Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik wilde precies hetzelfde neerzetten, van oorsprong was ons idee inderdaad een medische vraagbaak. :)
Heerlijk moppie hoor die Raisin. En Fali heeft een mooie donkere dop. :hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Leuke foto's en het is handig met een dagboek dan kun je terug lezen o ja wanneer was dat ook alweer of hoe zat het ook alweer.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ok, dat wist ik niet, maar velen weten dat overigens niet. Ik ken een paar personen die het daardoor heel negatief en bijna altijd drama vinden overkomen in ieder geval, en dat kan ik begrijpen. Er komt weinig positief nieuws op die manier en ook weinig discussies over andere onderwerpen zoals gedragingen, verrijking, huisvesting etc. Ik mis zelf wel ook echt kennis op die punten hier. Niets ten nadele van jullie verder, maar als ik vragen of momenten van inzicht heb over de gedragingen van Kang in het verleden of nu Fali heb bijv., zou ik die niet hier gaan stellen/doorgeven. Om de één of andere reden lokt de richting dat dan kennelijk uit. Maar als dat ook echt de bedoeling was; wil ik best in de lengte alle bloedresultaten erin gooien en ellelang iedere medische update uitschrijven hoor :brush: . Maar persoonlijk vind ik dat karakter, net als dus anderen die ik erover hoorde, jammer. Misschien ben ik er ook meer op gaan letten door die opmerkingen, dat kan ook nog.
Het terugzoeken effect snap ik, maar ik kan je verzekeren dat Hanneke die informatie 3x beter op orde heeft dan ik het hier ooit uit zou kunnen schrijven. En ze weet het nog te interpreteren ook zoals we hier niet kunnen :brush: .
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee hoor, we hebben dat idee van alleen maar medisch heel snel laten varen, vandaar ook de dagboeken en de andere subfora. Dus met alles over fretten kun je hier gewoon terecht, kom maar op met de topics over verrijking en gedragingen, ook daar zijn subfora voor. :D
Mette

Bericht door Mette »

Gelukkig :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Ik ga even helemaal off-topic hier, alvast excuses ;)
Mette schreef:Ok, dat wist ik niet, maar velen weten dat overigens niet. Ik ken een paar personen die het daardoor heel negatief en bijna altijd drama vinden overkomen in ieder geval, en dat kan ik begrijpen. Er komt weinig positief nieuws op die manier en ook weinig discussies over andere onderwerpen zoals gedragingen, verrijking, huisvesting etc.
Jammer als het gevoel is om hier dan weg te blijven want de opzet was juist om meer informatie te verstrekken over alles over de fret en er geen 'van alles en nog wat' forum. En dan bedoel ik fora die bijvoorbeeld over een dier gaan (boa constrictor, stokstaartje, vul wat in) maar het populairste forum is 'Wat draag jij vandaag?'
Mette schreef:Ik mis zelf wel ook echt kennis op die punten hier. Niets ten nadele van jullie verder, maar als ik vragen of momenten van inzicht heb over de gedragingen van Kang in het verleden of nu Fali heb bijv., zou ik die niet hier gaan stellen/doorgeven. Om de één of andere reden lokt de richting dat dan kennelijk uit. Maar als dat ook echt de bedoeling was; wil ik best in de lengte alle bloedresultaten erin gooien en ellelang iedere medische update uitschrijven hoor :brush: . Maar persoonlijk vind ik dat karakter, net als dus anderen die ik erover hoorde, jammer. Misschien ben ik er ook meer op gaan letten door die opmerkingen, dat kan ook nog.
Eén van de doelstellingen van de oprichting van De Frettenvraagbaak was om samen (en dan bedoelen we de fretteneigenaren zelf, met al hun kennis, ervaringen, liefde, plezier, frustratie, verdriet enzovoorts) dit forum te vormen. Dus graag; vertel wat je weet, leert, ziet en meemaakt met je frutzels ;)
Mette schreef:Het terugzoeken effect snap ik, maar ik kan je verzekeren dat Hanneke die informatie 3x beter op orde heeft dan ik het hier ooit uit zou kunnen schrijven. En ze weet het nog te interpreteren ook zoals we hier niet kunnen :brush: .
Ik garandeer je; je zult ooit je verhalen hier teruglezen om te zien wat er toen allemaal gebeurd is ;)

En nu weer on-topic met die knappe frutzels! :D
Mette

Bericht door Mette »

Geen probleem hoor, ik hou van een beetje offtopic voor een goede discussie (ook een puntje voor het forum; laat het gewoon af en toe een beetje toe :clown: ).

