Medicijn met Waltham niet willen eten

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Medicijn met Waltham niet willen eten

Bericht door yvonne »

Soms moeten ze het ook “leren” eten, en uiteraard heeft elke fret ook zijn of haar eigen voorkeuren.
Karen

Bericht door Karen »

Precies. Niet te snel opgeven en steeds hele kleine beetjes geven. Je kunt ze het meeste wel leren eten...de aanhouder wint.
Nu smaken die Giardia medicijnen ook erg vies hoor!

Probeer bij dit soort lastige types ook echt ‘out of the box’ te denken. Medicijnen mengen met wat gekookte en gemalen kip; gaar gebakken gemalen gehakt; in zuiver getrokken bouillon; zalmolie of zalmpasta; mousse in blikjes voor de kat...alles wat ze eventueel willen innemen en de smaak wat maskeert.
Lukt dat echt niet dan werkt een spuitje met dwangvoeren vaak het beste. Resoluut en snel, waardoor het ook een heel kort stress momentje is en ze het snel vergeten zijn.
Eliesja
Aantal fretten: 2

Bericht door Eliesja »

Ja dat zij het moet leren eten, dat is een feit, :fluit: wat een kieskeurige dame is het zeg.. :roll: wist nog wel toen ik voor het eerst zo’n zakje RC poeder had gekocht, dacht wel handig alvast want je weet maar nooit...nou had het 2x geprobeerd en ze moest het niet, Ze vertikte het. 8-) ze heeft het toen voor het eerst bij Hanneke op, eerst met spuit, daarna uit bakje en toen is ze het wel gaan eten. Heb wel geduld hoor, alleen de houdbaarheid van dat dure flesje niet, moet binnen 48uur op :cry: Dus er ligt al bijna een 10tje in de prullenbak. ;)
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Karen schreef: Probeer bij dit soort lastige types ook echt ‘out of the box’ te denken. Medicijnen mengen met wat gekookte en gemalen kip; gaar gebakken gemalen gehakt; in zuiver getrokken bouillon; zalmolie of zalmpasta; mousse in blikjes voor de kat...alles wat ze eventueel willen innemen en de smaak wat maskeert.
Goede tips, super dank je wel :D vanmorgen heeft ze het weer op gelukkig.

Over de zalmpasta ik heb een aangebroken tube in de koelkast staan, hoe lang kan ik die bewaren in de koelkast, weet jij dat? Ik denk dat ik deze al zeker 2maanden heb staan. Dit krijgt ze heel weinig, alleen als het nagelknippen niet lukt met boter of tijdens het slapen, of als beloning voor iets.
Marjan

Bericht door Marjan »

Is die vloeibare recovery niet ook in te vriezen? Ik zou dat zeker proberen want het is echt te duur om steeds het restje weg te moeten gooien.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Is die vloeibare recovery niet ook in te vriezen? Ik zou dat zeker proberen want het is echt te duur om steeds het restje weg te moeten gooien.
Dit weet ik dus ook niet? Dat zou natuurlijk heel handig zijn. Anders wel erg zonde...
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Helaas heeft ze er toch wat uitgespuugd vanmorgen. Lag wat kotsplekjes in haar kooi. :(
Kick

Bericht door Kick »

Hm... Da's weer minder :???:
Karen

Bericht door Karen »

Dat kan ook heel goed komen doordat je met de Giardia kuur bezig bent!
Dat spulletje kan echt heel naar vallen bij sommige fretten en dan geven ze soms kleine beetjes voeding op wat net iets te lang in de maag blijft zitten.

En ja, recovery liquid kun je prima invriezen. Ik deed het gewoon in een ijsklontjes bakje, dan heb je ongeveer een kleine portie met 1 blokje. Zonde om de restjes weg te gooien, het is al duur genoeg.

De geopende tube zalmpasta kun je in de koelkast goed houden tot de aangegeven datum op de tube :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Dat kan ook heel goed komen doordat je met de Giardia kuur bezig bent!
Dat spulletje kan echt heel naar vallen bij sommige fretten en dan geven ze soms kleine beetjes voeding op wat net iets te lang in de maag blijft zitten.

En ja, recovery liquid kun je prima invriezen. Ik deed het gewoon in een ijsklontjes bakje, dan heb je ongeveer een kleine portie met 1 blokje. Zonde om de restjes weg te gooien, het is al duur genoeg.

De geopende tube zalmpasta kun je in de koelkast goed houden tot de aangegeven datum op de tube :D
Dank je voor de uitleg. Ik denk ook al wel dat het van die medicijn komt hoor, ze vind het gewoon echt goor. Nog 5dagen dan is ze er vanaf.

Het flesje ligt inmiddels in de vuilnisbak, maar met de twee overgebleven flesjes weet ik wat ik nu kan doen. ;)

Fijn dat ik de zalmpasta nog kan bewaren, want die gaat helemaal niet zo hard.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:Hm... Da's weer minder :???:
Ja als het hier bij blijft dan ben ik weer blij. Blijft rot spul dat medicijn voor de Giardia.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh, ik wilde al net vragen hoe lang ze dat nog moet krijgen maar gelukkig is ze er na 5 dagen vanaf. :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

@marjan, ja ze is er bijna vanaf, althans dat hopen we wel. Dit zal bij haar volgende bezoek bij Hanneke blijken. We gaan duimen.
Moet zeggen dat het met spuitje nu wel goed gaat. :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh mooi zo! :D
Eliesja

Bericht door Eliesja »

:dans:
yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn hoor!
Karen

Bericht door Karen »

Super! :juich:
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Nog een vraagje, als ik klaar ben met die Metrazol, (De ab is al klaar), moet ik dan doorgaan met de Metocloperamide?

Anders vraag ik het Hanneke hoor, als niemand het weet..(maar vast wel denk ik..)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou daar zeker mee doorgaan want dat is tegen de misselijkheid. En daar is ze nog niet zo snel vanaf ben ik bang.
Metrazol is overigens ook een antibioticum.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Oh oké Dus ze heeft 2 ab-jes gehad. Ik verwacht toch wel een goede uitslag dan bij haar controle ;)
Gekkigheid..we duimen hard, ze doet zo haar best... :|

We gaan er lekker mee door dan. Dank je wel :)
Plaats reactie