The story of Miya

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: The story of Miya

Bericht door Kick »

Lieve plaatjes weer hoor :hart:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: The story of Miya

Bericht door Mette »

Prachtige foto's :hart: . Als je eenmaal geen oormijt hebt hoef je er ook niet tegen te behandelen. Verder gewoon af en toe even controleren op vlooien. Ik ben niet gewend dat er teken in de tuin zitten maar je kent je eigen tuin het beste. Als je door het bos loopt check ik wel op teken, maar ik geef daar nooit middeltjes voor, altijd een handmatige achteraf check. Wormen zijn fretten überhaupt niet vatbaar voor zoals honden en katten dus daar hoef je niet preventief tegen te behandelen.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Leuke foto’s van dat guitige snuitje :hart:

Tja, ik zou me er persoonlijk wel druk om maken als een jonge fret niet wil eten. Ze zijn in de groei en gaan de eerste winter tegemoet. Ze horen zichzelf dan eigenlijk bijna klem te eten. Ook bij de fokker heeft ze wel brokjes leren eten, dus op zich moet dat het probleem niet zijn en zeker niet nu ze al zo lang bij je woont.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: The story of Miya

Bericht door Helen »

Wat een heerlijke foto's, ze is gruwelijk schattig! :hart:

En wat de vragen betreft, ze zijn al beantwoord :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Thanks allemaal.

@karen, mischien moet ik het los laten..ik denk dat ik haar teveel heb verwend met het prutje en dr ziwi en almo en gekookte kippie..haar gewicht is boven gemiddeld. Heb haar F nog hierover gevraagd en zelfs haar zusje die altijd het zwaarste woog die weegt nu minder en die krijgt prooi. Zolang ze gewoon blijft aankomen moet ik me maar niet teveel zorgen maken. Ik blijf gewoon een beetje brokjes in haar kooi zetten en wie weet op een dag is haar bakje leeg haha.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Ze vind het echt geweldig buiten, zo leuk als ik binnen ben om even iets te doen, dan komt ze me stuiterend halen..van mam kom kom naar buiten. Echt te schattig.
E79BCB3F-1349-43EB-A36D-277C3A0BF611.jpeg
E79BCB3F-1349-43EB-A36D-277C3A0BF611.jpeg (543.98 KiB) 1105 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

28779601-C3D2-4CC5-8DDE-D906048749E8.jpeg
28779601-C3D2-4CC5-8DDE-D906048749E8.jpeg (565.1 KiB) 1105 keer bekeken
Ff kroelen..de smeerkees :D
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

D355D671-27B9-4B5E-A1C7-E73FDD21F83D.jpeg
D355D671-27B9-4B5E-A1C7-E73FDD21F83D.jpeg (174.34 KiB) 1105 keer bekeken
:hart: :hart:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Mette schreef:Prachtige foto's :hart: . Als je eenmaal geen oormijt hebt hoef je er ook niet tegen te behandelen. Verder gewoon af en toe even controleren op vlooien. Ik ben niet gewend dat er teken in de tuin zitten maar je kent je eigen tuin het beste. Als je door het bos loopt check ik wel op teken, maar ik geef daar nooit middeltjes voor, altijd een handmatige achteraf check. Wormen zijn fretten überhaupt niet vatbaar voor zoals honden en katten dus daar hoef je niet preventief tegen te behandelen.
Thanks Mette. In dat stukje waar ze komt in de tuin zit (denk ik) niks aan vlooien of teken…en oormijt had ze niet bij haar laatste controle. Kunnen ze dat dan niet van buiten krijgen oormijt?
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Och, wat een heerlijke plaatjes weer. :hart:
Ik zou mij niet zoveel zorgen maken om haar eetgedrag hoor, ik vind dat ze een mooi gewicht heeft al voor een frettendame in de zomer. En zelf zou ik het ook bij Ziwipeak houden en niet teveel gaan experimenteren.
Ik zie hier aan Nash ook dat hij heel wisselend zijn Ziwi brokjes eet. Zo denk ik dat hij het helemaal niet aanraakt en de volgende dag is zijn bakje opeens bijna leeg.

