De Big Bono Belevenissen

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mayke

Re: De Big Bono Belevenissen

Bericht door Mayke »

En....zie je al verbetering ?
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Het duurt minimaal 2 weken schijnbaar (volgens de info van de kliniek) dus na 1 week durf ik nog niet te veel te zeggen over verandering. Ik vind wel dat hij meer onderneemt en minder ligt. Ik vind hem helderder en er zijn momenten waarop hij minder zijn urine oplikt.
Hij krabt nog steeds, maar welke fret doet dit niet? :roll:
Al kan het wel wat minder denk ik, maar ook hiervoor staat 2 weken.

Hij eet goed, poept goed, jat nog steeds met regelmaat mijn spullen maar Bono vindt het wel te warm hoor :(
Hij ligt op de gekste plekken te slapen soms.
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat klinkt toch niet verkeerd al met al.

Hopelijk zet de stijgende lijn door.....
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Inderdaad langzaam de goede kant op toch?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop dat je snel resultaat gaat zien bij je mannetje!
De warmte doet er geen goed aan, dat de temperatuur nu wat lager is dat is wel fijn.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Geef het even tijd meid... die warmte doet zoals Yvonne zegt ook geen goed. Heeft heel wat shit veroorzaakt bij dieren van alle soorten en maten, jong en oud. Alles kost meer tijd en energie nu. Hou vol!
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik vind dat Bono het best aardig doet :D Hij is geen renner of vlieger, maar dat is hij nooit geweest. Hij heeft voornamelijk een plastic-probleem. Als in; obsessie.
Er ligt overal plastic nu en meneer vindt het heerlijk! Baasje pleurt steeds bijna op haar giechel door alle zakken overal, maar dat is bijzaak.

Bono weegt nu 1660 gram, dus heb even ietsje minder eten gegeven. Scheelt niet veel hoor, maar kijken of hij dan wat minder hard aankomt. Anders heb ik dadelijk weer een te dikke fret 8-)

Hij plast nog naast de bak maar likt het inderdaad veel minder op! Het is nu een enkele keer van wel, ipv enkele keer van niet.
En hij toont veel minder tekenen van misselijkheid plus hoest niet. Ik ben klinisch gezien enorm tevreden al :D
Zondag eten halen bij de stichting, want de vreetschuit heeft zijn brokken op. En hij kan niet zonder komen te zitten natuurlijk! Ik heb nog t/m zondag brij nu dus komt geweldig uit.
Mette

Bericht door Mette »

Klinkt allemaal heerlijk Stefanie :juich: . Leuk dat plastic (foto van de kamer chaos? :D ). Al met al toch telkens kleine stapjes vooruit! Steeds als ik denk "gut nu zal hij er toch wel zijn?" dan weet jij weer iets te omschrijven wat weer beter is :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind dat je gelijk hebt, hij doet het zeker goed nu. :D
Minka

Bericht door Minka »

Klinkt niet verkeerd. :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Vandaag ietsje minder, vannacht niet gegeten en hij lijkt gewoon een beetje "bleh" te zijn. Hij heeft dus wel duidelijk zijn ups en downs, maar hij is ook ziek en was te verwachten.
Het is niet dat hij meteen plat ligt en niks doet ofzo, hij is gewoon wat trager en meer moe. Kan ook te maken hebben met het niet eten vannacht. Hij heeft een laag suiker en dan hakt het er wel in dat hij zijn nachtelijke maaltijd heeft gemist natuurlijk. Vandaar vanochtend even klein beetje druivensuiker door zijn brij, just in case.
(hij krijgt zijn meds rond 10 uur in de avond, in een klein beetje waltham, dus geheel zonder eten was hij niet, maar zijn brij was niet op)
Morgen is het waarschijnlijk al weer stuk beter, zo is het elke keer namelijk als hij een keertje een mindere dag heeft ;)
Maar goed, iedereen heeft wel eens een bleh-dag, dus ik maak me niet al te veel zorgen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou best kunnen dat hij door een te laag bloedsuiker wat rustiger was. Let eens op de volgende keer of hij ook een beetje staat te staren op die momenten, dat zie je ook nog al eens bij die insulinoom patiëntjes.
Kick

Bericht door Kick »

Hij is er dus nog niet helemaal :???:

Go Bono, go!!! :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik denk ook niet dat hij er 'helemaal' gaat komen. Hij mankeert gewoon erg veel en dat gaat niet meer weg. Maar dat hij beter gaat dan voorheen, daar teken ik al voor! En de meeste dagen is dat ook echt wel zo. Hij is immers niet meer misselijk met eten enzo.
Maar een tumor op je bijnier is en blijft niet prettig... en die gaat niet meer weg. Dus er gaan geheid wat dagen volgen waarin hij net als vandaag wat minder lekker is dan andere dagen. Zolang die dagen echter duidelijk in de minderheid zijn vind ik het netjes.
Helpt ook niet dat meneer een naaktslakje heeft verorbert... ben je maagpatiënt, ga je glibberige kruipers eten!

Ik heb vandaag wel voor hem alles anders gezet in zijn tuin en huis (zijn huis ja :P het was mijn huis, maar je weet hoe dat gaat met fretten).
Meneer moest meteen inspecteren! Hij leefde helemaal op.
Nu ben ik zelf ook niet helemaal toppie vandaag qua standaard issues, dus wellicht hangt er gewoon iets in de lucht hier wat ons chronisch kneusjes wat meer laat kneuzen vandaag? :?:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Fijn dat het toch ietsje beter gaat.
Ik pak het op dezelfde manier aan met Jess, wanneer er weinig energie in zit. Dan toch even flink wat dingen veranderen qua speelgoed en ruimte en dan zijn ze weer eventjes happy.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij is gewoon een liefhebber van escargots, culinair mannetje hoor. :brush:
Kick

Bericht door Kick »

:lach:
Amaris

Bericht door Amaris »

Precies Nadine.
En zoals verwacht vandaag al weer veel beter!

Over de slakken. Na 1 slakje. Wel of geen advocate geven?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat dat misschien toch wel verstandig is om te doen en misschien blijft het ook wel niet bij die ene slak. 8-)
Amaris

Bericht door Amaris »

Weet iemand toevallig hoeveel/welke advocate het moet zijn voor een fret van 1600 gram? Ik vond dat het de versie van de kleine kat moet zijn?
En dan nog een dingetje...
Het is wel veilig voor Bo toch? Las op het internet oude berichten van 'niet getest op zieken fretten dus misschien niet veilig'.
Weet niet of dit ondertussen al achterhaald is, wil niet dat Bootje ziek wordt van de Acvocate natuurlijk :|
Plaats reactie