Pippa & Kikko

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
ray
Aantal fretten: 1

Re: Pippa & Kikko

Bericht door ray »

Gefeliciteerd!
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Pippa is volgens mij niet onder de indruk van haar eerste mijlpaal, maar wij hier wel! Gefeliciteerd kleine dondersteen!
Pippa2015
Aantal fretten: 2

Bericht door Pippa2015 »

Haha :D Ze had inderdaad niet veel zin in foto's...! Ze zat liever BINNENIN mijn zetel... Nu heeft ze een gat gekrabt achter de kussens, waardoor ze weer in de zetel kan... Ik had dit probleem al ervoor, maar toen heb ik de poten vanonder mijn zetel gehaald, zodat ze er niet meer in kon... Maar natuurlijk heeft ze een andere weg gevonden... Ik ga nog eens moeten bekijken hoe ik dit nu ga oplossen :?:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Bekend probleem..... je sluit het 1 af en zij vinden wel weer een andere weg om er in of op te komen :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Boeven zijn het!
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Dit weekend, met het goede weer, ben ik met Pippa en Kikko 's avonds een paar keer naar een parkje bij mij in de buurt geweest. 1 keer waren er allemaal kinderen aan het spelen, en natuurlijk kwamen die meteen af. Maar, ik had het nog niet zelf meegemaakt, wel al enkele keren gelezen op het forum, één van de kindjes dacht dat het ZEEHONDJES waren :-D

Ik ben er ook eindelijk eens mee naar mijn ouders gegaan, konden ze wat in hun tuin rond dollen, en daar zijn ze enkele keren in de vijver gevallen, wat ook grappig was :-D
Pippa had natuurlijk een mini-doorgang in de platen gevonden! Toen panikeerde ik even, want ik kon er niet aan en had schrik dat ze in de hof ernaast zou geraken en dan was ik ze kwijt... Maar ik heb ze nog!

Ook hebben ze met Mil de hond "gespeeld" (Old English Beagle). Toen in het park kwam ik mijn mama ook tegen met Mil, en Kikko maakte hem zo groot als hij kon! Zo echt helemaal op de tippen van zijn pootjes met een echt hoog gekromde rug, ook een grappig zicht! :-D Maar heb hem opgenomen om hem wat te kalmeren :-)

Ik weet eigenlijk niet goed of ik hun wel een plezier doe met hun mee te nemen naar buiten... Spelen doen ze niet buiten, ik ben er gisteren een goeie 2u mee weg geweest. Veel ontdekken wel. Maar op de weg naar huis, kunnen ze precies niet snel genoeg naar binnen. Ze lopen dan altijd voor mij uit (ze weten de weg en weten welk huis ze moeten hebben), en ze staan dan ook allebei tegen de deur te duwen om ze open te krijgen...

Denken jullie dat het beter is van gewoon niet meer te gaan "wandelen" met hun?
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

zeehond... die hadden we nog niet gehad.
Wel bever, rat, kitten, wezel, otter, konijn, cavia.. en ga zo maar door :lol:

Buiten hebben ze geen tijd om te spelen :-p
veel te veel te snuffelen...

hier vinden ze buiten ook niet zo... Flex wel maar niet als er tig kinderen om
hem heen gaan staan.
Ook overdags niet naar buiten gaan maar in de avond als de zon weg is of zo goed als..
Marjan

Bericht door Marjan »

De meeste fretten vinden het heerlijk om buiten te wandelen. Maar je moet ze er wel aan laten wennen en de eerste keer misschien niet gelijk al uren gaan lopen met ze. En het is handig om in het begin een carrier mee te nemen waar ze in kunnen kruipen wanneer ze er genoeg van hebben. Zo kun je het rustig opbouwen.
Spelen zullen ze niet gelijk doen buiten omdat ze drukker zijn om de boel te ontdekken. Pas als de omgeving hun bekend voorkomst zullen ze misschien wat meer gaan spelen of graven. Onze fretten hebben bijvoorbeeld een eigen tuin en daar spelen ze wel in maar daar zijn ze natuurlijk ook helemaal thuis.

