Smokey
Re: Smokey
De afgelopen dagen was Smokey super actief, heerlijk speels en frettig en de poepjes zijn ineens weer een stuk vooruit gegaan. Gisteren was hij net een soort Speedy Gonzalez; 's ochtends bleef hij maar doorgaan en 's avonds heb ik hem uiteindelijk toch een uur langer laten razen want vond het zielig om hem terug z'n kooitje in te doen als hij nog zoveel energie heeft. Maar goed, dat was nog niet genoeg voor meneer; hij is de halve nacht blijven spoken.
Maar nu is ie dus moe! Heb m er net uiteindelijk even uitgehaald, maar dan is het 10 minuutjes rondhobbelen en nu ligt ie weer in z'n kooitje. Denk niet dat ik m vanavond nog veel ga zien eigenlijk...
Kan helaas niet naar dag van de fret Heb dan als het goed is een oppashondje voor 2,5 week (daar kijk ik zo naar uit, hoop op mooi weer kan ik lekker naar het park met d'r ) Maar ja, dag van de fret kan dus niet dan. Volgend jaar beter
Maar nu is ie dus moe! Heb m er net uiteindelijk even uitgehaald, maar dan is het 10 minuutjes rondhobbelen en nu ligt ie weer in z'n kooitje. Denk niet dat ik m vanavond nog veel ga zien eigenlijk...
Kan helaas niet naar dag van de fret Heb dan als het goed is een oppashondje voor 2,5 week (daar kijk ik zo naar uit, hoop op mooi weer kan ik lekker naar het park met d'r ) Maar ja, dag van de fret kan dus niet dan. Volgend jaar beter
Jammer! Is de dag ver voor je? Je hoeft natuurlijk niet de hele dag te blijven
Kijk dat willen we horen over Speedy Smokey. Heerlijk als de energie er weer is.
Inderdaad! Go Smokey, go
Dat zijn goede berichten over Smokey
Gisteravond voelde ik me heel welkom in "zijn" kamer. Ik had hem heel even alleen gelaten daar tijdens het spelen en toen ik terugkwam zette hij de haren van zijn staart uit (ik schrok want ik dacht eerst dat hij geschrokken van me was) en begon daarna als een dolle te spelen. Mokken, kwispelen, springen, over de grond rollen en de hele tijd om me heen dansen en tegen m'n benen opspringen (ik zou zweren dat ik hem: "AANDACHT, SPEEL MET ME!" kon horen roepen ) De rui verloopt veel rustiger en minder heftig dan de vorige rui; ik vind zelden nog haren. Wel merk ik dat hij echt gaat winteren, heel langzaam wordt hij steeds wat rustiger en ook weer wat ongeduldiger/knorriger. Als hij alleen wil zijn moet ik het niet in m'n hoofd halen hem te proberen te aaien of eventjes op te pakken want dan kan ik rekenen op even sneaky een velletje van m'n arm proberen te trekken :twisted: En als hij aan het spelen is laat hij duidelijk merken dat hij bepaalt of ik wel of niet mee mag spelen... Tja, van de zomer was hij toch anders wat dat betreft; veel meer lang leve de lol en veel geduldiger met mij.
@ Mette, daar is het helaas te ver voor. Daarnaast is het m'n werk echt en de mensen betalen aardig voor een oppas met diploma en aanvullende cursussen op het gebied van honden dus dan vindt ik het wel fair als ik zo veel mogelijk echt bij de hond blijf.
@ Mette, daar is het helaas te ver voor. Daarnaast is het m'n werk echt en de mensen betalen aardig voor een oppas met diploma en aanvullende cursussen op het gebied van honden dus dan vindt ik het wel fair als ik zo veel mogelijk echt bij de hond blijf.
he, he eindelijk een fret die sprekend lijkt op Mila als ze in haar winter stemming is.
Haha, klinkt ook als een fret met een eigen willetje.
Hahaha Vorig jaar zat ie midden in de pubertijd in de herfst, dus toen kon ik het nog daaraan toeschrijven. Dat gaat m nu helaas niet meer worden met z'n ruim een jaar oud nu. Ach, als hij maar plezier heeft; hij blijft wel speels, maar hij is tienduizend keer baziger als in de zomer.Minka schreef:he, he eindelijk een fret die sprekend lijkt op Mila als ze in haar winter stemming is.
