Jessie
Re: Jessie & Lexie
Dat denk ik ook hoor...en honger maakt een fretje ook wat feller. Als ze doorheeft dat eten altijd beschikbaar is en merkt dat jij haar geen kwaad doet, zal ze snel rustiger worden en je gaan vertrouwen.
Het is een schatje om te zien hoor
Het is een schatje om te zien hoor
Lexie is hier nu een paar dagen, ze is al heel goed aan het bijdraaien.
De meiden zijn geen match samen en krijgen dan ook apart hun losloop rondes.
Het word wel even uit proberen hoe actief Lexie is in de ochtend, anders schuift ze door naar de avond, Jess vermoord me als ik haar om 5uur 'sochtends oversla.
Zoals ik Lexie nu zie merk ik weinig geks aan haar, ze eet goed, ontdekt leuk en is nieuwsgierig.
Echt spelen doet ze nog niet, misschien komt dat nog. Het oppakken gaat al veel beter, geen echte uithalen meer.
Regelmatig raakt ze nog wel lichtelijk in paniek van aanraking. Voor een paar seconden is ze even de weg kwijt, hou ik haar gewoon net zolang in mijn armen/tegen me aan totdat ze weer helder is. Daarna is het ook goed en gaat ze kalm haar eigen weg. Ze is nog wel snel moe, binnen een uur is het toch wel genoeg geweest voor haar. Eerst dus maar lekker verder aansterken.
Ze komt ook goed aan in gewicht, gister was ze 680gram, Jess was 580gram.
Zo te merken word Lexie nog een behoorlijke dame.
Lexie is wel een totaal anders iets dan Jess. Zo heerlijk als die erbij ligt, zo zonder zorgen. Dat hoef ik van Jessie niet te verwachten, vrouwtje beweegt dus ik beweeg.
De meiden zijn geen match samen en krijgen dan ook apart hun losloop rondes.
Het word wel even uit proberen hoe actief Lexie is in de ochtend, anders schuift ze door naar de avond, Jess vermoord me als ik haar om 5uur 'sochtends oversla.
Zoals ik Lexie nu zie merk ik weinig geks aan haar, ze eet goed, ontdekt leuk en is nieuwsgierig.
Echt spelen doet ze nog niet, misschien komt dat nog. Het oppakken gaat al veel beter, geen echte uithalen meer.
Regelmatig raakt ze nog wel lichtelijk in paniek van aanraking. Voor een paar seconden is ze even de weg kwijt, hou ik haar gewoon net zolang in mijn armen/tegen me aan totdat ze weer helder is. Daarna is het ook goed en gaat ze kalm haar eigen weg. Ze is nog wel snel moe, binnen een uur is het toch wel genoeg geweest voor haar. Eerst dus maar lekker verder aansterken.
Ze komt ook goed aan in gewicht, gister was ze 680gram, Jess was 580gram.
Zo te merken word Lexie nog een behoorlijke dame.
Lexie is wel een totaal anders iets dan Jess. Zo heerlijk als die erbij ligt, zo zonder zorgen. Dat hoef ik van Jessie niet te verwachten, vrouwtje beweegt dus ik beweeg.
Grotendeels ook zelf aangewend. Lexie is helaas wel gewend dat ze genegeerd wordt . Lekker dat die losloopronde al zoveel beter is dan die paar dagen terug! Toen was de energie helemaal om te huilen.
Wanneer je een pup opvoed om als enige het middelpunt te zijn, veranderd dat niet binnen een week
Ook Jessie heeft tijd nodig om met Lexie te leren leven.
Ook Jessie heeft tijd nodig om met Lexie te leren leven.
Wat goed om vooruitgang te zien. Ze ziet er ook erg leuk uit
Klinkt al heel positief hoor. En gelukkig is ze jong dus ze zal wel heel snel bijdraaien denk ik.
Je doet het goed hoor met die twee dames! En wat is ze mooi
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Super dat je al zoveel vooruitgang met haar hebt geboekt. Het gaat vast goedkomen als jullie alle 3 je draai meer gevonden hebben. Het zijn moppies hoor!
Gaat vanzelf goedkomen
Dat gaat helemaal goed komen met haar.
Succes vandaag.
Succes bij de frettenkliniek!
Succes met de meiden!
Heel veel succes vandaag !
Alright de frettenkliniek update:
Lexie first;
Vandaag woog ze 820Gram, ze is duidelijk nog niet op gewicht. Lexie word een beer van een dame!
Ze heeft de 1e enting gehad, implantaat en algehele check. Vrij weinig op aan te merken, veel oormijt en gevoelige maag.
De Stronghold behandeling heeft ze al gehad, over 4weken herhalen we die weer tegelijk met de 2e enting.
Haar maag doen we ook nog even niks aan. Het kan namelijk goed zijn dat dit vanzelf weg trekt aangezien ze niet misselijk is en heel goed eet. Mocht het erger worden dan gaan we natuurlijk terug.
So far so good!
Dan komen we bij Jessie, een heel ander verhaal helaas.
Voor veel was het niet bekend dat ze mee ging, op het laatste moment pas.
Vorige week was Jess gevallen en had nog steeds last van links achter. Dus even naar laten kijken dan maar.
