Ervaringen met Ziwipeak
Re: Ervaringen met Ziwipeak
Fijn dat ze het goed eet Marjan
Hier is ziwiblik hert inmiddels de grote favoriet aan het worden. Ben erachter gekomen dat hij het niet zo lekker vindt als het beetje warm wordt gemaakt (dan gaat hij heel langzaam eten en trillen tijdens het eten) dus ik zet het ongeveer een uur voor "opdienen" in een bakje op de koelkast zodat het op kamertemperatuur kan komen en geef het dan (en dan is het zo weg zonder trillen). Hij doet het er verder echt uitstekend op, nog beter dan op de Virbac (gezien ik geen fan ben van brokken met gehydrolyseerde eiwitten komt dat heel goed uit) en als ik niet uitkijk komt hij er iets te goed van aan
Hier is ziwiblik hert inmiddels de grote favoriet aan het worden. Ben erachter gekomen dat hij het niet zo lekker vindt als het beetje warm wordt gemaakt (dan gaat hij heel langzaam eten en trillen tijdens het eten) dus ik zet het ongeveer een uur voor "opdienen" in een bakje op de koelkast zodat het op kamertemperatuur kan komen en geef het dan (en dan is het zo weg zonder trillen). Hij doet het er verder echt uitstekend op, nog beter dan op de Virbac (gezien ik geen fan ben van brokken met gehydrolyseerde eiwitten komt dat heel goed uit) en als ik niet uitkijk komt hij er iets te goed van aan
Super hoor!
Wat goed. Ik ben het eventjes kwijt maar heeft Smokey ook een midden oor probleem? Je maakt er wel een papje van of geef je het zo uit blik?
Dat was toen niet zeker, misschien wel waarschijnlijk niet maar niet onmogelijk... Maar hij heeft wel altijd snel last van z'n oren (heeft toen ook een oorontsteking gehad door verwaarloosde oormijt bij vorige eigenaar; direct behandeld maar hoewel de mijt weg was kon de DA zien dat hij in ieder geval mijt had gehad.) Nog hele proppen zwarte oorsmeer kwamen eruit en is voor alle zekerheid om te kijken of de ontsteking echt weg was nog op controle geweest. Ik kijk zelf ook wekelijks in z'n oortjes of het rood ziet, of dat er veel of donker oorsmeer inzit en of ik het wel aan mag raken. Maar hij is wel gevoelig op z'n oortjes en dan met name met verkoudheden (als hij weer verkouden gaat worden gaat hij dagen ervoor wat meer aan z'n oren zitten en mag ik er vaak niet aankomen). Ik wilde het hem zo uit blik gaan voeren, maar daar dacht hij anders over (O nee, dierendag. mag vandaag niet op hem afgeven, hahaha). Ik maak er dus een papje van voorlopig nog en ga eerst alle voedingssupplementen eindelijk afbouwen. En dan aan de slag met het voedingsplan van de voedingsdeskundige om te kijken of de schade helemaal te herstellen valt.Minka schreef:Wat goed. Ik ben het eventjes kwijt maar heeft Smokey ook een midden oor probleem? Je maakt er wel een papje van of geef je het zo uit blik?
Ik heb het gevoel dat de textuur of hoe zeg je dat zo uit blik dat ze dat niet willen.
Mila heeft vandaag rund met lam gekregen. De rund was de eerste keer. Ik zette het weg ze ruikt eraan en kijkt me weer aan van en is dit eerbaar. Dus eerst wat likjes van mijn vinger om te bevestigen dat het echt weer eetbaar was en toen heb ik haar voor het bakje gezet en begon ze zelf te eten. Mila is echt een druif eerste klas.
Ik ben benieuwd hoe ze erop reageert. Als ze goed reageert heb ik al 4 smaken 1 van Greenwoods en 3 van Ziwipeak. Greenwoods geef ik nooit puur want die poepjes vind ik minder en rood van kleur.
Mila heeft vandaag rund met lam gekregen. De rund was de eerste keer. Ik zette het weg ze ruikt eraan en kijkt me weer aan van en is dit eerbaar. Dus eerst wat likjes van mijn vinger om te bevestigen dat het echt weer eetbaar was en toen heb ik haar voor het bakje gezet en begon ze zelf te eten. Mila is echt een druif eerste klas.
Ik ben benieuwd hoe ze erop reageert. Als ze goed reageert heb ik al 4 smaken 1 van Greenwoods en 3 van Ziwipeak. Greenwoods geef ik nooit puur want die poepjes vind ik minder en rood van kleur.
Dat vind ik ook wel het nadeel van de Greenwoods, ik vind het erg rozerood dus volgens mij zit er toch iets van kleurstof in.
Ja mijn idee ook hoor.
