Even weer een update over Moos.
Hij doet het momenteel best goed, behalve dat zijn hormonen wat van slag zijn. Dat uit zich in seksueel gedrag, terwijl hij volgens de vorige eigenaar operatief gecastreerd is. Dit kan betekenen dat er óf nog een testikel in de buikholte zit, óf dat hij een bijnier probleem heeft door de Corona. Dat laatste komt vaker voor. In beide gevallen kan een implantaat helpen, en daarom ben ik vandaag bij Hanneke geweest en heeft Moos een implantaat gekregen.
Hij is nu ook klaar met de medicatie tegen de secundaire infecties. Hij krijgt nog wel synulox voor een langere periode en de levenslange medicijnen tegen de misselijkheid. Hij hapt nog steeds véél te hardhandig in handen en voeten, dat blijft wat lastig maar hij bedoelt het niet kwaad. Want hij zal bv nooit in mijn gezicht bijten of “aanvallen”. Hij heeft gewoon niet geleerd dat hij zachtjes met handen moet spelen en hij is ook wat dominant, maar dat komt misschien ook wel door de hormonen. Het is echt een lieverd en ik hoop dat het implantaat hem gaat helpen, zodat hij wat beter in zijn vel komt te zitten. En dan te bedenken dat zijn vorige eigenaar hem wilde laten inslapen vanwege zijn bijtgedrag
Gelukkig is dat niet gebeurd!