Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Ik heb uit een andere hoek ook al gehoord dat de cosma's eventueel de boosdoener geweest hadden kunnen zijn. Ik hoop echt dat dat het was (tevens vraag ik me af wat nog wel veilig is om als snack te geven dan) en niet iets ergers. Ik wacht sowieso even af wat er vrijdag allemaal gezegd wordt maar ben nog wel redelijk gespannen en hou hem scherp in de gaten in ieder geval.
Hij ligt lekker te snurken in z'n hangmat op dit moment, die is hij ineens veel gaan gebruiken en ligt eigenlijk bijna nooit meer in z'n poepbak.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Eigenlijk zijn die cosma snacks ook gewoon niet goed. Liever gewoon een virbac brokje geven, is net zo'n grote traktatie als ze het ineens op een andere plek/tijd krijgen ;)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Of wat zalmpasta geven als traktatie. En ik heb totaal geen slechte ervaringen met waltham, sterker nog, ik moet het nu uitsluitend geven aan een fret om een eventuele voedselallergie te kunnen vaststellen. En laatst beaamde Hanneke ook nog dat waltham toch een van de betere voedingen is voor een fret met maagproblemen. Dus ik denk niet dat het een reactie op de waltham is eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Ik heb geen flauw idee waar het aan lag, ik weet alleen dat ik hem tot nu toe dus 2x heel misselijk heb zien worden op waltham. Ik hoor vanuit een hoek dat ik het echt zo dun als water moet maken en uit een andere hoek dat ze juist misselijk worden van hele vloeibare voeding. Ik durf eigenlijk niet zelf te gaan aankloten totdat ik bij Hanneke ben geweest want ik wil hem absoluut niet nog eens zo ziek maken maar ik neem jullie goede adviezen zeker ter harte.
Ik blijf nog even bij het voer wat hij altijd al krijgt maar ik laat de cosma snacks achterwege tot ik zekerheid heb. Over ongeveer een uurtje is het weer etenstijd voor de beestjes hier dus dan ga ik even kijken hoe hij op z'n kip reageert (is een soort vleespap van door en door gekookte kippenbouten waar ik het bot uit haal maar wel het vel aan laat,kookvocht en gemixt met brokkenbrij van orijen brokjes. Als het net uit de koelkast komt heeft het de textuur en dikte van pudding en als ik het opwarm in de magnetron wordt het weer vloeibaar. Ik geef het nu koud als geprakte 'pudding' ipv het vloeibaar te laten worden). Ben steeds even bij hem gaan kijken en hij verplaatst zich wel en ligt ook in verschillende houdingen. Voordat hij zo had overgegeven zag je echt aan hem dat hij zich zwaar klote voelde en lag hij er ook 'ziek' bij, dat idee heb ik nu gelukkig niet. Denk dat er nog steeds wel iets met hem is maar dat hij zich op dit moment gewoon een stuk beter voelt dan gisteren.

Zalmpasta heb ik gelukkig aan overvloed in huis want ik had laatst nog een paar tubes besteld bij zooplus. Freddy, Arrow en Shiro hebben ieder hun eigen tubetje.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Goed om even Hanneke af te wachten en een fret spuugt echt niet snel en als ze dat wel doen dan is het een enorme aanslag op ze. Logisch dat hij zich nog niet top voelt... Geef me maar een knuffel van me :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Inderdaad gewoon even geven waar hij tot nu toe goed op reageert.
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Lijkt me een goed plan om gewoon te wachten tot hij bij Hanneke is geweest en wat die zegt.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Och arme, wat zul je geschrokken zijn! Je doet al de juiste dingen. Hopelijk komen jullie morgen wat verder bij Hanneke. Ik heb zelf overigens nog nooit problemen gehad of gehoord met cosma snackies, en dat terwijl ik ze jaarlijks met alle pups heb meegegeven en veel contact met eigenaren hield. Dat zijn er nogal wat, maargoed dat zegt niet alles, maar toch wel wat.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Ik denk dat ook met name de snacks verkeerd vallen bij maagpatiëntjes.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Ja en nee, ik ben gewend dat ze het dan ook echt niet meer aanpakken. Dat ze dan ook kieskeuriger worden. Maar misschien is dat bij een pup zo jong als Shiro minder het geval.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Dat dus eigenlijk Mette. Maagpatiëntjes pakken het vaak niet meer, maar pups zijn net kliko's tot ze de link leggen met iets eten en misselijk worden...

