BiBi, deel 2
Re: Presley en BiBi, deel 2
Het gaat met Bibi de goede kant op!
Goed zo Bibi
Goed bezig Bibi.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Vrijdag had ik 10 gram brokjes in het bakje gedaan, en zaterdagochtend zat er nog 3 gram in. Dus Bibi had 7 gram opgegeten in 24 uur. Vandaag was het maar 3 gram wat eruit was. Maar alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar!
Ik heb trouwens geen idee hoeveel brokjes een fret per dag zou moeten eten
Ze waren weer lekker bezig vanmorgen: Presley probeerde mijn tenen op te eten en Bibi was in mijn broekspijp (wijde joggingbroek) gekropen en probeerde er van boven weer uit te kruipen. Dat lukte natuurlijk niet maar het kriebelde als een gek. Gelukkig bijt ze dan niet in mijn been, wat Pres dus wel zou doen. Die laat ik echt niet in mijn broekspijp kruipen want die zegt meteen hap. Bibi had het ook weer erg druk met speeltjes en knuffeltjes in het nachthok te brengen. Meestal haal ik 's morgens alles uit het hok dan kan ze weer opnieuw beginnen met verzamelen, dan blijft ze lekker bezig Ik hoop einde van de komende week het nieuwe hok te krijgen. Ben benieuwd!
Ik heb trouwens geen idee hoeveel brokjes een fret per dag zou moeten eten
Ze waren weer lekker bezig vanmorgen: Presley probeerde mijn tenen op te eten en Bibi was in mijn broekspijp (wijde joggingbroek) gekropen en probeerde er van boven weer uit te kruipen. Dat lukte natuurlijk niet maar het kriebelde als een gek. Gelukkig bijt ze dan niet in mijn been, wat Pres dus wel zou doen. Die laat ik echt niet in mijn broekspijp kruipen want die zegt meteen hap. Bibi had het ook weer erg druk met speeltjes en knuffeltjes in het nachthok te brengen. Meestal haal ik 's morgens alles uit het hok dan kan ze weer opnieuw beginnen met verzamelen, dan blijft ze lekker bezig Ik hoop einde van de komende week het nieuwe hok te krijgen. Ben benieuwd!
Ik denk ook niet dat er een regel is hoeveel een fret eet. Helemaal afhankelijk van gewicht, huisvesting, gezondheid en tijd van het jaar. Ze eet en dat is het belangrijkste toch?
Ik ben ook wel benieuwd naar het nieuwe hok
Ik ben ook wel benieuwd naar het nieuwe hok
Ik zou het je ook niet durven zeggen eigenlijk, ik heb daar nooit op gelet. Ik hou alleen maar hun eigen gewicht regelmatig in de gaten en zou daaraan moeten zien of ze eventueel te weinig zouden eten.
Lief is dat he wanneer je ze zonder gevaar voor eigen leven in je broek kan laten kruipen. Shae heeft er ook een handje van om in mijn pyjamabroek omhoog te kruipen.
Lief is dat he wanneer je ze zonder gevaar voor eigen leven in je broek kan laten kruipen. Shae heeft er ook een handje van om in mijn pyjamabroek omhoog te kruipen.
Fijn dat Bibi steeds meer harde brokjes eet!
En lief dat ze niet bijt in jouw broek
En lief dat ze niet bijt in jouw broek
ik weet ook niet hoeveel gram een brokkenfret eet. Kovu at te weinig broken en die kwam op een gram of 30 uit, maar dat was niet spectaculair veel.
Ik weet dat ze bij prooi ongeveer 7% van hun gewicht eten, maar of dit ook geld voor brokkenfret
- yvonne
Gisteren was ik niet thuis en ging Ben de fretten brokkenpap geven...hij komt in het hok en hoort Presley ergens op kauwen, en toen hij in zijn bek keek bleek het een brokje te zijn
Ze stonden er al 2 dagen en af en toe at Bibi ervan, maar door het vochtige weer waren ze wat zachter geworden en blijkbaar wilde Pres het ook eens proberen.
Ik heb hem vanmorgen ook wat brokjes uit mijn hand laten eten en dat ging best goed. Ik heb dus een klein beetje hoop dat ze ooit, een keer, in een volgend leven misschien...weer brokjes gaan eten al zijn het er maar 10 per dag, alle beetjes helpen.
