heeeeey, ik heb hanneke helemaal niet ziek gemaakt!!! tsssssssk
Maar Saru heeft niks spannends. De witte bultjes rondom zijn geslacht zijn volle talgkliertjes, dit is hormonaal aangelegd en hoeven we niks mee te doen. Heeft hij ook geen last van. Het was ook weer tijd voor een nieuw implantaat en hij heeft zijn enting gehad.
Kovu is een ander verhaal. Vorig jaar begon hij met slechte ontlasting. Echter was dit toen vlak na logees dus dachten we eerst dat het daarmee te maken had. Hij heeft toen medicijnen gehad en op brokken gezet. Dit hielp.. daarna weer langzaam terug op prooi. Toen kreeg hij uiteindelijk weer slechte onlasting en heb ik in overleg met Hanneke hem finidair gegeven. En wederom op brokken.. ook dit hielp maar was weer tijdelijk. Laatste tijd ging hij vaker plat liggen en kreunde hij met poepen dus werd nu echt weer tijd voor een onderzoek. Hij heeft een maag/darm ontsteking. Hij liet zich niet goed palperen en uit het bloed kwam ook een ontsteking naar boven. Hij lekt nog geen eiwitten. We denken bij hem niet aan helicobacter maar echt een ontsteking bij zijn darm veroorzaakt door de bacterien van prooi. Zijn maag verteerd de prooi niet zodanig dat de bacterien gedood worden. Deze hebben dus huisgehouden in zijn darmen met een ontsteking tot gevolg.
Nu dus een maand aan de medicijnen en helaas voor Kovu geen prooi meer. Definitief niet meer. Ik heb MD brokken van Hills meegekregen. Over een maand dus opnieuw controle en kijken hoe het dan gaat, hij krijgt dan ook zijn enting en een nieuw implantaat. Maar hij blijft voor de rest van zijn leventje op brokken.
Fijn dat het van Saru meevalt. Goed dat hij toch meegegaan is, hoef jij je niet meer zorgen erom te maken.
Van Kovu is wel zuur zeg.. doet me een beetje denken aan Artax, die had ook dat kreunen en een darmontsteking. Maar dat verliep verder niet zo goed (na de operatie). Ik hoop dat Kovu het beter oppakt!
Ik hoop dat je bij hem verschil gaat zien door hem van de prooi af te houden. Hier bij ons met Max namelijk helemaal niet...
En hopelijk heeft hij er zelf niet zo'n moeite mee en gaat-ie lekker aan de brok.
Een voordeel; het nachthok is geen bloederig slagveld meer...
Ik zie echt al verbetering. Medicijnen gaan er goed in en zijn ontlasting stinkt niet meer. Daarnaast had hij vrij regelmatig dunne flatsen, maar dat heb ik nog maar 1 keer in 2 weken gezien en een heel klein beetje maar... zijn ontlastig is nu de typische vogelzaadontlasting.