Finley

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Finley

Bericht door Kick »

Flinke knul hoor :D Gezien zijn maatje zou ik toch een dubbele overwegen. Het is veel geld inderdaad maar ik ben bang dat al je een enkele neemt en daar dan ook een nachthok in zet (en die mag niet te klein zijn) dan ben je de helft al kwijt. Dan de bak er nog bij en de bodem staat vol. Met een dubbele heeft hij het toch een stuk ruimer.
Marjan

Bericht door Marjan »

Daar zit wel wat in, een groot nachthok is wel erg fijn voor een fret. Overigens worden er nog best wel tweedehands exemplaren aangeboden, dat scheelt je dan toch weer.
Karen

Bericht door Karen »

Wat een mooi koppie!! :hart:

Ik ben het wel eens met Kick en Marjan, alhoewel een enkele kooi al heel fijn is. Ik heb voor twee van mijn fretten FN, ieder een dubbele. Ook omdat ik een grote ram heb en dan vind ik een enkele kooi echt te klein, ook al is hij zo'n 4 uur per dag los.
Gewoon wachten tot je ergens een tweedehands ziet :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Wat een mooie foto! Je kan zien dat het een aardige flinke fret wordt. Kan hij de pootjes schudden met Goliath hier'en lid worden van de 'giga-fretten-club' :lol:

Ik heb een fret van formaat poot van Finley (Weegt maar een miezerige 670 gram en een kleine opdonder) en merkte met nachthok en poepbak dat het al snel vol staat, zo'n kooi. Bibi is echter altijd los maar zelfs dan zou ik zeggen; ga voor groot als je de mogelijkheid hebt. Als ik zie hoe graag Bibi van plateau naar plateau gaat in haar nieuwe kast-kooi dan is het het echt waard, zo'n gevaarte in de kamer! Finley met zijn jonge haren zal het ook op prijs stellen denk ik. Hij moet zijn dikke kont wel kunnen keren ;)
Pippa2015
Aantal fretten: 2

Bericht door Pippa2015 »

Ik ken de prijs van FN niet vanbuiten, maar ik heb 2 van deze naast elkaar staan zonder de zijwanden (aan de binnenkant), dus is het 1 grotere kooi ipv 2 kleinere.

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... oog/383662" onclick="window.open(this.href);return false;

Komt ook maar op 160€ voor 2 van die kooien en ze zijn ook makkelijk schoon te maken. Het enige dat ik nu heb, is dat ik de wieltjes er vanonder heb moeten halen, zodat ze mooi tegen elkaar aanpasten. Dit was wel een hele aanpassing voor Pippa, daardoor kan ze niet meer onder de kooi, en natuurlijk de eerste dag kwam Pippa in volle vaart afgelopen om onder de kooi te lopen, patat met haar kopje tegen de kooi!!! En om zeker te zijn dat ze er niet onder kon, liep ze dan achteruit om het nog eens te proberen! :shock: Gevolgd door een gilletje... Maar ze heeft het niet meer gedaan sinds dan! :D

Al bij al denk ik dat dit een erg goedkope kooi is, ik heb deze kooi van in juli nog maar, maar tot nu toe ben ik er content van! ;-)
Sasha

Bericht door Sasha »

Super bedankt allemaal voor jullie berichtjes :D ! Ik zal er zeker nog eens goed over na gaan denken.

Op Zooplus zag ik dat de Tabby hondenbench ook aangeboden wordt al frettenkooi. Na wat google werk zag ik dat deze wel vaker wordt omgebouwd tot frettenkooi. Hij lijkt erg op de Ferret nation en is zelfs nog een stuk groter! Ik zou dan een kunststof plaat ik de kooi vast kunnen maken als verdieping. Over de tralieafstand hoef ik me geen zorgen te maken. Als ik Finley in de bench van mijn hond zet kan hij er echt niet uitkomen en die tralieafstand is veel groter. Maar nogmaals ik weet dus nog niet zeker voor welke kooi ik ga.
Marjan

Bericht door Marjan »

Succes met je keuze, ik zelf zou nooit meer een andere kooi dan een ferret nation willen hebben in ieder geval. :)
Kick

Bericht door Kick »

