Ziwipeak is echt wel goed ook voor fretten. Als brokkenpap geven, is het een ander verhaal. Daar ben ik nog mee aan het uittesten om echt een glad papje te krijgen.
Ik ben vandaag naar Hanneke gegaan met Mila. Ze gaat dus slechter dan de vorige keer. Eerst urine onderzoek en de zuurgraad was te hoog. Na knijpwerk van Hanneke kwam ze op een nierprobleem. Ze gaf aan dat bloedonderzoek niet nodig was, want granulocyten zullen wel verhoogd zijn en niet de eosinofielen. Ik heb aangegeven wel een bloedonderzoek te doen. Hieruit kwam uit dat ook de eosinofielen verhoogd waren en dat verbaasde Hanneke. Gelukkig heb ik mijn gevoel gevolgd. Ze had nu ook wat eiwit verlies en dat was de vorige keer niet.
Albumine is van 27 naar 29 gegaan. Hier wel vooruitgang.
Doordat de eosinofielen verhoogd zijn, is de urine naar het lab gestuurd voor een kweek. Als de uitslag bekend is van de kweek, dan gaat Hanneke kijken welke antibiotica ingezet kan worden. Met de synolux kan ik stoppen.
Er is ook een rontgen gemaakt en Mila's longen waren niet zuiver. Misschien door het eten van slakken en de parasieten die ze meedragen. Nu elke maand Advocate geven in ieder geval.
Mila heeft ook last van haar maag dus nog steeds medicijnen voor haar maag.
Nu eerst kijken wat uit de kweek gaat komen.
Het feestje van de medische fret gaat weer beginnen voor mij.