Omdat Smokey naast jeuk (wat hij al heeft sinds hij op de Virbac zit) ook steeds vaker geïrriteerde rode huid op de buik heeft begonnen met overschakelen naar Ziwipeak hert. Heb uiteindelijk voor de hert gekozen omdat op de Ziwipeak site stond dat de hert speciaal geschikt is bij maagdarmproblemen. Helaas liet mijn alles-eter het toch even afweten qua smaak van de hert; hij trok mooi dat eigenwijze neusje van hem ervoor op! Dus het gaat volledig door de brokkenbrij en dan heel langzaam (in 8 dagen tijd) opbouwen en dan gaat het tot nu toe wel redelijk. Hij wil er liever niet aan beginnen, maar als hij dan toch eenmaal begonnen is likt hij de bodem haast uit het bakje dus denk dat-ie het stiekem wel lekker vindt maar er gewoon even aan moet wennen. Buikje van hem doet het tot nu toe prima op de Ziwipeak dus hoop heel hard dat dit het eindelijk is!
Hij is de laatste dagen erg druk in de weer met alle kleedjes en speeltjes, maar bij mij komt hij nu niet meer om te spelen. Alleen als hij een knuffel wil komt hij even bij me of als hij me wilt pesten met sokken uittrekken en enkels bijten. Hij moet ook weer even z'n gehoorapparaatje afstellen, want luisteren gaat ook voor geen meter meer
Hij is de laatste dagen erg druk in de weer met alle kleedjes en speeltjes, maar bij mij komt hij nu niet meer om te spelen. Alleen als hij een knuffel wil komt hij even bij me of als hij me wilt pesten met sokken uittrekken en enkels bijten. Hij moet ook weer even z'n gehoorapparaatje afstellen, want luisteren gaat ook voor geen meter meer
Geef je Ziwipeak brok of blik?
Klinkt niet verkeerd allemaal Smokey. Vooral dat stoute daar hou ik van.
Klinkt niet verkeerd allemaal Smokey. Vooral dat stoute daar hou ik van.
Ik hoop dat Smokey net zo goed gaat reageren op de ziwipeakbrij als Ahron dat doet. Daar is zijn huidirritatie nu bijna helemaal verdwenen na omschakeling van brokken naar blikbrij.
En succes met dat gehoorapparaatje, ik heb nooit het juiste knopje kunnen vinden bij die schooiers.
En succes met dat gehoorapparaatje, ik heb nooit het juiste knopje kunnen vinden bij die schooiers.
BlikvoerMinka schreef:Geef je Ziwipeak brok of blik?
Klinkt al beter...zoals Minka zegt dat stoute klinkt goed
Succes met het overzetten op Ziwi
Succes met het overzetten op Ziwi
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Succes met overschakelen, gaat vast lukken
Nou, hij komt ieg lekker aan van de ZP. Jemig zeg, moet hem straks nog ff wegen als-ie wakker is, maar hij woog voor het overzetten 1650 dus ben benieuwd wat hij na 4 dagen overzetten gaat doen (hoewel ik denk dat hij mss wel 100 gram is aangekomen als ik m zo zie). Mocht hij idd erg veel zijn aangekomen tref ik natuurlijk passende maatregelen en ga ik hem voorlopig weer even elke dag wegen. Want te dik is niet zo goed voor hem gezien zijn situatie.
Dat is een rappe stijging inderdaad. Ik wou dat Shae er ook wat bij kreeg van die ZP maar die blijft helaas een beetje achter kwa gewicht.
Jammer dat het bij haar niet gaat. En ze verdraagt niet nog wat extra met d'r maagje?Kick schreef:Dat is een rappe stijging inderdaad. Ik wou dat Shae er ook wat bij kreeg van die ZP maar die blijft helaas een beetje achter kwa gewicht.
Dikkerdje Dap bleek inderdaad 100 gram te zijn aangekomen Gelukkig nog geen 1800 zoals vorig jaar (toen kwam-ie ook zo snel aan van de brokkenbrij; hoefde hij ook minder van te hebben dan ik gaf), maar de maatregelen gaan dus wel van kracht, want anders is ie over 2 dagen wel 1800...
Dat had ik ook bij mila die is ook 100 gram aangekomen, maar dat mag van mij want ze zit nu aan haar winter gewicht.
Het gaat inderdaad hard qua aankomen. Nu denk ik regelmatig dit is toch te weinig eten. de weegschaal zegt iets anders.
Het gaat inderdaad hard qua aankomen. Nu denk ik regelmatig dit is toch te weinig eten. de weegschaal zegt iets anders.