Voorstellen

Hier kun je laten weten wie je bent, dit is niet verplicht maar wel leuk
Karen

Re: Voorstellen

Bericht door Karen »

Wat een leuke fretten...en Presley is zeker een grote beer :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Ben jij toevallig een Elvis fan vanwege de naam ? :?:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Mayke schreef:Ben jij toevallig een Elvis fan vanwege de naam ? :?:
Ik ben niet echt een Elvis fan, maar mijn dochter is muzikant/zangeres en dus werden er artiesten namen
gekozen voor de fretten : (Elvis) Presley, (David) Bowie, en omdat mijn man een grote fan is van BB King werd het BiBi (met dubbele hoofdletter)
Mayke

Bericht door Mayke »

Oh zo, wat leuk !! Zie je ik dacht al zoiets. ;)
Van Presley dacht ik het meteen, BiBi is meer een naam met een omweggetje, maar dat vergeten we nu niet meer, leuk gekozen zo.

Wat leuk een muzikale dochter..... treed ze ook op ?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja Mayke ze treed ook op. Ze zingt in een blues/soul/rock and roll band (Temporary Roads)
Ze speelt ook gitaar, mandoline, mandola, drums, piano, electrisch gitaar en gaat nu ook nog een poging doen om saxofoon te spelen :roll:
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat leuk, ik heb natuurlijk even gegoogled ( kon het niet laten ) en heb haar gevonden, tenminste twee meisjes heb ik gezien in de band. Maar wat geweldig, vooral ook dat ze zoveel muziekinstrumenten speelt, echt leuk ! Jullie hoeven je nooit te vervelen op een verjaardagsfeestje.... :lol:
Houd ze ook wel van fretten ? Ze zal er wel mee opgegroeid zijn omdat mams ze heeft ?
Alhoewel, ik heb 3 kinderen en toch ook al wat jaren fretten, maar de ' vonk' van fretten is helaas nooit overgeslagen naar een van hen. Of het moest nog komen.... :roll:

Maar de namen van jullie fretten is nu wel heel begrijpelijk geworden, echt leuk. :D
Karen

Bericht door Karen »

Wat leuk Yvonne zo'n muzikale dochter :D ...en ja, de namen van de fretjes zijn nu wel duidelijk, al had ik wel een vermoeden dat jullie muziekliefhebbers waren ;) Wij hebben vrienden die honden-en muziek gek zijn en hebben een Elvis, Bowie, Young en een Bono rondlopen :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Hahaha, Mayke, je hebt de band gegoogled, wat leuk. Heb je de facebook pagina gevonden of de youtube filmpjes? (zijn niet van heel goede kwaliteit helaas)
Het meisje met het donkere (kortere) haar is Merel. En wat muziek betreft is het hier nooit saai. Je struikelt soms over instrumenten of microfoonkabels, drumstokken of mengpanelen dus het is maar goed dat de fretten buiten zitten :D
(Alhoewel....een drummende :ferret: is wel uniek natuurlijk, holland's got talent??)
En Karen, ik ben dus niet de enige die zijn beessies heeft vernoemd naar beroemdheden, wat leuk! Leuke namen ook!

Merel houd ook wel van fretten, maar ze is er niet mee opgegroeid want wij hebben ze pas sinds 2 jaar.
Ze is dol op Presley, maar BiBi vind ze nog een beetje "eng". Dat komt, omdat BiBi de eerste weken dat ze bij ons was, heel erg heeft gebeten. Mij voornamelijk, maar Merel heeft nog steeds een beetje reserve naar BiBi toe. Terwijl ze nu echt niet meer bijt hoor! Maar BiBi is wel erg op mij gericht terwijl Presley meer een allemans vriendje is.
En BiBi is een pittig, ondeugend dametje en Pres een goedsul. Dat ondeugende heeft BiBi volgens mij van haar moeder, dat is een zusje van Bowie en die was ook zo lekker ondeugend. Die kon je zo brutaal aankijken als hij iets "geflikt"had!
En dat kan BiBi dus ook. Twee heerlijke boefies heb ik! ;)
Kick

Bericht door Kick »

Ik heb ook de Facebook pagina gevonden. Muziek maken is top! Ik speel zelf ook een beetje gitaar en heb vroeger gedrumd. Ik droom nog wel eens van een groot Ludwig drumstel en dan maar meppen met die handel 8-)

En toepasselijke namen :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Jij speelt echt heel goed gitaar Kick ! :D

