Implantaat is alweer 2 maanden geleden gezet, maar het is echt de rui zo te zien. Er zit ook een normale ondervacht onder. Nu moet ik zeggen dat Smokey ook wel heel dik behaard is, het is net een teddybeertje
Smokey heeft sinds eergisteren weer heel veel last van zijn verkoudheid. Natte oogjes, natte neus, hoesten en ook niezen (vanochtend lekker over me heen gespetterd). Omdat ik zelf ook verkouden ben (al net zo lang als hem en heb ook het vermoeden dat we elkaar steeds aansteken) verzorg ik hem nu met een mondkap op. Nu was het 2 weken terug ook zo erg en toen was hij ook minder levendig i.c.m. zijn gesnotter. Dat minder levendige heeft hij nu dus weer. Ook had hij toen een beetje verhoging (39,2 graden), nu weet ik niet want ik heb zijn temperatuur nog niet gemeten.
Vanaf dat hij op de Sucralfaat en de Metrazol zat had ik ook het idee dat hij weer aan het trillen was tijdens het eten. Nu had ik dit ook overlegd met de frettenkliniek toen en Hanneke dacht dat het waarschijnlijk toch kwam om de temperatuur te regelen. Ze maakte zich er niet zoveel zorgen over dus. Daarom had ik ook niet het idee dat het samen met de hik was, maar nu ben ik de afgelopen dagen veel thuis geweest en ik heb toch het idee dat het door het eten komt en dus misselijkheid is (verder trilt hij echt alleen bij het wakker worden en het zou wel heel toevallig zijn als hij bij alle 4 de bakjes voer die hij krijgt op een dag elke keer zit te trillen). Hij zit nu nog op de maximale dosering Metcloral (sinds geven Metrazol zit hij op deze dosering). Ik heb niets veranderd aan de hoeveelheid vaseline, maar de groene ontlasting is nu ook sinds anderhalve dag helemaal weg (hoewel anderhalve dag beetje kort dag is om daar wat over te zeggen natuurlijk). Ook nemen de andere misselijkheidstekenen zoals randjes bakje likken, plat liggen en dergelijke steeds verder af. En eergisteren had hij na elk bakje voer nog de hik, terwijl hij vandaag al 3 porties voer op heeft en maar slechts één keer kort de hik heeft gehad toen hij even had gewardanced.
Dus dat trillen heeft hij al sinds begin Metrazol en is sindsdien niet meer verdwenen, maar sinds vandaag weet ik dus behoorlijk zeker dat het echt door het eten komt.
Ik zal het even samenvatten in een lijstje voor het geval ik er een beetje een langdradig verhaal van heb gemaakt (sorry daarvoor):
- Sinds begonnen met Metrazol trillen tijdens eten (sinds vandaag weet ik dat behoorlijk zeker) en nog niet afgenomen
- Minder levendig sinds verkoudheid weer is doorgebroken eergisteren
- Het ging steeds beter met hem totdat er begonnen werd met Sucralfaat en daarna Metrazol
- Nu alweer anderhalve dag geen groene ontlasting meer en ontlasting wordt ook weer (ondanks rui en laxeren) steeds steviger
- Geen (ernstige) misselijkheidstekenen erbij gekomen sinds stoppen Metrazol
- Na stoppen Metrazol nemen de misselijkheidstekenen steeds verder af (hik nu duidelijk minder dan gisteren)
Zoals jullie kunnen lezen heb ik het idee dat er behoorlijk tegenstrijdige dingen bezig zijn. Zoals dat de andere misselijkheidstekenen afnemen terwijl het trillen tijdens het eten gewoon vrolijk verder gaat. En ondanks dat het minder levendige de vorige keer ook tijdens de verkoudheid was en nu ook echt precies op het moment dat de verkoudheid weer heel erg doorbrak begonnen is eergisteren, vind ik het toch eng. Maar er zijn verder geen misselijkheidstekenen meer bijgekomen dus dat lijkt me wel weer goed.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik twijfel of ik toch niet een foto moet laten maken of dat ik het toch nog even aankijk. En ik baal er ook van dat hij niet goed heeft gereageerd op de Sucralfaat en de Metrazol waardoor ik nu dus eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie en niet weet of al die tegenstrijdigheden nou komen doordat hij een tijdje op de Sucralfaat en Metrazol heeft gezeten en dat dit toch weer zelf moet herstellen of dat er toch iets anders aan de hand is. En om die zekerheid te krijgen zal ik dus toch een foto moeten laten maken. En dat hij die verkoudheid er bij heeft waardoor ik onzeker ben of die minder levendigheid nu komt door de verkoudheid of door iets anders.
Maar als ik nu een foto laat maken moet ik weer helemaal naar de kliniek en krijgt Smokey weer heel veel stress en misschien is dat wel helemaal voor niets en had ik het dan achteraf gezien toch nog even moeten afwachten. Maar behalve dan die minder levendigheid en de ontdekking dat dat trillen wel komt door het eten (wat dus al sinds het geven van de Metrazol zo is) is hij verder in alles juist verbeterd (ook al gaat dat langzaam). Dus ik weet het niet meer...