Nakunaku

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Nakunaku

Bericht door Helen »

Denk dat het op dit moment niets te maken heeft met hoe wij ons voelen en spiegelen e.d. aangezien mijn
dierenarts ook een toename ziet van zieke dieren die prooi/rauw vlees eten.
Hij ziet niet alleen fretten maar ook honden, katten, vogels enz... heeft zelfs een goudvis geopereerd :-p
De afgelopen 2 jaar zijn er meerdere dieren dodelijk ziek geworden en dit waren geen dieren die brokken kregen.
Geen mensen die met zichzelf in de knoop zaten. Ik ken Karen vrij goed intussen en als er iemand mentaal sterk
is dan is zij het wel. Dus ik ben het ook niet helemaal eens.

Ja als je zwaar overspannen door het huis loopt te rennen heeft dat natuurlijk invloed. Ben je verdrietig dan
voelen ze dit ook wel aan. Als ik rusteloos ben is er 1 kat die het ook wordt, de rest maft gewoon door.
Maar als dat zo strak zou zijn als jij zegt.... zouden mijn katten nooit de 20+ gehaald hebben van de oude groep, zou ik geen fretten van boven de 7 hebben gehad.

En ja, ik heb er ook mijn zorgen over dat vlees en prooi en in de afgelopen 2 jaar (minstens) toch wel de resultaten ervan gezien bij dieren, deze dieren zaten gewoon bij gezonde, relaxte mensen. En met recente gebeurtenissen heb ik ook het prooi de deur gewezen. Voorlopig! Natsumi eet nu brokjes zonder mopperen, ze is geen maagpatiënt (de rest ook niet) dus heb ik een mix van Virbac met Weaning. Dit gaat er heerlijk in :-)
Weaning was altijd favoriet hier...

Dit is echt absoluut gekomen door externe oorzaak en dit heeft niets te maken met de wifi ontvanger in onze dieren.
En verder, wat Karen zegt 8-)
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Noëmi, ik ga verder niet op je bericht in want ondanks dat je niet een bepaald persoon bedoelt voel ik me er zelfs slecht door. Dus ik ben het voor een heel groot deel niet met je eens.

Karen, ga alsjeblieft door met wat je doet! Ik zei het net nog tegen Mette, Ik ben heel blij dat je erbij bent gekomen. Niet alleen om je kennis maar ook 'gewoon' jou als persoon. :D
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Het spijt mij dat het zo overkomt, dat was dus exact niet de bedoeling. Het is ook heel lastig uit te leggen en wat ik wil zeggen is: Het ligt denk ik sowieso niet aan de zorg die we in onze diertjes steken. Alleen om dan de andere kant van het verhaal uit te leggen, wat ik dus geprobeerd heb, is inderdaad heel lastig te begrijpen. Er gebeuren dingen hier die menig verstand te boven gaan en daar ga ik verder ook niet op in. Maar dat heeft dus wel tot dat soort inzichten geleid en hoewel ik wist dat er een zeer reële kans was dat het niet over zou komen wilde ik het toch proberen. Maar het was juist dat ik duidelijk probeerde te maken dat het dus niet aan de zorg voor de dieren ligt.

Dus nog één keer heel duidelijk: Ik denk niet dat het aan de zorg voor de dieren ligt in welk opzicht dan ook. Ik denk dat iedereen, dus jij ook Karen en alle andere mensen die oprecht van hun dieren houden, juist alles voor hun dieren doen. En dat wordt dan ook gedaan.

En ik leef heel erg mee met jou en je fretten Karen en met ieder ander die een ziek dier heeft en met die dieren op zich ook. :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Ik was gisteren erg kort van stuk, maar kan mij aansluiten bij hetgeen Karen zegt. Ik heb hier talloze jonge fretten gehad die zeer open, vrij en speels zijn maar nu dat Karen dit aangaf te zien, denk ik verhip.... Er zijn maar 2 fretten hier die buitensporig idioot hyper zijn en dat zijn Eller en Raisin. Laten dat nu net mijn enige fretten ooit zijn die op 5 maanden al een kuurtje nodig hebben :lezen: . Eller was echt een absurde racewagen die echt hijgend elke dag rondracete, tot hij 1 jaar en volwassen werd ong. Vanaf toen had ik een normale frettenram. Maar meerdere keuzes heb ik gebaseerd op zijn 'absurde en raar wisselende karakter'. Ik kon er geen pijl op trekken. Raisin is ook zo debiel, dat als een ervaren Nadine of Natas hun hoofd hier in de losloopruimte staken die echt zeiden "Zoooooo dan! Wat een energie!". Die wist van geen ophouden met rondrennen en springen. Motorisch had ik overigens bij beide dus niet dat ze tegen obstakels opliepen. Eller was verder normaal in zijn motoriek en Raisin juist uitzonderlijk goed, zoals ik zelden een volwassen fret zie laat staan al een pup op 9 weken. Die kon echt pijlsnel haar doel inschatten en exact daar op springen (bijv. met een hengel). Maar dat ze beide buitensporig actief waren/zijn zelfs voor een pup, dat is één ding dat ik zeker weet. Een interessante conclusie om mogelijk te kunnen maken en zeker een punt om in de gaten te houden, al heb ik geen idee of we verder iets aan die informatie zullen hebben. Het is nogal lastig mensen uit te leggen wat buitensporig is en wat niet immers, zeker met minder ervaring. Zelfs hoe een fret Waltham behoort te eten of niet mag eten is al amper uit te leggen bijv. en het hoofd slaat op hol van mensen die maar net beginnen en het proberen uit te vinden.
NKW

Bericht door NKW »

Ik wilde er nog even aan toevoegen dat het me heel erg spijt als het persoonlijk op je is overgekomen Karen, wat dus ook niet de bedoeling was. :oops: Sorry.

