Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek

Bericht door yvonne »

Nou het lijkt mijn verhaal wel! Ik had met mijn BiBi vandaag precies hetzelfde.

Hanneke vertelde mij dat ze nog een kleine hoeveelheid polaramine op de kop heeft kunnen tikken en dit is echt alleen voor de fretjes die het hard nodig hebben.

Sterkte met Bibi, het is toch weer waardeloos :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is echt een epidemie onder fretten hoor die middenoor ontstekingen. :(
ray

Bericht door ray »

Wat een tegenvaller, hopelijk doen de meds hun werk en gaat de oorspoeling Bibi helpen.
Karen

Bericht door Karen »

Hè bah...ook al die rotoren die opspelen :(
Ik hoop dat Bibi er goed van gaat opknappen, zoals al met een aantal fretten is gebeurd.
Kick

Bericht door Kick »

En ook voor haar ga ik duimen :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

De Bibi's hier op het forum hebben gewoon vervelende oren, zo blijkt maar weer :???:
Ben blij dat Bibi onder de categorie valt dat ze de Polaramine mocht hebben! Want we tobben al maanden zo en het is gewoon sneu dat ze pijn blijft houden.

Hanneke vertelde dat de zomermaanden topdrukte zijn voor oorspoelingen. Warmte op die kleine oortjes zorgt dat gevoelige fretten meteen oorontstekingen kweken. Dus inderdaad een epidemie, Marjan! Daar lijkt het dan wel op.

Vanochtend wel lekker gespeeld met de kleine Biebers, achter pluche aangerend en allemaal onder de bank gesleept zodra ze ze te pakken had :lol: Lekker gestuiterd, even buiten geweest, gaat dus gelukkig zijn gangetje. Nog ven twee weken volhouden zo.
Marjan

Bericht door Marjan »

De warmte zorgt er inderdaad vaak voor dat een sluimerende ontsteking weer de kop opsteekt.
En polaramine kan een uitkomst betekenen maar niet elke fret reageert er weer op. Zo kon Max geen twee dagen zonder want dat begon hij weer te kuchen maar bij Baila doet het helemaal niets. Dus het is sowieso even afwachten hoe Bibi erop reageert.
Amaris

Bericht door Amaris »

Volgens mij moet ze de polaramine alleen de week voor de spoeling ter voorbereiding, dus ik hoop inderdaad dat ze erop reageert. Het zou de spoeling makkelijker moeten maken, ofzoiets?
Marjan

Bericht door Marjan »

Toevallig had ik gisteren ook even gemaild met Hanneke omdat ik ook niet tevreden ben hoe Baila reageert op de ab voor haar oren. En ik begrijp inderdaad uit de mail dat de voorbehandeling op zo'n spoeling het gebruik van neusspray en polaramine is.
En dat is ook wel verklaarbaar want beide middelen zorgen ervoor dat o.a.. de slijmvliezen slinken waardoor de spoeling goed zijn doel kan bereiken. Eerdere spoelingen zonder deze voorbehandeling waren duidelijk minder succesvol.
Amaris

Bericht door Amaris »

Dat verklaart het allemaal :mrgreen: Weet je ondertussen of Baila ook mag spoelen of niet? Want het gaat met haar ook steeds maar niet beter.

Bibi heeft vandaag voordat ze ging eten haar bek niet afgelikt! Dat deed ze normaal altijd wel dus de omeprazole is aangeslagen denk ik. Stap 1; succesvol!
Karen

Bericht door Karen »

Dat is fijn zeg om zo snel resultaat op de omeprazole te zien :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Super dat het lijkt te werken. :D
En ik zal van Baila even in haar eigen dagboek zetten.
Amaris

Bericht door Amaris »

Kast update!
Aangezien er weinig te melden is over de Biebers zelf. Die gaat gewoon super. Eet, drinkt, speelt, mokt heel af en toe (zoals gewend) en rent met een mega plofstaart als een sneltrein door de kamer. Ik weet niet wat haar bezielt als ze dat doet maar ze vindt het schijnbaar fantastisch want de ene halve wardance na de andere volgt als ze langs scheurt en constant mij uitdagen enzo... dus zal wel goed zijn? Zit gewoon een steekje los, of twee :brush: Niks anders van te maken.

De kast!
De deuren worden voorzien van gaas en dat is eigenlijk het laatste. Dan kan hij in elkaar gezet en mag de diva op inspectie.
Hoop zo dat ze het leuk vindt!

De deur. Onderkant is al met latjes, bovenkant nog niet. Spijkertjes ga ik nog plamuren en aanstippen met verf als ze allemaal erin zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Plateau's! En trapjes. Zit een gat in 1 trap, dat is een knoest, maar vond het wel grappig dus wilde het niet dicht plamuren. Bibi vindt het ook fantastisch om te snuffelen in allerlei gaatjes en dan te snuiven dus leek mij ook geen probleem verder.
Er zit dus vinyl op de plateau's voor makkelijk schoonmaken en gaten voor de trappen. Ze zal een begane grond tot tweede verdieping hebben, best aardig denk ik zo. Enkel met alle spullen van haar erin zal het nog niet gigantisch zijn, maar ze loopt toch altijd los eigenlijk... (verwend kreng :roll: )
Afbeelding
Mette

Bericht door Mette »

Looking good!
Minka

Bericht door Minka »

Goed bezig. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er goed uit hoor!
ray

Bericht door ray »

Mooi!
Karen

Bericht door Karen »

Dat ziet er goed uit :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Het ziet er zeker goed uit, staat nu ook in elkaar, maar Bibi begrijpt er geen kont van :???:
Had haar erin gezet, deuren open omdat ik ervoor zat en haar beetje kon helpen, maar ze begrijpt de trapjes niet.
Heb haar met cosma snacks geprobeerd te lokken, werkte ook niet. Haar voorpootjes gaan wel, haar kont blijft op de bodem hangen. Ze had het al wel voor elkaar met goed duw werk het trapje uit zijn fatsoen te duwen dus heb de haakjes verder ingeboord.
Maar ja! Zolang mevrouw het niet begrijpt, heb ik niks aan het nieuwe hok :cry: Morgen als we allebei wakkerder zijn nog eens kijken. Ze is nu ook gewoon beetje gaar. Ze heeft haar hok in elkaar moeten zetten hè, das hard werken. Ik bleef mijn schroevendraaier onder de bank vandaan halen (rubber handvat, erg aantrekkelijk om dan mee te nemen). Hopelijk als ze weer wat helderder is dat ze het wel doorheeft.

Mijn moeder had al als tip om tapijt te plakken op de trappen, misschien dat ze het dan wel doet omdat ze wel soms via fleece omhoog klimt om op de bank te komen. Iemand anders nog geniale ingevingen? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Kun je er geen fleece hoesjes omheen maken? En misschien zijn ze te steil voor haar? En anders eerst proberen haar eraf te lokken met een snoepje, hopelijk dat ze dan snapt dat ze er ook weer tegenop kan klimmen.
Gesloten