Vandaag is niet alleen een rustdag voor ons maar de fretten hebben er ook niet veel zin in. Als ik in het hok kom dan word er meerdere keren gegaapt en uitgerekt, vervolgens draaien ze zich om en pitten verder
Niet vooruit te branden.......
Ze stonden er al 2 dagen en af en toe at Bibi ervan, maar door het vochtige weer waren ze wat zachter geworden en blijkbaar wilde Pres het ook eens proberen.
Ik heb hem vanmorgen ook wat brokjes uit mijn hand laten eten en dat ging best goed. Ik heb dus een klein beetje hoop dat ze ooit, een keer, in een volgend leven misschien...weer brokjes gaan eten al zijn het er maar 10 per dag, alle beetjes helpen.
Vandaag is niet alleen een rustdag voor ons maar de fretten hebben er ook niet veel zin in. Als ik in het hok kom dan word er meerdere keren gegaapt en uitgerekt, vervolgens draaien ze zich om en pitten verder
Niet vooruit te branden.......
Dat zou inderdaad toch wel fijn zijn wanneer ze allebei weer eens brokken zouden gaan eten hoor.
Hopelijk komen ze er met dit zonnetje wel even uit
Elke brokje is er één. Ik vind het positief nieuws.
Lekker hoor dat ze weer van de brokjes gaan knabbelen
Vandaag zullen ze vast wel actiever zijn
Vandaag zullen ze vast wel actiever zijn
- yvonne
Bibi woog vanmorgen 1035 gram en Presley 1720 gram (toch weer 30 gram eraf)
Ik vind hem zo licht maar hij is wel vrolijk en speels en dat is het belangrijkste.
Over 2 weken moet ik naar Hanneke dus ik ben benieuwd wat hij dan bij haar weegt.
Thuis wegen vind ik toch lastig hoor, ze zitten nooit stil
Ik heb maar eens even een email gestuurd over het hok, want de frutsels worden ongeduldig, ik had belooft dat het eind deze week zou komen dus ze zeuren me nu de oren van het hoofd waar het blijft
* t vrouwtje is niet ongeduldig hoor*
Ik vind hem zo licht maar hij is wel vrolijk en speels en dat is het belangrijkste.
Over 2 weken moet ik naar Hanneke dus ik ben benieuwd wat hij dan bij haar weegt.
Thuis wegen vind ik toch lastig hoor, ze zitten nooit stil
Ik heb maar eens even een email gestuurd over het hok, want de frutsels worden ongeduldig, ik had belooft dat het eind deze week zou komen dus ze zeuren me nu de oren van het hoofd waar het blijft
* t vrouwtje is niet ongeduldig hoor*
Nee hoor Yvonne totaal niet ongeduldig.
Ik denk dat het gewicht wel goed zal zijn. Vooral omdat hij zo actief is, dat betekent dat hij geen last heeft van overtollig gewicht en goed in zijn velletje zit.
Ik denk dat het gewicht wel goed zal zijn. Vooral omdat hij zo actief is, dat betekent dat hij geen last heeft van overtollig gewicht en goed in zijn velletje zit.
Ja dat wegen is vaak een hele klus.
Ik denk ook niet dat je erg over de gewichten in hoeft te zitten, maar dat hoor je vanzelf ook wel van Hanneke
Vrolijk en speels is altijd goed!
Vrolijk en speels is altijd goed!
Fijn dat Presley alweer pogingen doet om harde brokjes te eten!
- yvonne
De brokjes zijn de afgelopen 2 dagen toch niet zo aantrekkelijk meer rare beesten die fretten
Het nieuwe hok laat ook nog even op zich wachten. Het stond klaar voor transport, samen met 3 andere hokken, maar toen is er een vrachtwagen tegenaan gereden Van mijn hok was het dak aan gort, dus er moet nu een nieuwe op gezet worden. Maar ze proberen het zo snel mogelijk te leveren.
Dus we moeten nog even geduld hebben
Het nieuwe hok laat ook nog even op zich wachten. Het stond klaar voor transport, samen met 3 andere hokken, maar toen is er een vrachtwagen tegenaan gereden Van mijn hok was het dak aan gort, dus er moet nu een nieuwe op gezet worden. Maar ze proberen het zo snel mogelijk te leveren.
Dus we moeten nog even geduld hebben