Gelukkig was daar weinig mee aan de hand en niks om me zorgen over te maken.
Helaas zijn er wel middenoor problemen bij haar geconstateerd.
Ergens Januari had ik een vermoeden en had ik het er al met Mette over gehad.
Uiteindelijk niks mee gedaan want Jess deed lekker haar ding.
En stiekem hoopte ik gewoon echt dat het afvallen en minder eten door de zomer kwam.
Maar helaas, ze is flink mager, 520gram.. I know. En alleen al laatste 2weken 50gram afgevallen.
Er is bloedonderzoek gedaan, gelukkig was dat allemaal in orde. Ook heeft ze een injectie Cerenia en Marbocyl gehad.
Geen prooi meer, alleen nog flink wat waltham en brokkenpap.
Ik ken de discussie over de Weaning brokken, jammer genoeg eet ze niks anders.
De medicatie:
2x daags 1-2 korrels omeprezole 2maanden
2x daags 0.2ml Veraflox, wanneer ze boven de 600Gram komt gaan we naar 0.3ml week om week
Jullie kunnen je wel voorstellen dat dit nogal binnenkwam bij mij..
Na het hele verleden met Lea wist ik al zodra Hanneke zei bloedonderzoek, wat het probleem was
We gaan er het beste van maken en hopelijk is ze over 2maanden helemaal beter.
Lexie first;
Vandaag woog ze 820Gram, ze is duidelijk nog niet op gewicht. Lexie word een beer van een dame!
Ze heeft de 1e enting gehad, implantaat en algehele check. Vrij weinig op aan te merken, veel oormijt en gevoelige maag.
De Stronghold behandeling heeft ze al gehad, over 4weken herhalen we die weer tegelijk met de 2e enting.
Haar maag doen we ook nog even niks aan. Het kan namelijk goed zijn dat dit vanzelf weg trekt aangezien ze niet misselijk is en heel goed eet. Mocht het erger worden dan gaan we natuurlijk terug.
So far so good!
Dan komen we bij Jessie, een heel ander verhaal helaas.
Voor veel was het niet bekend dat ze mee ging, op het laatste moment pas.
Vorige week was Jess gevallen en had nog steeds last van links achter. Dus even naar laten kijken dan maar.
Gelukkig was daar weinig mee aan de hand en niks om me zorgen over te maken.
Helaas zijn er wel middenoor problemen bij haar geconstateerd.
Ergens Januari had ik een vermoeden en had ik het er al met Mette over gehad.
Uiteindelijk niks mee gedaan want Jess deed lekker haar ding.
En stiekem hoopte ik gewoon echt dat het afvallen en minder eten door de zomer kwam.
Maar helaas, ze is flink mager, 520gram.. I know. En alleen al laatste 2weken 50gram afgevallen.
Er is bloedonderzoek gedaan, gelukkig was dat allemaal in orde. Ook heeft ze een injectie Cerenia en Marbocyl gehad.
Geen prooi meer, alleen nog flink wat waltham en brokkenpap.
Ik ken de discussie over de Weaning brokken, jammer genoeg eet ze niks anders.
De medicatie:
2x daags 1-2 korrels omeprezole 2maanden
2x daags 0.2ml Veraflox, wanneer ze boven de 600Gram komt gaan we naar 0.3ml week om week
Jullie kunnen je wel voorstellen dat dit nogal binnenkwam bij mij..
Na het hele verleden met Lea wist ik al zodra Hanneke zei bloedonderzoek, wat het probleem was
We gaan er het beste van maken en hopelijk is ze over 2maanden helemaal beter.
Zo mooi dat Lexie er goed doorheen is, maar jeetje, wat een tegenvaller van Jessie! Totaal onverwacht!
Ik hoop dat ze inderdaad snel opknapt!
Ik hoop dat ze inderdaad snel opknapt!
Jeetje, begrijp dat dit bij je inslaat. Ook middenoor. Mag ze nooit meer prooi? Ik snap dat prooi in combi met medicijnen misschien niet een combi is tenminste dat gaf Hanneke toen bij me aan, maar hopelijk mag ze als haar oortjes weer beter gaan toch wel weer aan de prooi.
Bloed gelukkig goed, dat is in ieder geval niet verkeerd. Hopelijk knapt ze snel weer op.
Bloed gelukkig goed, dat is in ieder geval niet verkeerd. Hopelijk knapt ze snel weer op.
Jawel, mocht ze helemaal herstellen dan kunnen we voorzichtig weer beginnen.
Hanneke dacht nog niet aan chronische middenoor ontsteking dus er is nog hoop dat het over gaat.
Hanneke dacht nog niet aan chronische middenoor ontsteking dus er is nog hoop dat het over gaat.
Ik hoop het ook voor je.
Poeh zeg, wat een tegevaller van Jessie Nu hopen dat de medicijnen goed aanslaan en ze straks goed opgeknapt is. Dan kan ze misschien ook weer aan de muisjes.
Fijn dat Lexie het goed doet. Haar maagje en de oormijt komt ook nog wel goed de komende tijd.
Fijn dat Lexie het goed doet. Haar maagje en de oormijt komt ook nog wel goed de komende tijd.