Koda heeft Chronische Middenoorontsteking

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Marjan

Re: Koda kokhalst en geeft over. Spoed?

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het vandaag met Koda?
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Ik weet weer niet zo goed hoe het met Koda gaat. Het ene moment maak ik me zorgen en het andere moment lijkt ze happy..

Ze wil niet echt spelen, maar is wel heel geïnteresseerd in vanalles en wardanced wel af en toe. Ze is zeker niet meer zo gefrustreerd.
Wel gaat ze steeds platliggen.. Dan is ze ergens mee bezig en gaat ze ineens flat-belly op de grond liggen, soms zelfs met d'r hoofdje in een hoek ofzo.. Maar vervolgens rekt ze zich uit en gaapt ze eens uitgebreid alsof ze gewoon heeft liggen suffen.
Of ze gaat platliggen en ziet er best zielig uit, maar na een paar seconden draait ze zich op d'r rug en gaat ze heerlijk liggen kroelen en lijkt ze echt te genieten.. Vervolgens gaat ze een stukje buikschuiven en dan draait ze zich weer op d'r rug en gaat liggen kroelen.. Dan staat ze op en 2 cm verder gaat ze weer flat-belly liggen, maar opnieuw draait ze zich binnen no-time op d'r rug om te gaan liggen kroelen...
Dus of ik me hier nu zorgen over moet maken of dat er niets aan de hand is.. Ik heb geen idee.. :?:

Van de week had ze wat groen slijm bij d'r ontlasting, maar dat is nu weer weg.. D'r ontlasting is wel iets dunner dan normaal, zeker na haar medicijnen, maar niet echt slecht ofzo..
Verder eet ze prima, zelfs brokjes, maar niet van harte..

Edit: Ze weegt nu overigens 693 gram en dat is zwaarder dan ze ooit is geweest..
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo vaak platliggen zonder dat ze daarvoor heel erg druk is geweest is toch niet goed. Dan heeft ze waarschijnlijk toch pijn in haar maag of buik.
En als ze nu zo zwaar is, zou ik toch iets minderen met de waltham en/of brokkenbrij. Want ook teveel eten kan zwaar op de maag liggen. Dus geef haar gewoon iets minder maar hou wel haar gewicht in de gaten want dat moet ook niet te snel dalen natuurlijk.
Marjan

Bericht door Marjan »

Koda066 schreef:"Dat hoesten en reutelen komt ook door de CMOO : fretjes die dat hebben zijn erg vatbaar voor ontstekingen aan de keel en luchtwegen."

Dat is toch omdat het ontstekingsvocht van de CMOO via de buis van Eustachius wegloopt naar de keel, toch? Heb ik dat goed onthouden?
Maar nu dacht ik ergens gelezen of gehoord te hebben dat dat ontstekingsvocht juist wegloopt door de medicatie.. Dan zou het toch eigenlijk heel logisch zijn als de reutel en hoest klachten eerst erger worden en dus ook een goed teken? Of denk ik nu te intelligent?
Ik heb het daar vanmiddag ook nog even met Hanneke over gehad en zij denkt niet dat de klachten er echt door zullen verergeren. Hoogstens dat een fret even wat meer gaat slikken maar zeker niet erger gaat hoesten en reutelen.
Je moet het ook niet zo zien dat er gelijk veel vocht door in de keel loopt. Het is meer dat het ontstekingsvocht zich niet gaat ophopen en daardoor druk veroorzaakt in het middenoor. Het gaat dus om een minieme hoeveelheid vocht, niet eens een druppel bij wijze van spreken.
Esther

Bericht door Esther »

Marjan schreef:
Ik heb het daar vanmiddag ook nog even met Hanneke over gehad en zij denkt niet dat de klachten er echt door zullen verergeren. Hoogstens dat een fret even wat meer gaat slikken maar zeker niet erger gaat hoesten en reutelen.
Je moet het ook niet zo zien dat er gelijk veel vocht door in de keel loopt. Het is meer dat het ontstekingsvocht zich niet gaat ophopen en daardoor druk veroorzaakt in het middenoor. Het gaat dus om een minieme hoeveelheid vocht, niet eens een druppel bij wijze van spreken.
Dat is duidelijk en fijn om te weten!
Mariël

Bericht door Mariël »

Koda is happy!! :juich:

Ze heeft gisteravond en vanmorgen uitgebreid gespeeld en gek gedaan! Alles is leuk en overal moet mee gespeeld worden!

Overigens heeft ze ook al 2 muisjes op! (kleine springer-muisjes, maar dat zijn ook muisjes.. ;) )
Verder zit ze weer gewoon op brok en krijgt alleen 's ochtends en 's avonds een heel klein beetje brokkenbrij zonder Waltham voor de medicijnen..

Ze gaat wel nog regelmatig even liggen..

Zo, ik ga weer even met Koda spelen! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat klinkt positief! En speelse met Koda. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Dat klinkt beter :D
Kick

Bericht door Kick »

Top hoor! Dit zijn de leuke berichten die we graag horen :D
ray

Bericht door ray »

Dit is waar je het voor doet toch? :juich:
Klinkt alsof het de goede kant op gaat.
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

En hoe doet Koda het nu??
Mariël

Bericht door Mariël »

Het gaat weer minder met Koda.. :(
Sinds maandag wil ze weer geen brokjes of muis eten en daarom krijgt ze nu dus weer brokkenpap.
Ook het spelen is weer veel minder tot helemaal niet.. :( Ze is gelukkig wel nieuwsgierig en scharrelt lekker rond.
Vooral na het eten lijkt ze misselijk en ik zie haar ook weer wat meer kokhalzen..

Ik ga zo Hanneke bellen, want ik zou laten weten hoe het ging.. Ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen..
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat krijgt ze nu nog aan medicijnen?
Mariël

Bericht door Mariël »

Sucralfaat. Polaramine, Omeprazol en Marbocyl

(Marbocyl vanavond laatste dosis)
Marjan

Bericht door Marjan »

De misselijkheid en het plat liggen zou kunnen komen van de marbocyl, dit middel is heel belastend voor de maag, zeker wanneer er al maagklachten zijn/waren. Dus het zou best wel eens kunnen dat ze zich beter gaat voelen wanneer ze dat niet meer krijgt.
Mariël

Bericht door Mariël »

Ja daarom mocht ze dat ook niet zolang.. Helaas is het reutelen (waar ze het voor kreeg) nog niet helemaal weg..

Overigens is de Frettenkliniek niet bereikbaar...
Kick

Bericht door Kick »

Er was een telefoonstoring bij de frettenkliniek (of eigenlijk bij de dierenkliniek) maar mail komt wel aan!
Danielle

Bericht door Danielle »

De telefoonstoring is helaas nog steeds en duurt sowieso tot en met morgenochtend
Esther

Bericht door Esther »

Hé, wat vervelend is dat toch als het op en af gaat met Koda!
Ik hoop dat Hanneke morgen iets voor Koda betekenen kan.
Kick

Bericht door Kick »

En hopelijk is de telefoonstoring vandaag verholpen....
Gesloten