Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Amaris »

Ik bezit wel wijsheid :brush: Heb een rol nertsengaas gehaald (met korting haha!), maar bedankt voor het aanbod, Marjan! Buurvrouw naast mij heeft cavia's en die wil nog een buitenren maken misschien dus die wilde dan wel de resten overnemen van mijn rol. Is mooie score dan ;) Alle diertjes mooie hokken hier in de straat.

En ja... de buurman had even een dom moment. Maar die man is 75 jaar, dus kan niet boos op hem worden. Hij helpt met veel plezier en heeft best wel wat kennis, alleen ging het nu dus even mis. Hij heeft het meteen gelijmd en heb het zelf weer met plamuur bewerkt, welke hij weer schuurde. Uiteindelijk zie je er niks meer van dadelijk, als het goed is. Alleen nu dus even iets meer werk.
Karen

Bericht door Karen »

Dat wordt vast een heel fijn hok voor Bibi :D leuke klus!
Marjan

Bericht door Marjan »

Amaris schreef:Ik bezit wel wijsheid :brush:
:lol:
Maar wel lief van die man en gelukkig verf je de hele kast en zie je er zo meteen niets meer van. Ben benieuwd naar het resultaat!
Amaris

Bericht door Amaris »

Wordt zeker een superhok voor Biebers :D Ben ook blij met de hulp van die man, daarom vond ik het ook geen drama. Het is zo weer goed opgelost, geen groot drama.

Marjan, ik denk dat het laatste stuk voor de koffiecorner bedoeld was? :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Hihi, dat denk ik ook, Marjan dacht dat ze in de koffiehoek zat.......

Dat wordt zeker een mooi hok, ik heb zelf ook een kastkooi gehad, maar inderdaad alleen voor de kleine fretjes die ik toen had waaronder kleine Sanne. Dat was maar een klein hupke, die kon prima op een plank staan, wist precies wat ze kon in de kast en was razendsnel, met Goliath heb ik het nog wel geprobeerd in de kast, maar die is ook niet al te snugger en zou zo van de plank af rollen. Mannen he..... :roll: en inderdaad veels te groot voor in een kast. Hij zou niet eens de moeite nemen om door een gat naar beneden te lopen, Sanne ging als een speer door die kast heen.
je zult zien hoe leuk dat het is als een fret de weg goed weet in een kastkooi !

Toch wel een aardig oude heertje dus. ;) :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Zat inderdaad niet op te letten. :clown: Heb het maar weg gehaald, hoort hier natuurlijk niet thuis.

Vandaag weer verder met de kast? Ik wil wel wat foto's zien van de vorderingen eigenlijk.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik ga proberen vandaag weer verder te gaan maar heb even een rotdag dus weet niet of het handig is. Veel pijn en slechte focus. Op zich hoef ik alleen grondverf te schilderen maar toch...

Ik zie het echt al voor me, Goliath die denkt; geronimo! Vang me op! :brush: Bibi is ook vrij lomp, valt continu van de bank omdat omlopen te veel moeite is of wil op de tafel en red het niet in de sprong (Wat meer een hupsje is want echt springen kan ze niet) Ben dan ook erg benieuwd hoe ze het gaat doen in de kast als de deur open staat...
Als ze van hoog afspringt gaat de kast gewoon niet open als ze losloopt, of een kattenluikje erin!

Had al wel als idee om de paarse buizen die ik op de grond heb liggen als trappetjes in het hok te maken. Want zoals ik al zeg, Bibi valt veel. Ze let gewoon niet op. En trappetjes is dus ook niet haar sterkste punt :roll: Dan maar buizen?

