Shae
Re: Shae (Freggel)
Nee hoor, in haar bak legt ze mooie grote drollen maar buiten de kooi wil ze nog wel eens van die kleine nerveuze kleine plasjes en poepjes neer deponeren. Maar dat wordt gelukkig ook al steeds minder.
Gelukkig maar.
Volgende keer me niet zo laten schrikken
Volgende keer me niet zo laten schrikken
Ik zal eraan denken.
Ik merk iets heel aparts bij Shae, bijna altijd wanneer ik haar roep, als ik het gewoon over haar heb of als ze gewoon opgetild wil worden dan gaat ze uit haarzelf netjes aan de linkerkant van mijn voeten staan zodat ik haar makkelijk kan pakken. Ook als ik ergens sta doet ze dat of vlak voor mijn voeten. Maar altijd netjes vlak bij mijn voeten, alsof haar dat aangeleerd is zeg maar.
Ik zit mij nu toch wel af te vragen of ze toch geen fretteerfretje is geweest. Ik weet alleen niet of een fretteerder dit soort gedrag aanleert. Maar ik zou het wel een logische verklaring vinden waarom zij dat zo netjes doet telkens. Ze lijkt wel een hondje.
Ik zit mij nu toch wel af te vragen of ze toch geen fretteerfretje is geweest. Ik weet alleen niet of een fretteerder dit soort gedrag aanleert. Maar ik zou het wel een logische verklaring vinden waarom zij dat zo netjes doet telkens. Ze lijkt wel een hondje.
Ze probeert je gewoon te vertellen dat ze ambities heeft als politiefret
Wat typisch dat ze dat doet
Nou, dan is ze goed bezig!
Ze is nu weer aan het pingelen met de balletjes uit de ballenbak. Heerlijk dingske
Ze is nu weer aan het pingelen met de balletjes uit de ballenbak. Heerlijk dingske
Volgens mij zou ze het goed doen als politiefret.
Ik heb geen idee of fretteerders dit hun dieren aanleren....Wil je het graag weten? Dan vraag ik het wel aan Robert
Als je wilt graag!
Gevraagd, nu is het wachten op antwoord
Tessa82 schreef:Ze probeert je gewoon te vertellen dat ze ambities heeft als politiefret
Misschien is het haar inderdaad aangeleerd. Het is een dame met een linkse instelling dus.
Hm...dat mag ik dan weer wel
Misschien heeft ze ook wel ambities voor hulpfret.. Kan best makkelijk zijn; dan kan je haar het huishouden laten doen bijvoorbeeld..
Maar wel eentje met een eigen willetje hoor, wanneer ze iets doet wat niet mag en ik zeg er wat van begint ze hard te mokken. En wanneer ze dan niet luistert en ik pak haar weg begint ze nog veel harder te mokken als protest. Het is mij een portretje.
Wel mooi dat ze zo aan je voeten staat te wachten.
Ik heb antwoord:
Het is heel goed mogelijk dat haar dat aangeleerd is. Veel fretteurs gebruiken een bepaalde manier om hun fretjes te trainen om te komen. Sommigen doen dat op naam, anderen met kloppen op de gangen of door te fluiten. In dit geval kan het dus met naam en plaats zijn geweest.
Als ik nu even naar mijzelf kijk....ik kan fretjes alleen met rechts oppakken. Al mijn fretten weten dat na een poosje en het is eigenlijk vanzelf gegaan dat ze tegen mijn benen opstaan, aan de rechterkant, zodat ik ze makkelijk kan pakken. Dat zie ik nu zelfs met Queeny al gebeuren
Het is heel goed mogelijk dat haar dat aangeleerd is. Veel fretteurs gebruiken een bepaalde manier om hun fretjes te trainen om te komen. Sommigen doen dat op naam, anderen met kloppen op de gangen of door te fluiten. In dit geval kan het dus met naam en plaats zijn geweest.
Als ik nu even naar mijzelf kijk....ik kan fretjes alleen met rechts oppakken. Al mijn fretten weten dat na een poosje en het is eigenlijk vanzelf gegaan dat ze tegen mijn benen opstaan, aan de rechterkant, zodat ik ze makkelijk kan pakken. Dat zie ik nu zelfs met Queeny al gebeuren
Ah, dus Shae is waarschijnlijk van een linkshandige fretteur geweest.
Maar ik had al zo'n vermoeden eigenlijk dus wel grappig dat het bevestigd wordt. En ik probeer haar nu ook steeds zover te krijgen door haar te roepen, in mijn vingers te knippen en als ze dan komt aanlopen een cirkeltje te draaien met mijn vinger zodat ze ook echt met haar neus naar voren staat en 8 van de 10 keer lukt dat echt, gewoon te grappig.
Maar ik had al zo'n vermoeden eigenlijk dus wel grappig dat het bevestigd wordt. En ik probeer haar nu ook steeds zover te krijgen door haar te roepen, in mijn vingers te knippen en als ze dan komt aanlopen een cirkeltje te draaien met mijn vinger zodat ze ook echt met haar neus naar voren staat en 8 van de 10 keer lukt dat echt, gewoon te grappig.
Ja, en wat ook leuk is; ze houdt samen met Mar de badkamer bezet 's ochtends En vanmorgen moest ze haar kooi in maar dan laat die spinnenkop zich mooi niet pakken. Ja, uitlokken en wegrennen, dat dan weer wel...
Heerlijk zo'n eigenwijs frettenbeest