Blackie en Witte
Re: Blackie en Witte
Heerlijk nieuws 

Geweldig nieuws, daar doe je het voor. 

Nou gisteren rond 5 uur was Blackie nog volop aan het spelen met Witte, maar een uur of zo later kwam ze naar me toe en haar buikje was nat van de plas.
Ik dacht misschien heeft ze veel geplast en heeft ze te ver met haar achterpootjes uit elkaar gestaan, en dat ze daardoor dan een nat buikje had gekregen.
Ik maakte haar droog en pakte haar op, en legde haar op mijn bovenlichaam want ik zag dat ze amper haar oogjes open kon houden.
We zijn toen samen in slaap gevallen.
Maar toen ik weer wakker werd ,sliep Blackie nog steeds en ze had mij helemaal nat geplast....
De hele avond heeft ze op mijn schoot gelegen en er zat vrijwel geen leven in haar, en ze liet haar plas de hele avond lopen
Ik maakte me dus erg druk!!!
Omdat ze wezenloos was heb ik haar druivensuiker gegeven maar dat hielp niet.
Vanmorgen was Blackie weer gewoon de oude en ging netjes plassen, en ze had dat ook de hele nacht gedaan zag ik aan de kooi (de hangmatjes waren droog)
Maar ik ben wel meteen naar Hanneke gegaan.
Daar heb ik alles vertelt en er is een urine test gedaan en die was goed.
Er is bloed afgenomen om te kijken of ze suiker heeft maar dat was ook niet het geval.
Ze heeft ook geen overloopblaas (zoals dat heet)
Maar wat dan wel
Dat is niet duidelijk.
Ik moet haar goed in de gaten houden (dat doe ik toch wel
)
Gelukkig is Blackie nu al heel de dag weer ''normaal''.
Maar ik maak me toch druk.
Hopelijk is dit iets eenmaligs maar het is geen normaal gedrag voor een fret.
Ik dacht misschien heeft ze veel geplast en heeft ze te ver met haar achterpootjes uit elkaar gestaan, en dat ze daardoor dan een nat buikje had gekregen.
Ik maakte haar droog en pakte haar op, en legde haar op mijn bovenlichaam want ik zag dat ze amper haar oogjes open kon houden.
We zijn toen samen in slaap gevallen.
Maar toen ik weer wakker werd ,sliep Blackie nog steeds en ze had mij helemaal nat geplast....
De hele avond heeft ze op mijn schoot gelegen en er zat vrijwel geen leven in haar, en ze liet haar plas de hele avond lopen

Ik maakte me dus erg druk!!!
Omdat ze wezenloos was heb ik haar druivensuiker gegeven maar dat hielp niet.
Vanmorgen was Blackie weer gewoon de oude en ging netjes plassen, en ze had dat ook de hele nacht gedaan zag ik aan de kooi (de hangmatjes waren droog)
Maar ik ben wel meteen naar Hanneke gegaan.
Daar heb ik alles vertelt en er is een urine test gedaan en die was goed.
Er is bloed afgenomen om te kijken of ze suiker heeft maar dat was ook niet het geval.
Ze heeft ook geen overloopblaas (zoals dat heet)
Maar wat dan wel

Dat is niet duidelijk.
Ik moet haar goed in de gaten houden (dat doe ik toch wel

Gelukkig is Blackie nu al heel de dag weer ''normaal''.
Maar ik maak me toch druk.
Hopelijk is dit iets eenmaligs maar het is geen normaal gedrag voor een fret.
Oh gatver Esther, wat een nare ervaring.
En wat een vreemd gedrag ook, ik heb daar ook nog nooit eerder van gehoord.
Hanneke had echt geen enkel idee wat het geweest zou kunnen zijn?

