Arrow

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Arrow

Bericht door Mette »

Zeker Siara. Het is een aardig 'professionele' tekst her en der maar kijk eens hoever je komt met https://www.werkgroep-fret.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, waar je kunt doorklikken naar "meer informatie" en daarna de resultaten pagina. Zo lees je hoe het onderzoek begon, wat we dachten, en wat er uit het onderzoek is gekomen. Natuurlijk kun je hier onder "Voeding" ook gerust een topic aanmaken met vragen als je het elders nog niet ziet staan.
Kick

Bericht door Kick »

@Mette: waar vind ik de doorklik mogelijkheid 'Meer informatie' op jullie site?
Mette

Bericht door Mette »

Bij de pijlen onderin elke pagina (doorklikken, of terugklikken).

Meer informatie:
https://www.werkgroep-fret.nl/informatie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Resultaten:
https://www.werkgroep-fret.nl/uitslagen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Minka schreef:Duidelijke uitleg en niet is gegarandeerd. Hopelijk voor jullie dat hij een implantaat krijgt, want de stank is niet prettig. Lijkt me ook voor Shiro beter ivm stress van een ongecastreerde fret in huis.

Hopelijk blijft Arrow lekker gezond en geeft geen enkele reactie als Hanneke hem onderzoekt dmv haar geknijp.
We hebben gelukkig de optie om hem in zijn 'stankperiode' tijdelijk onder te brengen bij de fokker :lol:
Jakke

Bericht door Jakke »

Karen schreef::juich: :hart:

Super tof dat jullie dit willen doen! Erg leuke naam hebben jullie voor hem gevonden
De naam hebben we overgenomen Karen ;)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Soms hebben ze gewoon een naam die je houd, zoals Natsumi... vond hem super en heb die ook aangehouden. Ze was zo door de fokker genoemd :-)
Jakke

Bericht door Jakke »

Jeetje ben ik ff werken kan ik gelijk een uur gaan bijlezen :lach: Dank jullie voor de lieve reacties alvast :) En ik zie dat Belin het meeste al uitgelegd heeft intss :P We weten dat dit alles niet zonder risico is en mss idd wel eens verkeerd zou kunnen uitdraaien. Maar dat kan met Shiro ook gebeuren en we hebben van te voren tegen de fokker en Hanneke gezegd dat we weten wat er ons nog te komen kan gaan staan :)

Ik hoop echt dat kleine Arrow nog voor veel liefs in de toekomst mag gaan zorgen en dat hij een gezonde vent zal worden. (Arrow betekent trouwens "de pijl die de weg zal wijzen") daarom is zijn naam zo gebleven ook toen we hem overgenomen hebben. Het is met Hanneke idd ff overwegen wat het beste is voor zijn kleine zwemmertjes (hem eerst een keer bronstig laten worden en pas implantaat of gelijk 1) Als hij mag gaan dekken in de toekomst mogen we hem idd gewoon bij de fokker plaatsen tot het gebeurt is en hem daarna weer ophalen :) Als het een te grote overlast moest zijn maar blijkbaar was het bij zijn vader niet echt een probleem qua geurhinder.

Intss hebben we al wel een klein beetje ervaring ook met het herkenen van misselijkheid en sommige andere kwaaltjes die zich kunnen voordoen en ons zouden kunnen alarmeren. En ik denk ook dat we hier wel wat wijzer zullen worden als er dingen moesten zijn die we gemist zouden kunnen hebben ;)
NKW

Bericht door NKW »

Wat een superschattig snoetje en hele stoere naam (ook die had ik idd al voorbij zien komen op FB :brush: ). Wat goed van jullie dat jullie hem hebben genomen om misschien en mogelijk weer een gezonde frettenlijn te creëren. Ik duim dat hij en Shiro idd gewoon gezond gaan blijven. En hij wordt vast een superleuk huisdier (Shiro 2 :twisted: :P , nee hoor Shiro is ook superlief).