Ik kon het niet laten Yvonne om even te gaan Googlen.... :oops: ik was echt nieuwschierig. En nu ga ik natuurlijk ook even op You Tube kijken..... :lach:
Mooie dochter heb je, heerlijk als ze een muziekinstrument kunnen spelen, mijn dochter heeft hobo gespeld, maar dat heeft ze niet doorgezet. Mijn vader was gitaarleraar en heeft zo mijn moeder leren kennen, ik heb ook lang gitaar gespeeld en dwarsfluit (flowerpower tijd ! :lol: ), maar nu doe ik er weinig meer mee.
De muziekinstrumenten hebben plaats gemaakt voor fretjes ! :lol:

Dus Bibi was een pittige tante toen ze jong was, ja dat bijten schrikt veel mensen af, maar je leert er wel mee omgaan. Daarna heb je dan ook wat he, de liefste fretjes ooit.
Grappig dat Presley ook zo een goede sul is, dat is Gool hier ook, zoooo lief, hij zou nog geen vlieg kwaad doen.
Ik ben helemaal gek van die grote fretten, ze zijn totaal anders dan die kleine pittige dametjes.
Ach, het heeft allemaal wel wat..... :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Leuk, nog meer muzikale forummers! Hoewel ik zelf geen instrumenten speel en drummen kan ik al helemaal niet. Ik kan niet eens met mijn linker en rechterhand iets anders doen, en dan ook nog 2 verschillende dingen met je voeten erbij doen, nee...pppfff...dat lukt mij niet :oops: Maar ach, ieder zijn kwaliteiten denk ik dan maar, hahaha.

Ja Mayke, BiBi heeft de eerste weken dat zij bij ons was heel erg gebeten. Tot bloedens en ontstoken vingers toe. Achteraf denk ik gewoon door de stress. Ik heb heel veel geduld moeten hebben en vooral geen angst gebeten te worden, ik heb haar nooit gestraft of gecorrigeerd, alleen op een normale manier met mijn stem, niet schreeuwen ofzo. Ik merkte dat dit goed bij haar werkte.
Nu is het echt een liefie, ik knuffel haar gewoon en kan haar dicht bij mijn gezicht houden zonder problemen. Soms is ze ondeugend, dan klimt ze op mijn rug en hapt in mijn oren, of ik krijg een gratis hoofd massage van haar :D
Ik vind het heel leuk, een klein pittig wijfie. Moest in het begin wel even wennen want ik was 2 flinke mannen gewend (Bowie was ook groot) en als je BiBi oppakt weegt ze bijna niks. En ze is zo lekker pluizig nu. Ben wel heel benieuwd hoe ze in haar zomervacht zal zijn. Ik ben heel blij met haar, maar het voelt een beetje dubbel, want als Bowie nog geleefd had dan had ik BiBi niet gehad. Mijn man vind 2 fretten namelijk genoeg. En ik heb Bibi van de fokster gekregen omdat Bowie zo jong overleden is. Heel lief van haar! Dus zo zie je maar, het kan raar lopen.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ook al is het nog zo lief bedoeld, het ene diertje kan nooit de plaats van het andere innemen, dat heb ik hier ook ervaren. Het verlies van Bowie zal je altijd bij blijven, volgens mij was hij heel speciaal voor je.
Soms moeten dingen gewoon zo lopen, wel fijn dat je zo goed doorgezet hebt met Bibi en dat ze nu niet meer bijt, en dat pittige, dat is echt vrouwtjes eigen geloof ik....maar dat heeft ook wel wat. :lol:

Ik heb altijd meer fretten gehad, maar ik ga ook terug naar 2, ik geloof dat dat voor de fretjes toch rustiger is, minder stress en zo. En je kan ze dan ook goed beiden veel aandacht geven, dat is het leuke ervan. :D
Danielle

Bericht door Danielle »

Ik vind het ook geen vervangen hoor, echt super lief inderdaad
yvonne

Bericht door yvonne »

Nee, BiBi kan de plaats van Bowie niet innemen. Tijdens de ziekte van Bowie had ik veel contact met de fokster en toen ik eenmaal wist dat Bowie het niet (lang meer) zou gaan redden, had ik al besloten dat ik er voor Presley wel een maatje bij wilde (als Pres dat zelf ook wilde) omdat ze altijd samen waren geweest. En omdat ze hier buiten zitten, en de nieuwe pup/fret een wintervachtje moest gaan krijgen, kon ik niet te lang wachten. Het was half september, vandaar. Het maakte mij ook niet uit of het een moertje of een rammetje zou worden, we hebben gewoon gekeken waar Presley een klik mee had en dat wat dit kleine pittige wijfie. Toevallig bleek zij ook nog familie van Bowie te zijn.
Dus ik heb nu van alles wat: een goedsullige ram en een pittig moertje. Wat wil je nog meer?
Mijn hart is goed en groot genoeg voor nog meer fretten, maar mijn man is de nuchtere van ons 2. Hij zegt ook, het kost veel meer geld (zeker als ze ziek worden) en is veel meer werk, je wil ze allemaal aandacht geven etc. En idd, is het voor de fretten wel leuk om met nog meer bij elkaar te zitten? Nee, het is goed zo. Soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt. Ik heb daarom een adoptiefret en overweeg om er nog 1 of 2 bij te nemen. Zo kan ik toch iets extra's doen. Bowie zal altijd bij ons zijn, de urn met zijn as staat hier gewoon in de kast. Ik ben nou eenmaal een muts met mijn beesies :oops: Ik heb trouwens een hele mooie urn (vind ik tenminste) en de foto wil ik jullie niet onthouden.
De urn is handgemaakt en staat vol met afbeeldingen van spelende fretten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Kick