En ook voor anderen die het zich persoonlijk hebben aangetrokken. :oops: Sorry iedereen.
Karen

Bericht door Karen »

Excuses geaccepteerd :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

:friends:
Karen

Bericht door Karen »

Luitjes, duimen jullie mee?

Sinds gisteren zit Naku wat in de lift. Ik durf nog niet echt te juichen en herstel gaat nooit in een vloeiende steigende lijn, maar ik ben voor nu heel tevreden :D

Ze eet beter, is minder heftig misselijk en begint te spelen in plaats van alleen maar neurotisch rond te rennen. Haar kooi verbouwen is ook veel minder!
Vanochtend heeft ze haar maaltje walthan gewoon achter elkaar opgegeten. Natuurlijk laat ze nog misselijkheid zien, maar om te vergelijken; vrijdag week deed ze er nog 4 uur over om alles weg te krijgen.

Zou ze nu echt de weg naar herstel zijn ingeslagen???
Kick

Bericht door Kick »

Ik duim mee natuurlijk! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop het! Ook mijn duimen draaien. :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Natuurlijk duimen we mee!!
Het moet gewoon goed komen met de lieverd :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Hehe, eindelijk wat verbetering! :juich:
Karen

Bericht door Karen »

Ze ligt nu gewoon te slapen! Overdag terwijl ik bezig ben...voor het eerst in een maand denk ik dat ze zover is :juich:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Yes yes yeeeeeeeeesssss!!! WOEHOE!!! :yahoo:
Kick

Bericht door Kick »

Dat is een goed teken :D
yvonne

Bericht door yvonne »

WOW...ik hoop zo dat het nu doorzet!!
Mijn duimen draaien volop.
Karen

Bericht door Karen »

Vandaag ben ik alweer wat minder positief :???: Ze heeft de helft van haar eten alweer laten staan en er is wat meer onrust. Doordat het de afgelopen dagen beter ging is ze wel 35 g aangekomen :D

Ik heb gisteren een langdurig gesprek gehad met Hanneke over haar. We hebben veel contact met elkaar, maar ik ga niet wekelijks met Naku naar Giessen. Ik stuur haar wel filmpjes en er is een duidelijk beeld te zien van de afgelopen 6 weken, ondanks dat het momentopnames zijn. De filmpjes van de afgelopen twee weken zijn echt niet leuk en ondanks dat er nieuwe medicatie is geïntroduceerd is ze alleen maar slechter geworden.
Afgesproken is dat we het voorlopig nog even aankijken, vooral omdat ze het de laatste dagen wat beter lijkt te doen. Er gaan geen andere mdicijnen ingezet worden. Wat eventueel had kunnen verbeteren is nu gebruikt. Overige mogelijkheden zijn slechts symptoom bestrijding en eigenlijk bedoeld om een dier na een operatie of trauma te steunen, niet als genezend middel of voor langdurig gebruik bestemd.
Ik vind zelf dat je dat ook niet moet willen...een fretje van 5 maanden nu al veroordelen tot levenslang medicatie en waltham om het in leven te kunnen houden.

Ze krijgt nu metocloperamide en omeprazole en waltham als voeding. Daar hou ik haar op en nu moet ze het daar echt goed op gaan doen, zodat er vooruitzichten zijn dat ze kan gaan afbouwen met medicatie en brokjes kan gaan eten. Ze krijgt daar de tijd voor van mij. Ik heb 2 grenzen gesteld, waarna ik ermee stop; als ze weer een terugslag krijgt, eten gaat weigeren en extreme misselijkheid vertoont; wanneer ze eind van het jaar nog steeds niet zonder medicatie en/of waltham kan om in leven te blijven.

Voor nu gaan we ervoor. De wonderen zijn de wereld niet uit!!
Mette

Bericht door Mette »

Kan me alleen maar bij je aansluiten. Super bezig en ik duim mee. De tijd zal het leren. Je doet er in ieder geval alles aan dat je kan, met de juiste grenzen in gedachten.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Moeilijk hoor... ik hoop dat ze beter gaat want ze verdiend een goed en lang leven. Maar ja, dan moet het wel vanzelf gaan allemaal. Dag in dag uit misselijk is ook niet goed voor dat lijfje en ook mentaal worden ze er niet beter van.
Te lang doorgaan is geen optie..
Marjan

Bericht door Marjan »

Waardeloze situatie hoor. :???:
Plaats reactie