Ik had een vraag aan leden vd werkgroep:
Mette schreef:Kick er is geen enkele fret vrij van besmetting zover bekend (daar zijn we juist naar op zoek -> een volledig gezonde fret zodat we de norm van een gezond darmflora kunnen vaststellen
. Als er gezonde fretten zijn gevonden met een gezonde darmflora gaan/willen jullie dan evt. ook daarmee verder onderzoek doen? En zijn er dan misschien dingen mogelijk als transplantaties vd darmbacteriën om genezing meer kans te geven (of ben ik nu heel vroeg en voorbarig met zo'n opmerking)?
Mette

Bericht door Mette »

Nee helemaal niet, dat is op 20 mei ook besproken. Maar het onderzoek bij mensen naar hun darmflora staat nog in de kinderschoenen laat staan bij fretten, of een behandeling zoals fagen is in Nederland nog niet eens mogelijk (men vertrekt ervoor richting Polen). Karen weet hier het meeste over dus ik ga verder niets voorbarigs melden, maar even haar reactie afwachten. Moet misschien wel even richting een ander topic?
Jakke

Bericht door Jakke »

Mette schreef:Nee helemaal niet, dat is op 20 mei ook besproken. Maar het onderzoek bij mensen naar hun darmflora staat nog in de kinderschoenen laat staan bij fretten, of een behandeling zoals fagen is in Nederland nog niet eens mogelijk (men vertrekt ervoor richting Polen). Karen weet hier het meeste over dus ik ga verder niets voorbarigs melden, maar even haar reactie afwachten. Moet misschien wel even richting een ander topic?
Maakt mij of Belin weinig uit denk ik Mette wij zijn ook benieuwt wat er allemaal uit gaat komen op het gebied van frettengezondheid en hoe de rauwvleesziekte ervoor staat :) De rest van de Arrowspam komt nogwel hij is nog niet hier XD
Kick

Bericht door Kick »

Mette schreef:Nee helemaal niet, dat is op 20 mei ook besproken. Maar het onderzoek bij mensen naar hun darmflora staat nog in de kinderschoenen laat staan bij fretten, of een behandeling zoals fagen is in Nederland nog niet eens mogelijk (men vertrekt ervoor richting Polen). Karen weet hier het meeste over dus ik ga verder niets voorbarigs melden, maar even haar reactie afwachten. Moet misschien wel even richting een ander topic?
Laten we deze informatie inderdaad delen in het daarvoor bestemde topic ;)
Karen

Bericht door Karen »

Ik zal er een stukje over in het juiste topic over schrijven :D

Voor degenen die geïnteresseerd zijn; naast het feit dat Arrow net als Shiro de beste uit het nest lijkt te zijn is zijn foklijn aan vaders kant bijzonder en zijn door de hele rauwvoeding problematiek dit ook de enige nakomelingen van hem. Hij komt uit een hele oude Hongaarse jachtlijn, waarmee zeer weinig gekweekt is geweest. Uit zijn nest was hij de enige die verder ingezet is geweest...voor de fokker van dit nest gaat de moederlijn terug naar haar eerste moertje en heeft dus ook een emotionele waarde. Vandaar dat er mede door zijn goede start gekeken is om hem te kunnen behouden voor de fok, mocht hij gezond blijven.
NKW

Bericht door NKW »

Klinkt interessant zo'n oude Hongaarse lijn; leuk weetje. En fijn dat hij zo'n goede start heeft gekregen.
Kick

Bericht door Kick »

Zeker interessant! Ik hoop hoe dan ook dat die twee rakkers de goede kant op gaan :D
Siara
Aantal fretten: 2

Bericht door Siara »

Bedankt voor de informatie ^__^ we duimen hier mee voor Arrow en Shiro. Het is in elk geval een pracht van een fretje dus als hij laten voor nakomelingetjes mag zorgen kan dat alleen maar positief zijn voor de lijnen.
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

We hebben bijna alle nieuwe spullen voor Arrow binnen, was meteen aan het bestellen geslagen nadat we van ons bezoekje aan de fokker thuis waren gekomen. Nieuwe voerbakken, waterfles (ook plastic... :lol: ), poepbakken en een zooplus cosma pakket 8-)
Gelukkig ben ik een verzamelaar en gebruikt Shiro 80% van mijn speciaal voor hem gekochte beddengoed niet dus die gaan door naar z'n kleine 'broertje' :lol:
Kooi kunnen we van de fokker overnemen en van ziwipeak en orijen had ik pas nog een voorraadje ingeslagen dus we zijn zo goed als klaar voor zijn komst :juich:
Na Shiro denken we dat we het wel aankunnen :mrgreen:
NKW

Bericht door NKW »

Leuk zeg, shoppen voor de nieuwe aanwinst :D
Belin schreef:Na Shiro denken we dat we het wel aankunnen
Dat denk ik ja, boefje is die Shiro ook :mrgreen:
Jakke

Bericht door Jakke »

Hij is al rotverwend en hij is er nog niet :P :lach: