Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
ray
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door ray »

Heerlijk die frutsels :hart:
Esther

Bericht door Esther »

Heerlijk is dat hé, om te zien hoe ze helemaal uit hun bolletje kunnen gaan :D
Karen

Bericht door Karen »

Ja en vanochtend alweer. Rui was zich aan het scheren en mevrouw moest en zou op de wastafel met haar neus erbij. Tja en een wastafel is glad hè :brush:
Ik kreeg wel een keurig gewassen en gedroogde fret overhandigd, die helemaal uit haar plaatje ging :mrgreen:

Oh en ik heb een otoscoop gekocht om de oormijten zelf goed in de gaten te houden. Gisteren gelijk even uitgeprobeerd. Haar oren zitten helemaal vol met troep in de gehoorgang :shock: het wordt nog wel even oefenen voordat ik er handig in ben hoor :lol: De volgende keer moet Rui haar ook maar vasthouden want in je eentje is het een gepruts.
Mayke

Bericht door Mayke »

Goedemorgen....

Wat een goed idee een eigen otoscoop, super !
Lijkt me wel een eng gezicht in zo een oortje kijken, en niet zo makkelijk te doen.... maar wel verstandig !
Heb je Aurizon om de gehoorgang schoon te maken of werkt dat andere daar ook voor ? Hoop dat het snel schoon wordt voor je dametje.
Mooi dat Rui haar al gewassen had, lief van hem ! Dan zal ze zeker uit haar plaatje gegaan zijn.... :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Handig een eigen otoscoop!
yvonne

Bericht door yvonne »

Bibi was vanmorgen ook al zo lekker in haar eentje aan het dollen en rommelen....zou het familie van elkaar zijn? :brush:

Handig een eigen otoscoop maar lijkt me idd wel dat je er een beetje handigheid in moet krijgen.
Maar dat gaat vast wel lukken Karen!
ray

Bericht door ray »

Binnenkort gaan we niet meer naar Hanneke om de oren te laten nakijken maar naar Karen :lol:
Wel handig inderdaad kan je het toch zelf bijhouden.

Heerlijk zo'n dame die uit haar plaatje gaat :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Jij woont toch ergens in het zuiden? Dan zou ik maar naar Hanneke blijven gaan want Karen woont helemaal in het noorden ;)
Mayke

Bericht door Mayke »

:lol:
ray

Bericht door ray »

Voor degene dan die dichterbij Karen woont dan Hanneke :)
Karen

Bericht door Karen »

Nix heeft vandaag toch wel erg last van zijn oren. Hij wilde vanochtend helemaal niet eens spelen :shock: Hij wandelt vanuit zijn "nest" naar mijn nachtkastje om daarin te gaan slapen en weer terug naar zijn "nest"...gaat af en toe op de bak en daar blijft het bij. Hij wil niet eten en wil niet in de buurt van zijn nek of koppie aan geraakt worden :(

Straks als Rui terug is wil ik eens kijken of hij nu nog levende kruipertjes in zijn oren heeft zitten...als ik al wat kan zien :fluit: :lol: en ik geloof dat ik hem dan toch maar wat waltham ga geven, als hij straks weer niet wil eten.
Morgen contact met Hanneke opnemen.
yvonne

Bericht door yvonne »

Oh dat is niet leuk Karen :(
Zeker als hij niet wil eten.

Nog wat gezien in zijn oortjes?
Karen

Bericht door Karen »

Ja...een heleboel dode oormijten!! Zijn linkeroortje zit zo vol met zwarte bolletjes, dat je niet eens een stukje gehoorgang kunt zien :???: Rechts is het minder, maar ook nog genoeg. Ik heb niets levends meer zien rondkruipen in ieder geval, dus de nieuwe pipetjes hebben wel hun werk gedaan :juich: Nu maar hopen dat het ook weg gaat blijven.

Afgelopen nacht heeft hij weer goed gegeten en gisteravond kwam hij mij uitdagen om te spelen :D Hij wil nog steeds niet aangeraakt worden rondom zijn kopje, maar toen ik hem in het nekvel pakte, liet hij het oortjes kijken wel toe. Links reageert hij wel duidelijk als je aan zijn oortje komt, dus hij heeft daar echt last van.

Vandaag en morgen doe ik voor zekerheid ook alle dekens, speelgoed en mandjes wassen. Dat gebeurt eigenlijk elke maand wel, maar misschien op het verkeerde moment :?: nu alles dus, direct na de mijtenbehandeling en ik weet dat die rottige kruipertjes dood zijn.
Kick

Bericht door Kick »

Wat een gedoe met die mijten zeg... :(
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Fijn dat het nu zijn werk heeft gedaan, hopen dat het zo blijft...en dat Nix zich beter gaat voelen
Marjan

Bericht door Marjan »

Heb je geen Aurizon mee gekregen om de oortjes een beetje te reinigen?
Karen

Bericht door Karen »

Nope.
Ik heb Hanneke vanochtend gesproken. Het is goed dat de mijten nu dood zijn. Mogelijk heeft hij daar wat last van, omdat het er nogal veel waren. Zijn oor is ook wat ontstoken door de mijten, maar volgens haar geen middenoorontsteking. Daar had hij een te krachtige pincetbeet voor.
De troep van de dode mijten wordt door zijn lij zelf opgeruimd. Vooral niet met (tea tree) olie of aurizon de oren gaan schoonmaken, druppelen of in de gehoorgang bezig gaan!! Gewoon met een wattenstaafje de buitenkant van het oor schoonmaken als het naar buiten komt.
Over een maand de pipet weer herhalen. Mocht er dan nog steeds een dikke zwarte korst in zijn gehoorgang zitten, dan met Hanneke overleggen. Ook overleg als ik na 3-4 weken toch weer levende mijten zie rondkruipen.

Ik krijg gewoon zelf kriebel van al die oormijten verhalen :???: :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Tja, het blijven enge beestjes :roll:
ray

Bericht door ray »

Hopelijk zijn ze nu allemaal dood en heeft Nix er niet al te lang last van.

Kriebels krijg ik er ook van, brrr oormijten.
Waar zijn ze toch goed voor :?: :???:
Esther

Bericht door Esther »

Laten we hopen dat Nix nu voor eens en altijd, van die ellendige oormijten af mag zijn!
Plaats reactie