Evt. nieuw maatje voor fret van 5 jaar

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Karen

Re: Evt. nieuw maatje voor fret van 5 jaar

Bericht door Karen »

Duidelijk Mette. Je hebt eigenlijk ook wel gelijk dat het niet al te vriendelijk overkomt zoals ik het geschreven heb, maar was niet zo bedoeld :D
Het was meer inde trant van, als je echt fretten samen wilt houden dat je hier niet op de juiste plek zit. Helemaal niet bedoeld dat Arie geen vragen meer zou kunnen stellen om voor hem duidelijk te krijgen waarom fretten beter solitair gehouden kunnen worden.
In zijn vragen/ opmerkingen proef ik namelijk wel weerstand tegen het solitair houden; maar dat kan uiteraard aan mij liggen :D
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ik hoor het iig graag van arie als meer uitleg prettig bevonden wordt! :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Klinkt misschien lullig maar na 25 jaar wordt het wel tijd om met de tijd mee te gaan...
Kennis veranderd en daar moet je wel in mee willen gaan. Mensen vinden dat ze een maatje nodig hebben en het wil er maar niet in dat alles anders is na 25 jaar.

Je ziet dit ook bij hondenmensen die nog steeds vinden dat ZIJ de dominante helft moeten zijn naar een hond... ja 100 jaar geleden dachten ze zo, intussen na 100 jaar studies is dat ook wel anders.

Ben het ook niet altijd eens met iedereen maar voor geen goud dat ik de fretten die ik nu heb dwing bij elkaar te zitten of spelen. Mijn instinct zegt dat dat niet goed gaat aflopen.
Ukkie altijd samen gezeten met 2 jongens wat perfect ging, verscheurde toch echt bijna Natsumi toen die kans zag op de grond te komen omdat het personeel de kooi vergeten was dicht te drukken :roll:
Er werd niet eens gesnuffeld.. hij dook er zo boven op. Ukkie was een goed sul maar niet naar haar..
Met Pluk en Pluis klikte het direct maar Natsumi was meteen BAM! Dat gezien te hebben en een vinger opgeofferd te hebben om hem van haar af te krijgen was de boodschap duidelijk. Heb na het trio ook nooit meer fretten geprobeerd te koppelen. Het is wel goed zo...

Maar Arie, ga nou eerst de nieuwe informatie eens doornemen voor je ons de grond in trapt.. ga mee met de tijd en sta open voor nieuwe dingen ;-)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nooit meer wat van gehoord.... :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee, wanneer mensen niet te horen krijgen wat ze graag willen horen zijn ze zo weer weg. :roll:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Tsja ik hoor ook wel eens dingen die ik niet wil horen.. dan heb je ff een discussie maar ik ben er ook nog na al die jaren :mrgreen:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Een discussie is niet erg, maar als je om advies vraagt en dat advies daarna volledig in de wind slaat omdat je gewoon een IWAP (ik weet alles beter) bent, waarom vraag je er dan om :?:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

IWAB's kunnen heel vervelend zijn inderdaad... ze vragen om raad en doen vervolgens niets ermee of doen precies wat ze niet moeten doen. Kan zelf ook wel koppig zijn hoor bepaalde gebieden maar heb door de jaren heen wel het een en ander geleerd :)
Meningsverschillen hou je toch wel maar soms heb je van die figuren...
Ik lig nog wel eens in de clinch met Frettig Gestoord mensen, die zijn er heilig van overtuigd dat een fretje een maatje moet hebben. Dan denk ik, ik zal jou eens in een hok stoppen met een wildvreemde, kijken hoe jij dat vind?
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Volgens mij was deze meneer ook in een ander topic, toch? Wat ging over zijn zieke fret die ineens in elkaar zakte en een goede dierenarts zocht...toch? Beetje aparte reacties idd..

..en dat fretten een maatje nodig hebben zie je in het buiteland ook echt super veel, daar staat het op nummer 1 wat je nodig hebt voor je fret.. :roll: omdat het juist solitaire wezens zijn..en wij zeggen juist van niet..beetje verwarrend.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zal wel insulinomen geweest zijn.. komt wel vaker voor... met goede verzorging en meds kan dat goed te doen zijn.
Maar bij een fret van 5 gooi ik geen andere fretten meer.
En omdat een fret samen gezeten heeft wil niet zeggen dat het daarna met een andere ook goed gaat.

Een dierenarts die afgestudeerd is op fretten is al helemaal knap aangezien er helemaal geen opleidingen voor bestaan :lach:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Das waar. ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

8-)

Maar goed, we gaan off-topic met z'n allen.
Karen

Bericht door Karen »

Misschien heeft deze dierenarts ‘iets’ met fretten als thesis gedaan 8-)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Karen schreef:Misschien heeft deze dierenarts ‘iets’ met fretten als thesis gedaan 8-)
spreekbeurt op school denk ik :lol:
Plaats reactie