Succes bij Hanneke! Of ga je pas volgende week vrijdag ?
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

We zijn afgelopen vrijdag met Shiro en Arrow bij de frettenkliniek geweest. Arrow voor z'n 2e enting en Shiro ter controle. Ik ga er verder niet teveel over uitweiden want er is een hoop gezegd en gedaan en m'n hoofd loopt er een beetje van over maar het komt er op neer dat hij dus ook 'ziek' is.

Nu zijn we een paar dagen verder en staat hij op de medicatie waar hij het gelukkig tot op heden heel goed op lijkt te doen. Hij heeft de afgelopen periode echt bagger slecht gegeten voor een jonge ram (gelukkig nog wel aangekomen qua gewicht, al zijn het maar kleine beetjes) en vanmorgen werd ik voor het eerst sinds weken blij verrast door 2 lege voerbakjes en een waterflesje waar duidelijk een laagje uit was.

We blijven positief :hart:

Ik begin me steeds meer te beseffen hoe diep dat beestje al in m'n hart zit ondanks dat hij nog niet zo lang bij ons is.

Filmpje van vandaag:

https://www.youtube.com/watch?v=Scl-CddorUY
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Ahh balen zeg, rustig je tijd nemen en fijn dat hij goed reageert tot nu toe op de meds! Gaat idd heel snel hoe die harige monsters weten binnen te dringen in je hart. En leuk filmpje van hem :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Shiro

Bericht door Minka »

Ach nee Shiro :???:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Ik was er ook al een beetje bang voor, waardeloos hoor. :(
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Ik vind het zo erg voor jullie...die hummels kruipen zo snel zo diep in je hart.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Zeker zitten ze diepgegrond in je hart. Ook helemaal niet gek, je bent er zo intensief mee bezig elke dag. En juist als je nog vol in het geluk zit is de pijn misschien wel erger dan als ze er al wat langer zijn. Het geluk moet nog beginnen immers. Ik heb het vorig jaar met Raisin ook meegemaakt. Maar, Raisin is er nog steeds en doet het goed. Het gaat nu om stabiel kijrgen :hart: .
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Vreselijk voor jullie om dit slechte nieuws te horen. Maar wat Mette zegt, hij is nog jong en wie weet hoe hij het gaat doen met juiste meds en balans.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Shiro

Bericht door yvonne »

Wat een vreselijk nieuws :(
Ik hoop echt dat de medicijnen hem nog een tijdje stabiel kunnen houden.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Hij lijkt een enorme opleving te hebben sinds hij op de medicatie staat. Hij eet nog wel misselijk maar hij eet en drinkt echt duidelijk een heel stuk beter en is weer zoals vanouds energiek en stout tijdens het spelen. Hij 'verstopt' zich nog wel onder een deken na het eten (zelfde gedrag wat Freddy ook laat zien als ze misselijk is na het eten) en likt zn bek vaak af maar hij braakt het gelukkig niet uit en heeft weer normale grote rammendrollen. (Waren de laatste tijd echt miezerige kleine drolletjes geworden)

We zijn erg creatief geworden met het toedienen van z'n pillen want vloeibaar is echt een no-go bij hem, wordt direct uitgekotst als hij het uberhaupt al wil (waltham wil hij al niet eens meer).
Z'n omeprazole verstop ik in een klein beetje zalmpasta, hoeven we allebei niey te stressen met spuitjes en hij houdt het goed binnen en de rest van z'n medicijnen mix ik door z'n kip of ziwipeak. Gaat perfect tot nu toe.
Plaats reactie