Rebel Deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Rebel Deel 2

Bericht door Karen »

:lach:
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Tsja dat weet ik niet zeker maar zal vast Rebel zijn :lol:
ray

Bericht door ray »

Ik heb een brokkenbrij verslaafde :( :roll:

Heb al een paar keer geprobeerd om geen brokkenbrij mee te geven naast de brokken, hij eet wel wat brokken maar zeker niet genoeg. Zodra ik stop valt meneertje Rebel ook snel weer af (met brokkenbrij heeft hij een speklaag zeg maar en zonder voel je zijn ribben :???: ) en de hill's eet hij dan maar een beetje.
Frappant is dat zodra ik het weer maak, meneertje ongeduldig staat te wachten naast me in de keuken en dan dus wel goed eet en aankomt.

Iemand tips om hem toch weer aan de hill's te krijgen? Misschien daar brokkenbrij van maken?
Of een andere tip/idee? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Tja, moeilijk hoor. Normaal zou ik zeggen, volhouden met die brokken en de brij langzaam afbouwen. Maar Rebel is toch geen echt gezonde fret meer en in dat geval zou ik hem gewoon lekker brij blijven geven. Wel met gewoon brokken ernaast. Misschien dat hij uiteindelijk toch gewoon weer de smaak te pakken krijgt mbt de brokken.
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ben net van Hanneke vandaan en zij prijst de brij alleen maar aan voor fretten met een medisch verleden. Dus als je pure brij geeft (enkel brokken en geen Waltham erdoorheen) zie ik het probleem er niet van dat Rebel geen brokken meer wilt. Bibi mag zelfs geen brokjes meer als het even kan, vanwege haar oren. Hanneke merkte dat 'zieke' fretten op brij het beter doen dan op brokken. Ik denk met Rebels achtergrond je zeker kan stellen dat hij niet een 100% gezonde gozer is, ook omdat hij meteen zo afvalt omdat hij niks anders wilt eten.
Het is wat anders als hij Waltham verslaafd had geweest ;) Maar brij ziet zelfs Hanneke de pluspunten van in. No worries, zou ik zeggen.
Het is alleen voor de baas wat meer werk natuurlijk :lol:
ray

Bericht door ray »

@Amaris ik heb niks tegen de brokkenbrij zelf hoor en als hij het de rest van zijn leven moet ok. Echter hij wordt binnenkort pas 4 jaar en hij kan brokken wel gewoon eten. Meneertje is gewoon eigenwijs :brush:

Ik heb net brij gemaakt van hill's en dat eet hij goed. Dus denk dat ik even kijk als ik hem de brij 1x per dag geef of hij dan wel brokken gaat eten. :)
Karen

Bericht door Karen »

Inderdaad Ray gewoon proberen. En anders hou je er toch 1 x per dag een schaaltje brij in, dan heeft hij in ieder geval een goede maaltijd. Als hij honger heeft en er niets anders voorgeschoteld wordt, gaat hij de brokjes vanzelf beter eten denk ik...
Het is voor CMOO patiëntjes een heel ander verhaal ;)
Minka

Bericht door Minka »

Als ze een medische achtergrond hebben, dan is het inderdaad lastig om ze op ander voer te zetten. Mijn tactiek gaat dan niet werken. Als hier een lange neus wordt getrokken om eten, dan is het echt pech hebben. Je hebt eten dus je hoeft geen honger te hebben en als je wel honger hebt, kijk eens er ligt eten jammie.
ray

Bericht door ray »

Nee dat kan ik inderdaad niet doen Minka :( :lol:
Maar dit gaat goed nu, dus kijk het ff aan en inderdaad dan krijgt hij maar 1 x per dag een schaaltje brokkenbrij. :D
ray

Bericht door ray »

Plannetje lijkt geslaagd, hij heeft een half bakje brokjes gegeten! :juich:
Hopelijk blijft hij dit doen. :D
Minka

Bericht door Minka »

:juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Joepie! :D
Karen

Bericht door Karen »

:juich:
ray

Bericht door ray »

Gisteren ging ik slapen en dus Rebel in zijn kooi gezet, huiskamerdeur dicht gedaan en ben gaan slapen.
Vanochtend werd Fer wakker en bleek dat Rebel vrij spel had 's nachts en meneer had dus een ravage gemaakt van de woonkamer. :shock:
Blijkbaar heb ik de FN niet goed dicht gedaan en is meneer s nachts aan de wandel gegaan. Meneertje zelf lag lekker te slapen in de carrier en werd wakker. Hij keek Fer aan van "Goedemorgen papa" :lol:

Moet toch beter gaan controleren dat ik de kooi echt wel dicht heb gedaan. :fluit:
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou, die had echt een feestje dus vannacht. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Hij heeft het wel stilletjes gehouden dan :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Ja en het was een wild feestje, aan de ravage te zien :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, heerlijk hoor zo'n boefje :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Kick schreef:Haha, heerlijk hoor zo'n boefje :mrgreen:
Nee niet als je de troep op moet ruimen, want dan doen ze dan weer niet die boefjes. :brush: :lol:
Mayke

Bericht door Mayke »

Die heeft lol gehad, dat kan niet anders ! :lol:
Plaats reactie