De betere helft van Belinda :)

Hier kun je laten weten wie je bent, dit is niet verplicht maar wel leuk
Belin
Aantal fretten: 3

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Belin »

:fluit:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hahahaha!!! Belinda.. jouw schuld :lol:
Jakke

Bericht door Jakke »

Helen schreef:Hahahaha!!! Belinda.. jouw schuld :lol:
Schuld van alles die rare Hollanders :lach: :lach: :lach:
Oh shit vergeten ik ben hier wss in de minderheid, men oprechte excuses :p :D
Belin

Bericht door Belin »

Pff..je begint al veel te bijdehand te worden voor een Belg :brush: :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ach, ik vind het wel een compliment. :brush:
Jakke

Bericht door Jakke »

Ik ben een nogal muziekaal persoon trouwens en ik vind altijd een groot deel van hoop en emotie terug in de muziek die ik luister en waar ik waarde aan hecht. Voor mij is dit het soort muziek dat ik naar luister terwijl ik de posts van verlies lees op dit forum. https://www.youtube.com/watch?v=WjNUJSuV42kIk kan heb nog niet de tijd gehad om alles door te lezen maar dat zal ik wel doen (er staat hier uren leesmateriaal en topics onlne) Ff terug naar het onderwerp, dit nummer laat me denken aan wat wij denken dat we zijn voor de fretten en wat we er effectief voor over hebben. We kunnen op sommig gebied ook niet meer doen dan dat we zelf weten en het zo plezierig mogelijk te maken. Ik zit hier zelf elke dag denkend over Freddy van wat er zal gebeuren dus ik wil me echt niet in de plaats stellen van degene die wel moeilijke keuzes moeten maken. Ik vind het harverscheurend wat ik soms lees gewoon door die lelijke ziekte. Mss krijgen we er ook nog lmee te maken maar dat is nou nog niet van spraken.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Laten we hopen dat jullie er nog heel lang (en het liefst nooit) mee te maken zullen krijgen.

En muziek staat bij ons ook altijd centraal in het leven ;) Alleen een iets ruigere richting :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Ik sluit me helemaal aan bij Kick :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Jakke

Bericht door Jakke »

Ok aangezien dit men eigen topic is :P kan ik hier wel ff men gal spugen :D Ik vind het gewoon op de moment ff te belachelijk worden welke bs posts ik op social media voorbij zie komen van mensen die ineens van hun fret vanaf moeten. Om bepaalde redenen. Ik zal niet zeggen dat er geen oprechte posts tss zitten maar wat ik soms als te gemakkelijk excuus voorbij zie komen begin ik me echt aan te ergeren.

Er zijn verschillende types die steeds weer terug lijken te komen.

Ik kan niet meer (of wil niet meer) voor men fretje zorgen zij is ziek en ....... Lijkt me of mensen zich gewoon uit de voeten willen maken voor wat ze weten dat er speelt en er gewoon niet imo meestal financieel voor op willen draaien. Jij kiest voor die fret niet omgekeerd.

Of mensen die beweren dat ze genoeg onderzoek gedaan hebben en ineens hun tweede fret wat te dominant beginnen te vinden tegenover hun andere fret. Nou goed onderzoek gedaan hoor. En als ie dominant is tov jouw dan heb je na een paar maanden nog wss niet eens je best echt gedaan om je fret naar jou hand te zetten. Er zullen altijd de uitschieters blijven.

Zoals jullie allemaal weten heb ik Freddy al bijna 7j nou en de twee jongste zijn nog geen jaar. Het waren alle 3 bijtertjes, soms nog wel happerig maar niks waar je schade van overhoud (alleen nog speels) Ik weet het echt niet wat ik gedaan heb maar ik ben ook niet echt de expert op frettentraining. Toch lukt het wel als noob om mij dit klaar te krijgen :P

En ik heb ook gewoon een crashcourse moeten ondergaan op frettengezondheid samen met Belin. Het lukt ons gewoon op deze korte periode, van minder dan een jaar, om 2 zwaar zieke fretten te onderhouden en nog een goed leven te geven, en ja met Arrow hebben we wat op onze nek gehaald dat we niet verwacht hadden, maar ze hebben allemaal een goed leven hier. Gewoon onder het moto, wij kiezen ervoor en het zijn onze beesjes.

Reden te meer om me te ergeren aan de meeste mensen op social media of whatever die zich gewoon uit de voeten willen maken, omdat ze beweren dat ze alles wel wisten, maar dan toch maar "the easy way out" kiezen.