Nash komt ook dagelijks buiten en ik geef hem helemaal niets tegen vlooien, teken of oormijt. Hou alleen even in de gaten of er bijvoorbeeld vreemde katten in jullie tuin komen want dan zou ik wel in de gaten houden of ze geen vlooien krijgt in het zomerseizoen.
Thanks. Zolang onze poes nog leeft komen er geen vreemde katten bij ons in de tuin :lol: :lol:
..en het stukje waar miya komt is afgesloten en haar tuintje is afgedekt met gaas, zodat er geen kat in kan poepen.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Wat een droppie is ze toch. :hart:

Hou dan wel in de gaten of jullie poes geen vlooien oploopt want wanneer zij ook buiten komt zou er wel eens een vlo mee kunnen liften. In de tijd dat wij een kat hadden die buiten kwam moesten wij onze fretten (toen nog) regelmatig wassen met een vlooienshampoo.

Oormijt lopen ze eigenlijk alleen maar op van andere fretten, honden en katten zijn namelijk veel minder vatbaar voor mijten. :D
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: The story of Miya

Bericht door Helen »

Dat laatste is niet altijd waar helaas.... heb hier een mega uitbraak gehad. 6 katten en 8 fretten allemaal oormijt.
Oorzaak? Mogelijk meegenomen door een logee :-/
Is lang geleden hoor, sindsdien dram ik over Stronghold bij het personeel door LOL!

Ze zijn minder gevoelig maar bij gelegenheid zijn oormijtjes niet vies van kattenoren :evil:
Oormijt wist ook de weg te vinden van een hondenpup naar een dierenarts ooit... die ondervond aan den lijve hoe het was.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Nou hopenlijk blijft het oormijt vrij hier. Onze poes krijgt wel vlooien/teken spul.. 1x in de maand, maar die is sinds miya hier is eigenlijk nog niet binnen geweest. Ik controleer haar iedere dag of ik iets zie..op vlooien dan, want oormijt is niet te zien.

Ik ga binnenkort de stronghold maar in huis halen, want straks komt de poes ook weer naar binnen.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Inderdaad zijn (buiten) katten ook vaak besmet met oormijten en kunnen deze het zeker wel meebrengen. Ik denk dat het een goed idee is om Stronghold in huis te hebben en het aan kat en fret te geven als ze kat weer binnenshuis gaat komen.

Toen Skiff bij ons kwam wonen bracht hij het mee en heeft Floyd het dus ook gekregen.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Miya is echt een pittige tante hoor, ze laat echt wel goed merken wat ze wel en niet wil..op dit moment heeft ze het blazen uit gevonden..blaast om alles, als ik naar haar toe loop, als ze dr eten niet snel genoeg krijgt en vooral als ze dr zin niet krijgt.

Vandaag ga ik de stronghold halen en ik denk dat ik het haar ook maar gelijk ga geven. Nu met dit vochtige weer zitten er slakjes in haar tuintje en zie het niet altijd bij mijn ronde check. Als ze dan weer uit de gieter komt, zie ik dr weer kauwen. :roll:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

70A405B8-E46A-46E3-AB96-6F039E7A393D.jpeg
70A405B8-E46A-46E3-AB96-6F039E7A393D.jpeg (421.86 KiB) 1079 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

F6C89DC6-78A6-4C06-90C0-7EE0FC6EDEC1.jpeg
F6C89DC6-78A6-4C06-90C0-7EE0FC6EDEC1.jpeg (331.42 KiB) 1079 keer bekeken
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: The story of Miya

Bericht door Helen »

Awww :hart:
Wat een schatje!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: The story of Miya

Bericht door Mette »

Klinkt als een enorme puber :lol:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: The story of Miya

Bericht door Kick »

Die pootjes :hart: :hart: :hart: :hart:
Plaats reactie