Uitleg foto's plaatsen

Algemene info, forumregels en je kunt hier terecht voor (technische) vragen en opmerkingen over het forum
Minka
Aantal fretten: 0

Re: Uitleg foto's plaatsen

Bericht door Minka »

Ik heb het trouwens naar Marjan gestuurd de foto
Marjan

Bericht door Marjan »

Kick is er al mee aan de gang. :D
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Minka: je hebt Windows 10 toch? Klik met je rechtermuisknop op de foto en kies de optie Bewerken (de vierde in het menu).
De foto wordt geopend in Paint (of kies voor Paint als je die mogelijkheid krijgt). Kies Bestand -> Opslaan als en selecteer JPEG afbeelding. Geef het voor de zekerheid even een andere naam en gebruik daarna de nieuw opgeslagen foto.

In het origineel zitten (ook volgens Photoshop) ongeldige JPG markeringen maar als je hem opnieuw opslaat dan wordt dit hersteld ;)
Minka

Bericht door Minka »

Ik heb het opnieuw geprobeerd en nu gaat het goed. Eerder had ik de foto ook al met paint opgeslagen.
Kick

Bericht door Kick »

Vreemd want met het origineel kreeg ik dezelfde melding maar na het opnieuw opslaan was dit weg.
Minka

Bericht door Minka »

Ja daarom ik heb de tekst via paint erbij gezet. Nu weet ik het voor de volgende keer. Gewoon nog een keer opslaan.
Kick

Bericht door Kick »

Omdat Photobucket geen embedding meer toestaat kan het zijn dat veel foto's niet meer zichtbaar zijn. Dit kunnen je gewone foto's zijn maar ook je avatar of banner.

Kijk even naar dit artikel of er een alternatief voor je tussen zit: http://webwereld.nl/software/99681-de-6 ... hotobucket" onclick="window.open(this.href);return false;
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Maar dan zou het massaal moeten gebeuren toch? Mijn avatar staat er nog. Die van Stefanie wil niet lukken.
Plus dat het forum een aantal KiB's aangeeft die de foto niet heeft. 24 op de pc en 108 volgens het forum. Dat is toch raar?
Amaris

Bericht door Amaris »

Vanaf mijn photobucket werkte het niet maar vanaf Helen wel inderdaad... erg vreemd.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb begrepen dat ze het gefaseerd gaan invoeren dus uiteindelijk werkt het bij niemand meer.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

voor $300 per jaar zoeken we wel een ander plekje pfff
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zou ik ook denken. :)
Kick

Bericht door Kick »

Helen en Stefanie; jullie avatar werkt inmiddels ook niet meer...
Kick

Bericht door Kick »

Wat een goedkope mogelijkheid is misschien om je eigen domein te registreren zoals 'stefaniehulst.nl'. Je krijgt dan een hostingpakket voor je website. Maar die website hoef je niet te gebruiken maar heb je wél toegang tot je eigen server waar je je foto's naartoe kunt uploaden.

Zo doe ik dat ook al jaren: ik heb de website http://www.webferrets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (als sinds jaren niets meer aangedaan) maar die gebruik ik wel om m'n foto's naartoe te uploaden. Ik heb in de root (dat is de eerste hoofdmap op de server) een map gemaakt 'images' en daar weer onderverdelingen in zoals bijvoorbeeld 'baila' en 'shea'.

Via een FTP programmaatje (daar zijn er talloze van zoals Filezilla maar ik gebruik al jaren FTP_LE95) maak je verbinding met je site (de inloggegevens heb je dan van je hostingprovider gekregen) en dan kopieer je de foto's vanaf je eigen pc naar bijvoorbeeld de map 'webferrets\images\baila'. Heb je de foto de naam 1.jpg gegeven dan wordt de link naar die foto http://www.webferrets.nl/images/baila/1" onclick="window.open(this.href);return false;. jpg.

Hier is een voorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.webferrets.nl/images/baila/4.jpg
En dit is het resultaat:

Afbeelding

Als je nu de eigenschappen bekijkt (rechtermuisknop op de foto) dan zie je dezelfde link als wat ik hierboven neerzet.

Eigenlijk dus een simpele en goedkope oplossing. Onze hoster heeft een hostingpakket vanaf € 0.99 per maand en je .NL domeinnaam kost € 3,99 per jaar. Heb je 3 GB opslag voor je foto's, je eigen mailadres met je eigen naam (bijvoorbeeld stefanie@jouwdomeinnaam.nl ;) ) en later kun je zelfs je eigen site in elkaar flansen :D

Check maar op: https://www.webruimtehosting.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh, en ik wil wel een soort handleiding maken en dat FTP proggie delen ;)
Stridder

Bericht door Stridder »

Ik doe vaak foto's aanpassen via https://www.fotoaanpassen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en dan bij opslaan online delen kiezen. Dan slaat hij de foto online voor je op en krijg je een link die je op het forum kan delen. Dat moet je dan wel per foto doen en is daarom best omslachtig. Maar ik vind het fijn dat er dan geen link tussen foto's onderling of naar jou als persoon gemaakt wordt. Als ik dan de foto deel, deel ik alleen die foto en niet meteen mijn andere foto's of gebruikersnaam ofzo. (Ja ik kan een beetje paranoia zijn als het op internet en privacy aankomt. Ook geen Facebook of WhatsApp.)
NKW

Bericht door NKW »

Wat rottig dat van photobucket. Ik gebruik idd ook fotoaanpassen.nl en ben er erg tevreden over ook.
Minka

Bericht door Minka »

Ik zie gisteren nog tegen Kick dat mijn avatar er nog was, maar die zal wel in mijn cache hebben gestaan, want nu ben ik ook incognito. :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Inderdaad ook pleite. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Ik zag het vanmorgen... :|
Kick

Bericht door Kick »

Voor diegene die niet zo snel een oplossing hebben; ik wil jullie avatar wel opslaan bij de frettenvraagbaak. Dan doet die het in elk geval wel. Als je dat wil dan mail je je avatar naar ons mailadres info@frettenvraagbaak.nl.

Ik zal dan zorgen dat je avatar weer zichtbaar wordt ;)
Plaats reactie