Prinses Baila

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Prinses Baila

Bericht door Marjan »

We zijn weer onderweg naar huis. Er is een urine en bloedonderzoek gedaan en bij Baila spelen toch haar nieren iets op en heeft zij last van een chronische ontsteking. Haar oren zijn daar de oorzaak van en Hanneke vond het belangrijker om dat eerst aan te pakken.
Een oorspoeling zit er niet in, daar is ze te oud voor, dus ze heeft een injectie marbocyl gekregen en ze moet langdurig aan de synulox. Daarnaast krijgt zij ook nog polaramine en omeprazole maar dat kreeg ze al een paar weken. Ook gaat zij levenslang aan de enacard voor haar nieren.

De huidtumortjes wil Hanneke eigenlijk niet weghalen in haar geval omdat een operatie en dan met name de narcose, een nekslag kan zijn voor haar nieren die waarschijnlijk al jaren lijden onder haar chronische oorontsteking.
En ergens ben ik daar ook niet zo rouwig om, gezien dat haar leeftijd ook niet exact bekend is en zij ouder kan zijn dan wij denken.
Dus ik ga nu haar vachtje kort houden oo die plekjes en die behandelen met hydrocortiderm zalf.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Dan viel die korte achternaam toch mee, vrij regulier / lang geworden :brush:
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn dat jullie terug zijn, een waslijst aan medicijnen mee voor Baila, maar ze kreeg al het een en ander.
Bale van die oortjes, maar wat eerst moet moet eerst.
Niet zo leuk die nierproblemen, je hoort dat vaak als ze het ook aan de oortjes hebben.

Ik hoop dat ze er snel overheen is, ook al zit het haar niet mee qua leeftijd voor de tumoortjes, het is niet anders.
Baila is er niet minder om ! :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Het was inderdaad toch niet helemaal voor niets nee.
Maar al met al vielen de bloedwaarden mee maar omdat zij al langer last heeft van haar oren en dat toch weer telkens de kop op steekt gaan we het nu maar eens langdurig aanpakken.
En we hebben weer eens lekker kunnen bijkleppen want dat was ook al erg lang geleden. :mrgreen:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Hopelijk knapt ze snel weer op. Vervelend weer van die oortjes. Jammer daar nog geen wondermiddel voor is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee precies, behalve dan de polaramine, ik vermoed ook dat ze dat levenslang moet gaan krijgen. Omdat ik daar al mee begonnen was een paar weken geleden heeft dat erger voorkomen vermoed ik.
Ik heb dus toch maar weer een bestelling gedaan in Spanje, kan dan weer ruim een jaar voort. :)
ray

Bericht door ray »

Dus toch niet voor jan met de korte achternaam, maar hopelijk knapt ze snel op.
yvonne

Bericht door yvonne »

Nou maar goed dat jullie gegaan zijn want het was niet voor niets.
Beterschap voor de kleine meid.
Karen

Bericht door Karen »

Beterschap voor Baila
Minka

Bericht door Minka »

Jeetje dat is lang geleden dat er hier iets gepost is. :shock: (hint, hint) Ik doe het dan maar succes met Baila vandaag.
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, ja eigenlijk wel ernstig dat het al zolang geleden is. :lol:
Maar dank je wel, we gaan zo op pad met haar naar de frettenkliniek voor een controle afspraak. Baila doet het erg goed dus ik verwacht geen gekke dingen. :D
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Succes vandaag :D
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Succes
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel!

We zijn net terug uit Giessen maar ondanks de antibiotica kuur is zij toch nog niet helemaal in orde. In haar urine zit nog steeds een spoortje bloed en eiwit. Dit betekent dat haar nieren nog steeds te lijden hebben van haar chronische middenoor ontsteking.
Ze gaat in ieder geval haar leven lang op de enacard ter ondersteuning van haar nieren en we moeten in haar geval tweemaal daags sucralfaat toevoegen aan haar brokkenbrij om fosfaat te binden. Dat is eigenlijk een alternatief voor een nier dieet omdat gebleken is dat fretten dit moeilijk eten en dat zij daar op lange termijn een eiwit tekort van oplopen. Verder hou ik haar ook levenslang op de polaramine.
We zijn wel al gewaarschuwd dat Baila in de toekomst een grote kans heeft op een nierfalen omdat haar ervaring is dat bij chronische middenoor patiëntjes op lange termijn niet alleen de maag maar ook de nieren het te zwaar te verduren krijgen. Maar dat was geen nieuws voor ons, Baila is helaas niet ons eerste fretje met oorproblemen.

Al met al geen leuk nieuws maar gelukkig lijkt Baila er zelf weinig last van te hebben en oogt ze ook totaal niet als een zieke fret. Ze is heerlijk actief en speels en is echt een vrolijke fret en hopelijk blijft dat ook nog een hele tijd zo. :)
Mayke

Bericht door Mayke »

Echt vervelend dat ze nog niet in orde is na de AB-kuur.
Hopelijk betekenen de meds genoeg voor haar.

Maar goed dat ze zelf geen last schijnt te hebben ervan, maar je weet het nooit. Die rot nieren ook......
Minka

Bericht door Minka »

Natuurlijk blijft Baila nog een hele lange tijd een vrolijk keuken prinsesje. Wel balen dat de waardes toch niet helemaal goed waren, maar gelukkig laat ze dit niet blijken, dan zal ze er weinig last van hebben.

Sulcrafaat om fosfaat te binden weer wat geleerd.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja dat was voor mij ook nieuw. En ook dat het dus in dit geval juist door haar pap moet om dit te realiseren. Ik zei ook heel verbaast tegen Hanneke dat ik toch weer wat geleerd had. :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Als het maar werkt daar gaat het om.
yvonne

Bericht door yvonne »

Toch wel een beetje een tegenvaller dus.
Maar hopelijk kan ze met de medicijnen nog een poosje mee.
Mijn BiBi is natuurlijk hetzelfde verhaal, alleen wordt die misselijk van sucralfaat dus geen fosfaatbinding voor haar.
Kick

Bericht door Kick »

@Yvonne: Ook als je het door de brokkenbrij doet?
Plaats reactie