Maar fijn zeg dat Mila het zo makkelijk eet
Maar fijn zeg dat Mila het zo makkelijk eet
De rund valt ook goed bij Mila. Zo kan ik wat combi's gaan maken. Een beetje van dit en een beetje van dat. Misschien ga ik nu ook nog een keer de makreel en lam proberen. Dit heb ik de eerste keer met Mila geprobeerd wanneer ze totaal nog geen blikvoeding kende. Nu ze daar aan gewend is, wil ik wel weer een poging doen.
Altijd handig wanneer ze aan meerdere smaken gewend zijn. Zal de volgende keer ook eens wat blikjes rund bestellen.
Meng jij het nog wel steeds met Greenwoods?
Meng jij het nog wel steeds met Greenwoods?
Ik heb nu een paar weken geen Greenwoods meer gebruikt. Vooral omdat het puur van die onnatuurlijke rode kleur ontlasting geeft. Ik wil het zo af en toe gaan geven in combi met Ziwipeak want dan heeft de ontlasting wel een normale kleur.
Ja die onnatuurlijke kleur voor kippenvlees vind ik ook wat twijfelachtig. Maar ik wil ook niet volledig afhankelijk zijn van alleen Ziwipeak.
Dat is wel een goede reden, daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga toch eens kijken of er nog meer soorten blikvoeding zijn voor katten die voor fretten zou kunnen werken.
Animonda wordt ook wel aanbevolen
Ik zal trouwens even een apart topic openen voor Greenwoods, dan houden we de ervaringen even wat overzichtelijker.
Ziwipeak hert (blik) is al uitverkocht.
De laatste bestelling van me hebben ze mijn bestelling ook aangevuld met kleine blikjes hert ipv 185 gram.
Ik hou het wel in de gaten als het weer op voorraad is maar voorlopig heb ik genoeg variatie in huis gehaald. Achter de voorste rij staan nog 4 rijen blikjes.
Ik hou het wel in de gaten als het weer op voorraad is maar voorlopig heb ik genoeg variatie in huis gehaald. Achter de voorste rij staan nog 4 rijen blikjes.
Zoooo zeg, jij kan even voort!
Maar ze hadden zowel de kleine als de grotere blikjes nu niet meer, mag hopen dat dit wel weer komt. Heb nu maar lams en rund besteld. Rund heb ik nog niet eerder geprobeerd dus hopelijk eten ze het.
Overigens eet Shae en nu ook zonder waltham.
Maar ze hadden zowel de kleine als de grotere blikjes nu niet meer, mag hopen dat dit wel weer komt. Heb nu maar lams en rund besteld. Rund heb ik nog niet eerder geprobeerd dus hopelijk eten ze het.
Overigens eet Shae en nu ook zonder waltham.
Je kunt ook een mailtje naar hun sturen met de vraag wanneer het weer op voorraad is. Ze zijn vlot met het beantwoorden van de mail.
Ik denk wel dat ze het eten. Ze weten nu dat dit soort pap ook eetbaar is.
Mooi van Shae, dat is smullen.
Ik denk wel dat ze het eten. Ze weten nu dat dit soort pap ook eetbaar is.
Mooi van Shae, dat is smullen.
Ik heb ze inderdaad net een mail gestuurd.
Ik ben erg blij dat Shae het wil eten, al het verse vlees (eendmix) heb ik aan mijn ouders gegeven voor hun kat dus ik ben wel blij dat ze nu toch iets anders wil eten naast haar brokken van ziwipeak.
Ik ben erg blij dat Shae het wil eten, al het verse vlees (eendmix) heb ik aan mijn ouders gegeven voor hun kat dus ik ben wel blij dat ze nu toch iets anders wil eten naast haar brokken van ziwipeak.
Wat goed dat ze het allemaal zo goed eten en zo goed doen op de Ziwipeak!
Dikkertje Dap doet het hier goed op de Ziwipeak, nog steeds. Geen diatomeeënaarde meer en probiotica, wel nog kaopectate. Blijft stabiel en de poepjes waren zonder probiotica de tijd weer wat slechter maar het gaat snel vooruit dus nu mag z'n lichaam het zo veel mogelijk zelf gaan doen. Gaat het echt weer heel goed ga ik ook de kaopectate afbouwen.
Dan heb ik denk ik één van de laatste tray's Komt vast wel weer binnen bij ze!Marjan schreef:Ziwipeak hert (blik) is al uitverkocht.
Dikkertje Dap doet het hier goed op de Ziwipeak, nog steeds. Geen diatomeeënaarde meer en probiotica, wel nog kaopectate. Blijft stabiel en de poepjes waren zonder probiotica de tijd weer wat slechter maar het gaat snel vooruit dus nu mag z'n lichaam het zo veel mogelijk zelf gaan doen. Gaat het echt weer heel goed ga ik ook de kaopectate afbouwen.