Het niet in volle zon overdag naar buiten gaan is zeker een goed advies van Helen, veel frettenvinden het felle licht helemaal niet fijn. Albino's bijvoorbeeld kunnen heel slecht tegen zon of fel daglicht, ze zien dan niet goed en in een vreemde omgeving zullen ze zich dan erg bedreigt voelen. Dus juist met schemer gaan wandelen zullen ze veel prettiger vinden.
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Meestal ga ik ook 's avonds met ze naar buiten, dus niet in volle zon.
Maar het was zeker niet de eerste keer dat ik met hun naar buiten ging, en ook niet naar het park. De eerste keren hadden ze ook wel een plofstaart, maar dat hebben ze niet meer, dit was na de 2de keer al weg. Het is nu wel zo dat ik in de winter zo goed als niet met hen naar buiten ben gegaan, hooguit 3-4 keer denk ik. Maar ondertussen toch al weer enkele keren mee weg geweest.
Gisterenavond was ik eigenlijk gewoon met een vriendin gaan "picknicken" in het park, dus we hebben ons op een dekentje gezet, en Pippa & Kikko konden dan wat rondlopen. Ze hebben ondertussen ook op de schoot een dutje gedaan. Dus ik denk niet dat ze zich echt gaan bedreigd voelen buiten. Ik zal het nog afwachten wat de volgende keren zeggen. Misschien dat ze precies perse naar binnen willen (eens we aan de deur zijn), omdat ze weten dat ze daar wonen...? Want ze willen ook niet meer opgepakt worden buiten, in het begin wilden ze niet anders en verstopten ze hun in mijn kleren, van schrik dacht ik.
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik ga met mijn Liva ook vaak buiten lopen en ze vind het fantastisch!
Maar precies zoals je zegt, als ze de weg naar huis herkent, gaat ze rennen en ze weet niet hoe snel ze naar binnen moet gaan als je de deur opendoet.
Ik weet niet waarom ze dat doet, maar ik weet zeker dat Liva het heerlijk vind buiten! :D
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Wel ja Mariël, dat is exact wat ze bij mij doen! Ok, dit is toch al een geruststelling :-D
Amaris

Bericht door Amaris »

Fretten hebben gewoon kronkels in hun kop. Wellicht is het en territorium iets? Mijn huis-snel naar binnen? Fretten, wat moeten we ervan maken? :?:
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Ja dat kan wel zijn!

Ik heb trouwens een tijdelijke oplossing gevonden voor de gaten in mijn zetel! Ik had de tralies bodems van de kooien nog staan, en die heb ik nu achter mijn kussens gestoken... :???: Geen mooi zicht, maar ze kunnen er toch niet meer in :)
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Dag allemaal!
Ik dacht nog eens een update te schrijven over Pippa en Kikko, maar eerlijk gezegd valt er niet veel te vertellen Dontknow Buiten de typische kapoenenstreken en wandelingetjes, is er niet echt iets spannends gebeurd Smile
Dus dan maar enkele foto's! Old_old_big_smile

Kikko'tje KO van te wandelen
Afbeelding

In het park bij mij in de buurt
Afbeelding

Pippa in de wc vuilbak Old_old_big_smile
Afbeelding

Hier was Kikko mij aan het helpen met mijn vuile was
Afbeelding

Kikko'tje aan het slapen op mijn schoot!
Afbeelding

Kikko klaar voor een snoepje Heart
Afbeelding

Ik heb ontdekt dat Pippa een BAARD heeft!!! 9456
Afbeelding

Kikko aan het spelen in BUBBELPLASTICK Icon_lol
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t15.339 ... e=579C6304

Dit was voor een SNELLE wandeling, dus ze zo meenemen leek mij handiger Old_old_big_smile Tot Pippa er half uit hing Icon_lol Maar ze vonden het leuk! Constant vanachter eens kijken, dan weer naar vanvoor gaan kijken, dan weer achteraan,... En zo ging het de ganse weg door.
Afbeelding

Mijn schatjes Heart

En jullie krijgen nog een dikke kus van Kikko :ferret:
Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat je je posting gekopieerd hebt vanaf een ander forum want de smileys doen het hier niet. :clown:
Maar ze hebben lieve koppies hoor. :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, en een linkje die niet goed meekomt hier :D

Die een na laatste foto is heerlijk!

(tip: kijk je posting even na als je hem hebt geplaatst ;) )
Amaris

Bericht door Amaris »

Wat een lieverds :D In die tas is echt komisch haha!
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Haha :D Jaaaa, ik heb het gezien dat de smileys niet werken! En inderdaad, bij het filmpje is er ook iets niet goed gegaan... Ik heb de foto's en het filmpje nochtans niet gekopieerd hoor. Ben gewoon niet zo handig met technologie :)
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Deze ochtend dan toch iets meegemaakt...!!! Ik was op wandel, en ondertussen zijn we eens bij mijn ouders binnen geweest. Ze hebben daar een old english beagle, maar pippa en kikko kennen hem al. Dus ik dacht dat alles vlot zou verlopen. Nu had mijn mama wel al gezegd dat Mil (de hond) heel lastig en ambetant was vandaag. Ik heb niet gezien waarom juist, maar ik zag ineens dat pippa hem wou bijten. Ik roep naar mijn mama dat ze pippa moest oppakken want dat ze ging bijten. Tegen de tijd dat ik haar vasthad, had ze haar anaalklieren open gezet! En niet enkel geur zoals al eens gebeurd is, maar ze was helemaal nat achteraan ook...! Mijn arme meid... :cry:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh jee, dan heeft hij haar waarschijnlijk toch even te pakken gehad. :???:
Plaats reactie