Hoe ziet oormijt eruit?, kijk en huiver

Voor alle vragen m.b.t. de gezondheid van de fret zoals bijv. vaccinaties, jaarlijkse controle, oormijtbestrijding, vlooien en teken
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Re: Hoe ziet oormijt eruit?, kijk en huiver

Bericht door Natascha »

Een pipetje Stronghold roze wordt gegeven voor fretten met een met een gewicht van 400 - 1300 gram. Als de fret onder de 400 gram is, dan moet de dosering met de dierenarts worden afgestemd. Het klopt dat de dosering afwijkt van het advies op de verpakking! Het heeft met de hoeveelheid huidvet van fretten te maken, dat je hen hoger moet doseren.

BRON:
http://www.frettencoaching.eu/index.php/oormijt" onclick="window.open(this.href);return false;

Roze is tot 1300 gram, terwijl op doosje staat 2500 gram = afwijkend
Paars is vanaf 1300 gram terwijl op doosje staat vanaf 2600 gram
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Minka schreef:
Natascha schreef:Ik zal idd ook het stuk van pups in het nest ff aanpassen op mijn site... is een goeie!
Weet je hoe. :fluit:
Ja, jij wel :juich:

Stukje erbij:

Een besmetting van oormijt gebeurt vaak al in het nest. Als de fretjes na 9 weken het nest verlaten is het verstandig om stronghold te geven
Voor een fokker is het belangrijk de moeder te behandelen voordat ze is bevallen, en daarna regelmatig kijken met een otoscoop in de oortjes zodat een onnodige behandeling niet gedaan wordt. Ook voor een fokker de a.s. moeder uit voorzorg behandelen, als die uit huis of in haar omgeving gedekt wordt. Ook al is de dekram oormijt vrij, wil niet zeggen dat het allemaal beschermt is en een besmetting niet plaats zal vinden oor een zwervend eitje van een oormijt. Voorkomen is beter dan genezen, want als de moeder per ongeluk dan toch oormijt heeft gekregen, besmet ze het hele nest pups, en als dan de oortjes met de 4 weken open gaan, is de schade al geleden, met alle ernstige gevolgen van dien
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Goed bezig! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Het zou een hoop leed schelen wanneer fokkers daar eens wat serieuzer mee zouden zijn.
Minka

Bericht door Minka »

Inderdaad Marjan, dat zou inderdaad een hoop schelen.

Dat heb je goed gedaan Natascha, :D
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Nou, ik heb best contact met bereid willende fokkers, maar die "funnestjes" van onwetende mensen vind ik ook heel erg...

@Minka, goe dhe! hahahah
aurora
Aantal fretten: 9

Bericht door aurora »

weet nog wel toen ik me eeste 2 kerels kreeg ik heb maanden moeten vecthen om die oormijt er uit tekrijgen :/
ze waren een jaar toen ze eindelijk vrij waren

pups hier worden ook behandeld waneer ze oud genoeg zijn en mams heeft een week voor de pups kwamen gehad :D
Karen

Bericht door Karen »

Hier wordt wekelijks op oormijt gecontroleerd met de otoscoop. Zo hoeft er niet onnodig met gif gedrupt te worden.
Ik ben extra alert als ik in contact geweest ben met fretten buiten huis. Dan controleer ik een poosje dagelijks.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik doe het alleen op dierenartsadvies, het hangt van de jaarlijkse controle af.
Wel houd ik de oortjes natuurlijk hoed in de gaten op overtollig oorsmeer of jeuk.
Plaats reactie