Bericht door Kick »

Zeker een mooi urntje zeg. Heb je die speciaal laten maken of heb je hem ergens gekocht?

Hier staan ook urntjes met de as van onze frutzels. Althans, van degene die alleen zijn gecremeerd (dus niet samen met andere dode dieren). Dus dat mutserige valt wel mee hoor ;)
Mayke

Bericht door Mayke »

Nou hier nog zo een muts hoor......! ;)
Wat een mooie urn voor Bowie zeg, wat een lief urntje ook met die versieringen, heel speciaal. Echt een Bowie-urntje.
Het voelt goed om hem toch dicht bij je te hebben, althans dat vind ik zelf van mijn eigen overleden fretjes.
Ze zijn er niet meer en toch ook weer wel.
Zo jammer dat Bowie niet langer bij jullie mocht zijn.....

ik heb mijn dierbare overleden fretjes in een grotere vaas zitten, ik had eerst aparte urntjes, maar het werden er zoveel..... De as zit wel per fretje apart, maar in een mooie ( soort) vaas bij elkaar, het blijft iets heel speciaals en fijns om ze toch dicht bij je te hebben.

Wat lief dat je ook nog adoptiefretjes hebt, zo heb je er stiekum toch nog meer dan twee, want toch heb je ook een speciaal linkje met zo een fretje vind je niet, ook al woont het beestje niet bij je. ;)
Karen

Bericht door Karen »

Helemaal niet mutserig....of we zijn hier een grote hoop mutsen bijelkaar ;)
Ik heb voor mijn overleden fretjes ook allemaal een urntje en zelfs een soort van altaartje. Ik betrap me er regelmatig op dat ik nog tegen ze klets :oops: Voor mijn gevoel horen ze er toch nog bij.
Een ander fretje is nooit een vervanging voor een overledene, maar het kan soms helpen het grote verdriet een plaatsje te geven en de scherpe kantjes van het verlies wat af te vlakken.

Het is een leuk stel en daar geniet je nu van :D

Hier is mijn man ook degene die hier de rem op de fretten zet. We hebben dan ook wel hele zieke fretten gehad, die ons een behoorlijke rib uit ons lijf gekost hebben. Hij vindt het met meer dan twee fretten ook te druk. Twee is ook een mooi aantal. Zelfs als ze apart van elkaar los moeten is er nog tijd genoeg om beide alle aandacht te geven en nog een ander leven naast je fretten te hebben ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Oh gelukkig dat ik niet de enige muts ben hier :lol:
Fijn dat jullie gewoon begrijpen wat ik bedoel!

Ik heb het urntje via internet gekocht.
Vond het gewoon een mooie urn en toevallig steun je er ook nog een goed doel mee.

http://memories.3dogs.eu/contents/nl/d4_urn_dieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
beschrijving:
Cirque du Furet is een urn met deksel, met meer dan een dozijn speelse fretten, die doen wat ze het beste doen - optreden! Gebeeldhouwd in de VS door Angie Caradonna. Angie doneert een deel van haar kunstenaar royalty's aan Support Our Shelter (SOS), een liefdadigheidsinstelling zonder winstoogmerk die financiële ondersteuning biedt aan fretten opvangcentra in de Verenigde Staten.

Zo'n grote vaas is ook een mooie oplossing als je meerder fretjes hebt, Mayke. Anders krijg je wel heel veel kleine urntjes. Een altaartje heb ik niet, Karen, maar wel een apart plekje in de kast, waar ook de as van onze overleden hond staat.
En ja, zieke fretten kosten veel geld. Gelukkig heb ik altijd een spaarpotje, maar die was toch wel zo goed als leeg :shock: Inmiddels weer aangevuld, want ik zou het vreselijk vinden als ik mijn beesies medische behandeling zou moeten onthouden wegens geldgebrek. Maar ik hoop voorlopig geen dierenarts meer nodig te hebben, behalve voor de jaarlijkse inenting dan.
Plaats reactie