Buurman was wel weer bezig de zijwand te fixen verder, dus zo eens kijken of ik aan de slag kan komen of niet.
Foto's zijn nu niet boeiend omdat het enkel geschuurd is, maar zal van de grondverf wel foto maken!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk inderdaad niet dat het handig is de kastdeuren open te laten staan zodat ze er zo uit kan vallen. Hier moet ik ook niet per ongeluk de bovenste deurtjes van de FN open laten want dan kukelen ze er ook zo uit. :roll:
Een kattenluikje in een zijpaneel is inderdaad niet zo'n gek idee.
Amaris

Bericht door Amaris »

Zal eens moeten kijken naar een kattenluik-systeem want ik ben bang dat Bibi een luikje niet zal begrijpen, dus moet ik er een hebben die open blijft staan. Maar dan ook weer op slot kan voor de nacht, zodat ze kooi niet uit kan uiteraard.
Even over nadenken hoe ik dat het beste kan doen. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat Bibi het snel genoeg doorheen hoor. En anders gewoon zelf een klein luikje/deurtje maken wat je gewoon kunt afsluiten indien nodig?
Amaris

Bericht door Amaris »

Ja, zat ik ook aan te denken. Een deurtje maken van het hout wat uit de deuren gezaagd is ofzo. Bibi had niet eens door dat ze onder het gordijn door kon om naar binnen/buiten te gaan in de keuken... Het is gewoon zo'n schijterd! :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is inderdaad wel heel ernstig. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha....je moet het haar ook even voordoen natuurlijk :lol:
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik houd tegenwoordig het gordijn maar opzij als ze naar buiten wilt, want elke dag is het toch weer spannend voor de kleine meid. Het is er echt een hoor, die Bibi. Ze ziet mij erlangs gaan maar zelf vindt ze het toch beetje eng. Wie weet wat er aan de andere kant zit, immers! Mutsefluts is het.

Ben vandaag bezig met alles in de grondverf zetten, zal nadat ik de andere kant heb gedaan even foto's maken. Heel Bibi's buitenverblijf ligt vol hout nu, want de kast is uit elkaar (handig!) en overal liggen nu dus stukken kast.
Heb besloten 2 lagen grondverf te doen voor de zekerheid, dus maandag nog een dagje gronden en dan dinsdag beginnen met lakken.

Verder heeft de buurman een luikje uit de zijwand gezaagd voor me! Het is een klein luikje dus valt niet op aan de zijkant, maar het is wel functioneel zo. We konden het hout wat eruit kwam herbruiken dus scheelt ook in de kosten. Enkel nog een latje aan de binnenkant erlangs zodat Bibi niet 's nachts kan gaan krabben langs de kieren om uit te breken.
Amaris

Bericht door Amaris »

Foto's!
Het is echt nog zeer onboeiend maar goed, kan er getoond worden dat er gewerkt wordt :P

Afbeelding
Bovenkant en 2 planken (waar nog gaten in moeten voor de tunnel-trappen, bedenk ik me net... ik ben blond) en achterwanden. Mooie schaduw van mij ook!

Afbeelding
Bodem verscholen achter zijwand en zijwand (Waar luikje in zit maar hier niet te zien) op de schildertafel, deze was net klaar.

Afbeelding
Last but not least; deuren. Of... wat ervan over is? :brush: Pootjes en plintjes lagen in de schuur maar die zijn ook niet echt boeiend natuurlijk. Er komen 2 porseleinen knopjes op met roze vlinders en bloemen en roze interieur qua hangmatten enzo. Dat ga ik maken zodra ik weet wat ik precies moet hebben. Heb al wel een roze hangmat en roze huisje. En anders moet ze het even met gestreept doen, kan ze ook best wel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goed bezig! :D En goede voorbereiding is het halve werk, ik zou ook twee grondlagen hebben aangebracht.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Een echte frettenklussert :juich: Toppie hoor :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Ziet er goed uit hoor, gaat vast een mooi paleisje worden voor Bibi :D
Karen

Bericht door Karen »

Lekker bezig! Twee grondlagen is inderdaad aan te raden en ook twee laklagen :D
ray

Bericht door ray »

Maar meteen grondig aanpakken inderdaad, dan heeft Bibi er jaren plezier van. :D
Gesloten