Ik snap serieus het teruglezen om te zien wat er toen allemaal gebeurd is... Dat deed ik vroeger op mijn eigen forum heel vaak. Ik post daar echter hier lang niet genoeg voor en ook niet gedetailleerd genoeg voor. Daar ben ik misschien dan niet open genoeg voor... maar ik heb ook het gevoel dat ik buiten de boot val hier, mede door de regels hier. Ik krijg de kans niet zo open te zijn om echt door te kunnen praten en leren op ong. 2/3 van mijn leerfronten. Daardoor staan er ronduit niet genoeg details voor mij en van anderen om goed terug te kunnen zoeken. Want nogmaals echt... ik snap die functie en zou graag willen dat ik hem hier zou ontwikkelen. Wat ik bij wil houden en terugzoek, gebeurt allemaal buiten het forum om in persoonlijke chats en mail daardoor. En uiteraard mijn info site en eigen site, dat is voor mij mijn eigen wiki net zo goed, en blogsysteem die in detail zich vormgeeft. Ik weet alleen van vroeger dat ik er geregeld details aan toevoegde als ik het dan ging uitleggen aan een specifiek forum doel of omdat er vragen over kwamen, en dat gebeurt dus nu niet. Ik word daarin minder uitgedaagd dan ik gewend ben.

Alles werkt hierop door, zoals je noemt kennis, ervaringen, liefde, plezier, frustratie, verdriet.... Ik kan het niet delen. En het interesseert het forumbeheer wrs weinig, maar mij wel, en een reeks mensen die ik doorverwijs richting dit forum om datzelfde te doen snappen deze regels ook van geen ene kanten. Ik snap dat ik mogelijk een gevoelige snaar raak en dat zich her en der een oogklep kan ontwikkelen met "komen we daar weer op uit" maar het belemmerd mij en meer mensen meer dan het forumbeheer wrs denkt. Ik laat mezelf van maar 50% zien als ik het zo inschat en meerdere mensen die hier vaker kwamen laten nog amper wat van zich horen om deze reden.
Kick

Bericht door Kick »

Ok, laten we het hier even bij houden. We hebben binnenkort weer een overleg en dit is iets wat we gaan bespreken.
Mette

Bericht door Mette »

Dat vind ik al uitstekend :ferret: .
Mette

Bericht door Mette »

Ik wou einde middag even de kliniek bellen om een herhaalafspraak te maken maar ze waren in de middag al dicht. Heeft ook nog geen haast, maar ik ben heel graag op tijd zodat Jeffrey niet voor me hoeft te schuiven.

Op de planning staan Fé, Eller en Raisin voor controle, plus Fali en Stewie voor hun tweede enting. Een stuk simpeler dan de vorige ronde :lol: .

Mhysa had al geen issues die van belang waren, Patou komt uitstekend aan en Lenn hoefde niet terug te komen van Hanneke, die hebben we nu genoeg onderzocht en 'moeten we ook niet verder willen behandelen'. Er komt niks uit zijn ontlasting, bloed was onderzocht en alles wat we voor hem kunnen doen qua kleine boost is gedaan, dus klaar.

Ik moet ook nog even vragen of bij Eller zijn medicatie metocloperamide op mag. De afspraak was eigenlijk dat te doen als hij de sucralfaat niet zou dulden en daar gingen we beide vanuit, maar niets is minder waar? :roll: Mijn chronisch maffe fret vanaf jong is de eerste ooit die sucralfaat wel eet zelfs :gek: . Desondanks begint hij 'te heet' aan de Waltham en zou ik even willen zien hoe hij op meto reageert. Het is voor het eerst dat ik met dit medicijn werk (bij Fé en Raisin) maar het bevalt me op zich wel moet ik zeggen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat het geen kwaad kan de metoclopramide eens te proberen bij Eller hoor wanneer je het idee hebt dat hij toch wat misselijk is tijdens het eten.
En zowel Hanneke als Jeffrey waren inderdaad vroeg weg vanmiddag, wij waren maar net op tijd in de kliniek. :lol:
Mette

Bericht door Mette »

Ja ik weet wel wat ik hem mag toedienen al, maar de afspraak was als sucralfaat niet lekker viel. Dus ik weet niet of ik het wel samen mag geven. Voor mij is de metocloperamide volkomen nieuw.
Marjan

Bericht door Marjan »

Die twee middelen bijten elkaar niet in ieder geval, Ahron gaat ze de komende maand ook beiden krijgen.
Sucralfaat is een middel om de maagwand te beschermen en de metocloperamide zorgt voor een betere doorvoer van de maaginhoud waardoor misselijkheidsklachten afnemen. :)
Mette

Bericht door Mette »

Jeffrey belt even terug einde middag na overleg. Het mag idd samen, maar hij wil natuurlijk even dubbelchecken of het in Eller zijn geval ook handig is te gaan doen.
Mette

Bericht door Mette »

Yes, ik mag het erbij gaan geven :stokpaard:
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi zo! :lol: Hopelijk eet hij zijn papje zo meteen niet meer alsof het heet is. :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik duim dat het werkt voor hem! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen!
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Komt vast goed!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Knuffels voor Eller! :hart:
Plaats reactie