Dit gezegd zijnde en gewoon ff een persoonlijk uitbarsting te zijn. Ik weet dat er gevallen zijn waar het niet anders kan maar ik zie gewoon teveel mensen voorbij komen die het gewoon te vanzelfsprekend laten lijken en daar kan mijn kleine Belgenkoppie niet echt omheen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben het helemaal met je eens hoor, een dier wordt door sommigen meer als een gebruiksvoorwerp gezien in plaats van een levend wezen. Daarom kom ik zelf zo weinig mogelijk op bijvoorbeeld Facebook. ;)
Kick

Bericht door Kick »

Ik zit niet in al die FB groepen dus ik zie dat gelukkig allemaal niet. Maar frustrerend is het zeker Jan...
Karen

Bericht door Karen »

Ik snap het helmaal Jan. Een van de redenen waarom ik de meeste frettengroepen gedag gezegd heb en in de overige groepen alleen nog kom als ik getagd wordt :D
Daarnaast vind ik de sfeer in frettengroepen steeds grimmiger en agressiever worden. Iets waar ik ook graag voor bedank...
yvonne

Bericht door yvonne »

Helemaal waar Jan, triest genoeg voor al die fretjes die er de dupe van zijn.
Ik heb nu 7 jaar fretten en geen enkele was/is gezond, ik heb ze allemaal als pup gekregen en ze zijn gewoon met veel geduld den liefde handtam geworden, ondanks dat er best fretten bij zaten die in het begin flink konden bijten.
Wij zien onze fretten, zoals de meesten hier gelukkig ook, als gezinslid en niet als voorwerp dat je zomaar weer weg doet als het je te lastig wordt. Helaas geldt dat niet voor iedereen.
Ik mijd de meeste facebookgroepen tegenwoordig ook of scroll lekker door :oops:
Belin

Bericht door Belin »

Het is voor ons soms zo moeilijk om zulke dingen te negeren omdat mensen zo nonchalant omgaan met een levend wezen. "Oh we hebben een half jaar geleden in een opwelling een extra fret erbij genomen en we blijven 'm bij de fret zetten die we al hadden maar ze vechten elkaar half dood dus nu moet ie weg". Sorry hoor maar dan kan je van mij een nekslag krijgen..Neem je verantwoordelijkheid gewoon, je hebt voor die 2e gekozen (ook zonder er al te veel onderzoek naar te doen..want waarom zou je anders steeds een vreemde nieuwe fret bij diegene zetten die je al had) en nu werkt 't allemaal niet zoals je geplant had en moet dat beest opzouten. Het erge is dat er steeds vaker van die kul argumenten voorbij komen en vreemd genoeg allemaal fretten van rond een half jaar oud. Ze moeten allemaal 'ineens' met spoed weg. "Ja ik kwam er INEENS achter dat ik allergisch was", "de hond vind 'm toch niet lief", "hij bijt :(((( en ik wilde een knuffelbeestje"..
En dan die mensen die daar op reageren zijn meestal nog erger "ah wat lief, breng 'm maar bij mij"..waar ze vervolgens ook weer binnen een maand weg moeten want die mensen hebben geen flauw idee wat ze in huis halen.
Niet alleen bij fretten maar bij elk dier..elke domme pipo kan en mag zomaar alles in huis halen zonder dat ze er de ballen verstand van hebben of er geld/moeite in willen steken. :angry:
Kick

Bericht door Kick »

Het is triest inderdaad om te zien hoe er soms met dieren wordt omgegaan. Alsof het 'dingen' zijn...
Stridder

Bericht door Stridder »

Zo heb ik wel eens gehoord van het asiel dat mensen hun dier terug brachten want die kleurde niet bij de nieuwe bank :evil:
Zo makkelijk om je vertrouwen in de mens kwijt te raken. Probeer maar aan vast te houden dat niet iedereen zo is.
Kick

Bericht door Kick »

Oh echt?

:evil:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zo had een ex-werkgever lang geleden alles zwart en wit in huis, dus die moest en zou een zwarte en witte kat hebben.
Tsja zo'n tijger past daar natuurlijk helemaal niet bij!

Zo las ik er 1 bij (ik dacht) Natascha in de groep die vroeg hoe ze haar fret kon leren op schoot te liggen :gek:
Als je je goed had ingelezen... maar ja, ze zag natuurlijk foto's van mensen die een fret bij zich hadden liggen :lol:
Ze realiseerde zich niet dat die mensen dit niet hebben aangeleerd maar dit vanuit het dier zelf moet komen.
Heb hier 1 kat die totaal niet bij je komt liggen, terwijl die drie andere je compleet stalken :lol:

Jan, fouten heeft IEDEREEN hier gemaakt en niet alleen bij fretten, geloof me...
Ook deze ouwe doos heeft 20+ jaar geleden fouten gemaakt met katten, daar begon het mee en later met fretten.
O wat vonden die eerste fretten watermeloen lekker :oops:
Kick

Bericht door Kick »

En tomaat en rozijnen.... :oops:
Plaats reactie