Wij hebben vroeger ook een hondenbench gehad en een dag voordat we op vakantie gingen ontdekte we dat Bo wel degelijk door die tralies kon. Dat was een race tegen de tijd om nertsengaas te scoren en daarmee de hele bench te bekleden. En zodanig dat-ie nog wel inklapbaar was ivm vervoer....
Mette

Bericht door Mette »

Om heel eerlijk te zijn vind ik een enkele echt veel te klein voor een ram van bijna 2 kilo. Ik vind het al snel voor een ram te klein trouwens. Een dame onder de kilo lukt nog wel in 1. Ik zeg niet dat ik het soms niet doe (hoewel ik geen rammen heb van dat formaat nu), maar ik bepaal het ook per fret wat zij prettig vinden. Ik zou mijn stuiterkanon van 1500 gram écht niet in 1 verdieping kwijt moeten kunnen. Sinds hij 2 verdiepingen heeft is hij stukken blijer.
Zie dat sommigen ook al aangeven 2 beter te vinden, dus kortom; daar kan ik mij bij aansluiten :D.

Geweldig dat hij het zo goed doet! Misschien moet je eens foto's van toen terug kijken, dan zie je vaak het verschil zelf ook wel.

Is er een specifieke reden dat je niet voor een hormoonimplantaat kiest?
Minka

Bericht door Minka »

Kom je ook naar de Frettendag 25 oktober in Leerdam?
Sasha

Bericht door Sasha »

Ik kan jullie melden dat ik zojuist de Tabby bench van Zooplus heb besteld! Dit is een zeer grote kooi van 109,5 x 70 x 87,5 cm (lxbxh). Ik ga er zelf een verdieping en trapje inmaken. De tralieafstand is 2,7 cm en staat dus bijna gelijk aan die van een ferret nation (2,5 cm). Ik vind de kooi voor nu groot genoeg en kan altijd nog voor de ferret nation kiezen. Finley gaat het verschil zeker merken met de kleine kooi waarin hij nu woont. Ik merk ook aan hem dat hij zijn kooi eigenlijk alleen gebruikt als plaats om te slapen, eten, drinken en om naar het toilet te gaan.

Ik kies niet voor een implantaat omdat de meningen hierover nog verdeeld zijn.

Ik ben zeker te vinden op de Frettendag!! ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Gefeliciteerd met je kooi! :) Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
En gezellig dat je ook naar de frettendag komt :D
Minka

Bericht door Minka »

Sasha schreef:Ik ben zeker te vinden op de Frettendag!! ;)
Gefeliciteerd met de kooi en heeft Finley al een mooie gele buis precies goed voor zijn formaat.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh jee, nu ben je de klos Sasha! :lach: Ik zou incognito gaan de 25e en vooral Minka ziet te ontlopen. :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

:lach:

Minka, je bent erg (goed) :juich:
Amaris

Bericht door Amaris »

Sasha verlaat de Frettendag echt niet zonder gele buis! :lach:

Finley, gefeliciteerd met je nieuwe woning gozer! Stuur ons hier een verhuiskaartje met een foto van je nieuwe bench? ;)
Minka

Bericht door Minka »

:mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:lach:

Succes met het inrichten van Finleys nieuwe onderkomen!
Mette

Bericht door Mette »

Ben benieuwd hoe hij wordt! Geloof niet dat ik hem al eens ingericht heb gezien dacht ik. En dan zien we je vanzelf op de frettendag! :juich:
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat leuk een nieuwe kooi voor Finley, wat is het een grote man geworden zeg.
Hij gaat niet onder doen voor Goliath hier die je al eens gezien hebt, Gool moet flink afvallen voor zijn gezondheid, dus als Finley doorgroeit gaat hij over Gool heen !

Hij is erg mooi geworden zeg, pracht foto.
Leuk dat je naar de frettendag komt, die mag je eigenlijk niet missen. Ga je ook naar de lezing van Karen, speciaal voor de beginnende frettenliefhebbers, dus doen !
En die gele buis is echt een aanrader !

Ik weet niet zeker of ik erbij ben op de 25e, maar in ieder geval heel veel plezier die dag !
Plaats reactie