gegeven. Ze is hier niet blij mee.
Nee, dat begrijp ik. het zou mij niets verbazen wanneer ze de samenstelling hebben aangepast wegens alle milieuregeltjes.
Nou, dat is allemaal weer wat minder goed nieuws. En balen van die stronghold zeg. ben benieuwd wat Hanneke kan ontdekken hierover...
Jillz en Nix hebben vanochtend hun gemiste lichaamsbeweging van gisteren gelijk weer ingehaald wat kunnen ze toch heerlijk druk en enthousiast spelen. Allebei wel in hun eigen stijl...Jillz elegant en sneaky; Nix doldwaas en driest
Wat ben ik toch gezegend met zulke leuke en lieve fuzzys
Wat ben ik toch gezegend met zulke leuke en lieve fuzzys
Heerlijk toch?
Klinkt goed, geen stress overgehouden van de lange reis !
Lekker genieten dus !
Lekker genieten dus !
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Goed om te horen!
Jillzje heeft zich vanochtend vermaakt als een klein kind. Het kwam hier met bakken uit de lucht en de halve tuin stond onder een klein laagje water, maar ze wilde echt naar buiten...nou dan maar. Ze heeft echt vol in de plassen lopen stampen en rennen en gek doen. Ze had gewoon een plofstaart van de pret Na even kwam ze naar binnen en heb ik haar natte lijf gelijk afgedroogd. Even een rondje door de kamer lopen en...huppa weer naar de tuin! Wat een lol Helemaal toen ze met haar kletsnatte lijf de zandbak in dook. Jullie kunnen wel bedenken hoe ze er toen uitzag Malle kleine druif
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Geweldig!!
Oh heerlijk, wat een leuke meid is het toch ! Een echte waterrat ( fret ! )
Heerlijk!
Nou Nixje doet niet veel voor haar onder vandaag Hij wachtte wel tot de ergste regen minderde en ging op inspectietocht buiten. Alle diepe plassen ontwijkend op pad. Stapte hij toevallig toch in wat dieper water,schudde hij zijn pootjes als een kat en trok een geïrriteerd gezicht Via buizen, tunnels en een boomstam kwam hij waar hij wezen wilde; de plantenbak. Ineens was hij alle nattigheid vergeten...schrukte en ploeterde tussen alle verzopen planten door en begon naar hartelust te graven in de modderige prut De tweede viespeuk van de ochtend
Nadat ik hem schoongemaakt en afgedroogd had,besloot hij toch maar om binnen te blijven spelen....helemaal dolletjes aan het hupsen en rennen Lekker ding
Nadat ik hem schoongemaakt en afgedroogd had,besloot hij toch maar om binnen te blijven spelen....helemaal dolletjes aan het hupsen en rennen Lekker ding