Snacks

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Mayke

Re: Snacks

Bericht door Mayke »

:shock: Nee he, Suzy toch, viespeuk ...... ! :shock:

Ik denk dat de botjes en wel tussendoor uit vallen tijdens het drogen..... :brush:
Ik vraag me trouwens af of je die helemaal droog krijgt in het apparaat, staat ie misschien wel 24 uur te draaien, van die opgerolde orgaantjes allemaal.....ik wens je succes ! :lol: :lol:

Ik heb laatst ook niet alle lagen erin gebruikt hoor, ook maar twee toen ik maar 1 kipfiletje te drogen had. Ik wist niet eens dat ze dat adviseerde.
Ik zet het apparaat op mijn bakblik van de oven ( want het moet op een ondergrond staan die warm mag worden ) onder de afzuiger, dan ruik je helemaal niets, van kip en hert ruik je überhaupt niets.
Van muizen weet ik het nog zo net niet ..... :roll:

By the way, tip 2 : heb je een keramisch mes Suzy, die zijn echt ideaal voor het snijden van vlees of vleesrollen uit de diepvries, daar ga je er zo mee doorheen. Ze zijn wel erg kwetsbaar, ze kunnen breken dus niet in de afwasmachine, maar als je er goed mee om gaat zijn ze echt een aanrader. Soms heeft de Makro ze in de aanbieding per twee, een broodmes ( die moet je nemen voor het snijden van vlees e.d.) en een aardappelschilmesje.

En....en..... krijgen ze al een bruin teintje, je muizen ?
Suzy
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Gatverdamme?? Viespeuk??
Heeej, mij is nix te gek of te vies voor die harige loempia‘s!! LOL
(hoewel alles wat ik gebruik voor de beesten, ik absoluut niet zelf gebruik, pannetjes, bestek, bakjes en noem maar op, ze hebben zelfs een eigen afwasborstel) ;)
Heb ze zelfs in het verleden een keertje gekookt en gebakken...;)

Nee, ze worden nog niet bruin en het zijn niet de botjes die naar beneden donderen maar de orgaantjes... :(
Gelukkig niet allemaal maar dat ken nog komen...

Het hoeft ook niet helemaal droog te worden, het is eigenlijk ook alleen maar voor Smiegel en Elmo (skunk), Smiegel omdat hij alleen maar pinkies wil en Elmo omdat hij niet aan de diepvries muizen wil, meneer wil alleen maar verse, maar ik kom haast nooit aan 3mnd. met die nestjes hier.

Heb 3 bakken met 3dames en 1vent maar heb natuurlijk ook 5 fretten die ik regelmatig een klein muisje geef...dus tja, dan maar diepvriesmuizen.
En 80 diepvriesmuizen nemen minder ruimte in beslag als levende, zou niet weten waar ik die moet laten...

Waar haal je zo‘n mes Mayke? Bij Blokker ofzo?
Die hebben we hier in Vld.

Stank valt mee, denk dat het tussen mijn oren zit...vind het namelijk best smerig hoor...;)
Karen

Bericht door Karen »

Neeee wel ....muizen in de droogmachine :lach:
Ik zat wel aan konijn te denken. Die maffe frutsel van mij lust geen kip :roll:

Enne harige loempia's ....tsssk :lach: :lach:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Gatver....
Mayke

Bericht door Mayke »

:lach:

Ik heb toen een aanbieding gekocht bij de Makro van twee keramische messen, een broodmes en een aardappelschilmesje, maar vraag me niet wat ze toen kosten.
Je hebt ze in heel verschillende prijsklasse, om een worst goed te snijden moet je wel voor de maat broodmes gaan.
Ik heb even gekeken, maar Blokker heeft ze, ook een grotere maat.
Maar je moet er echt voorzichtig mee omgaan, als ie op de grond valt is ie kapot !

http://images.blokker.nl/products/238_2 ... 722167.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

deze hierboven komt op 12,99 euro.
Ze hebben ook een set.... van drie stuks voor 24 euro of zoiets. :D
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Zal ik eens gaan kijken van de week... bedankt! ;)

Nou, Smiegel moest er nix van hebben en Elmo ken er geen genoég van krijgen...

Over de kipfilet zijn de meningen verdeeld, Gijs en Smieg halen hun neus op terwijl de dames en Brutus het geweldig vinden... ;)

Wat ik me wel afvroeg, blijft alles wel behouden qua voedingsstoffen enzo wanneer je het droogt?
Iemand mss die dit weet?

Al met al, een geweldig ding voor weinig geld... ;)
Danielle

Bericht door Danielle »

ja daar vraag je wat, geen idee eigenlijk

grappig dat het zo verschillend geaccepteerd wordt :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Geen idee maar snacks geef je in de eerste plaats ook niet voor de voedingswaarden lijkt mij. Maar het is wel fijn te weten dat het verder geen toegevoegde stofejs bevat zoals kleur-, geur- en smaakstoffen of suikers.
ray

Bericht door ray »

Voedingswaarde gaat wel iets achteruit, tijdens het drogen.
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Het gaat mij voornamelijk om het calcium in de muis voor Elmo, daarom moet hij van mij ook aan de muis...;)
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik denk dat er inderdaad wel iets van de voedselwaarde afgaat door het drogen, maar net wat Marjan zegt, ik geef ze ook alleen maar als snackje zonder toegevoegde stofjes zoals kleur-, geur- en smaakstoffen of suikers.

Fijn dat de droger je goed bevalt Suzy ! :D
ray

Bericht door ray »

Calcium zal denk Ik niet zo'n vaart lopen, vitamine en mineralen kunnen niet tegen temperaturen van boven de 50 graden maar calcium zal denk Ik niet afnemen.
Plaats reactie