Huh?... Dit is wel heel erg vreemd zeg. Ik heb hier nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Het gaat nu weer goed met Blackie?
Ja, nu gaat alles gelukkig weer goed met haar!
En Hanneke had ook geen idee wat dit geweest kon zijn, of waarom ze haar plas liet lopen en ze afwezig en slaperig was.
Het enige wat we konden doen is haar goed in de gaten houden.
O ja, het was ook niet iets neurologisch (daar was ik bang voor)
Maar het is geen normaal gedrag dus ik maak me best wel druk om haar, ook al doet ze weer in normaal.....(voor zoverre een fret normaal kan doen
)

En Hanneke had ook geen idee wat dit geweest kon zijn, of waarom ze haar plas liet lopen en ze afwezig en slaperig was.
Het enige wat we konden doen is haar goed in de gaten houden.
O ja, het was ook niet iets neurologisch (daar was ik bang voor)
Maar het is geen normaal gedrag dus ik maak me best wel druk om haar, ook al doet ze weer in normaal.....(voor zoverre een fret normaal kan doen

Dat begrijp ik best, ik zou mij ook ongerust maken. Echt heel raar dit. 

Zeker iets om je zorgen over te maken...om haar in ieder geval super in de gaten te houden. Vreemd hoor...
Het enige wat ik eventueel zou kunnen bedenken is dat ze in haar 'doodslaap' terecht gekomen is en gewoon niet in de gaten had dat ze plaste. Maar ook dat is vreemd en hoort niet echt...
Het enige wat ik eventueel zou kunnen bedenken is dat ze in haar 'doodslaap' terecht gekomen is en gewoon niet in de gaten had dat ze plaste. Maar ook dat is vreemd en hoort niet echt...
Nee, Karen ze had juist geen coma slaapje want ze was toch wel wakker op een bepaalde manier maar dan erg afwezig/wezenloos.
En ze gaf ook tegendruk met haar kopje of pootje als ik dat optilde.
Dit in tegenstelling tot haar zus Witte, die heel erg lief langs haar bij mij op schoot was komen liggen, wel in een comaslaapje lag en helemaal slap was.
En ze gaf ook tegendruk met haar kopje of pootje als ik dat optilde.
Dit in tegenstelling tot haar zus Witte, die heel erg lief langs haar bij mij op schoot was komen liggen, wel in een comaslaapje lag en helemaal slap was.
wat raar zeg, ik zou me ook de krampen schrikken
Ik hoop het natuurlijk niet maar kan het iets met de oorspoeling te maken hebben?
O wat eng Esther!
Hoe doet ze het vandaag?

Hoe doet ze het vandaag?
ow bah wat een naar verhaal Esther.
Hoe is het nu?
Hoe is het nu?
Ze doet het vandaag weer gewoon goed zoals ze altijd gedaan heeft!
Hier ben ik uiteraard héél erg blij mee!
@ Marjan: Ik zal het eens vragen of het iets met de oorspoeling te maken kan hebben, maar ik denk van niet want anders zou Hanneke dat toch wel opperen
Zelf was ik wel bang dat het misschien kon zijn dat de MOO naar de hersenen doorgebroken was en dat ze daarom zo deed.
Maar als dat het geval zou zijn dan zou ze nu niet weer gewoon in haar normale doen zijn.
Dus het gewoon afkijken en goed in de gaten houden.
Want ook al heeft Hanneke niets gevonden wil dat nog niet zeggen dat er niet iets kan zijn.....
Morgen weer met Witte naar Hanneke voor de 2e oorspoeling.
En dan hoop ik er voorlopig (tot de entingen) er niet meer naar toe te hoeven gaan!

Hier ben ik uiteraard héél erg blij mee!
@ Marjan: Ik zal het eens vragen of het iets met de oorspoeling te maken kan hebben, maar ik denk van niet want anders zou Hanneke dat toch wel opperen

Zelf was ik wel bang dat het misschien kon zijn dat de MOO naar de hersenen doorgebroken was en dat ze daarom zo deed.
Maar als dat het geval zou zijn dan zou ze nu niet weer gewoon in haar normale doen zijn.
Dus het gewoon afkijken en goed in de gaten houden.
Want ook al heeft Hanneke niets gevonden wil dat nog niet zeggen dat er niet iets kan zijn.....

Morgen weer met Witte naar Hanneke voor de 2e oorspoeling.
En dan hoop ik er voorlopig (tot de entingen) er niet meer naar toe te hoeven gaan!

Je schrikt je echt wezenloos.
Je hebt heel goed gehandeld en hopelijk blijft het bij iets eenmaligs.
Succes morgen met Witte.

Succes morgen met Witte.
Ik hoop met je mee Esther. Hanneke is een gezellig mens maar je moet haar niet te vaak zien. 

Succes morgen!
Succes morgen! 

Heel veel succes weer vandaag, Esther!