Pippa & Kikko

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Pippa2015
Aantal fretten: 2

Re: Pippa & Kikko

Bericht door Pippa2015 »

Ik heb gisteren mijn zetel eens onder handen genomen! Het was gelukkig helemaal geen dure zetel, dus heb ik de onderkant er volledig uitgeknipt :fluit: Dat was gewoon een zwarte lap stof die de zetel toemaakte onderaan. Maar nu is de zetel volledig open onderaan en kunnen ze nergens meer in kruipen!! :juich: 1 minpuntje: Pippa en Kikko vinden dit precies toch niet zo leuk... De hele tijd lopen ze onder de zetel, en terug er vanonder. Dan proberen ze langs die gaten achter de kussens, en komen ze zo het hoekje om met een beteuterd gezichtje... En Kikko is nog iets erger, die komt dan maar op de zetel bij mij, maar bijt dan gewoon in mijn benen! :twisted: Ze zijn er niet mee opgezet, maar ik uiteindelijk toch wel :D
Karen

Bericht door Karen »

Wat een tegenvaller voor het stel! :brush:
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Jammer de bammer!
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, die keken beteuterd op hun neus dus. :lol:

Kijk trouwens wel uit dat ze niet bij schuimrubber kunnen komen want wanneer ze daar iets van binnen zouden krijgen kan het je een duur ritje dierenarts kosten.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ja, dat klopt, wij hebben toen juist de hele bank met katoen vol geniet zodat ze er niet in konden, toen was de lol zo over. Wel gezorgd dat ze niet bij de nietjes konden, want het blijven fretten natuurlijk !
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Het is geen schuimrubber, het is eigenlijk meer een soort van vulling voor kussens. Ja, dat is natuurlijk ook schuimrubber, maar ik bedoel de andere soort vulling :oops: Ik kan nu even niet op die naam komen... Zou dit kwaad kunnen? Want dan zal ik toch nog kippengaas moeten gaan halen. Er zit wel schuimrubber in de zetel, maar op plaatsen waar het steviger moet zijn zoals de hoeken, maar daar kunnen ze niet aan.
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

En ja, hetgeen ik ervan af geknipt heb, was een hele stevige doek, ofwel heeeel stevig katoen, ofwel nog iets stevigers. Maar daar hadden ze dus gaten in gekrabt! :twisted:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou toch maar geen risico nemen en de onderkant dicht maken voor de zekerheid. :)
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Ok Marjan! Dan ga ik daar eens voor rondkijken :-) Dank je!
Marjan

Bericht door Marjan »

Zelf heb ik onze bank toen dicht gemaakt met hele dikke katoen en die hebben we vastgeniet dus dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn. :D
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Hey Marjan, dit zal bij mij geen oplossing zijn, aangezien ze de dikke stof achter mijn kussens (de rugleuning) ook hebben opengekrabt. Eigenlijk, mijn zetel was achteraan vanonder kapot gekrabt door mijn katten, iets wat ze nooit gedaan hebben tot ik was verhuisd naar een appartement. Dus ze gingen altijd via die gaten naar binnen. Toen heb ik de poten ervanonder gehaald, waardoor ze er niet meer in konden gaan. En dan zijn ze gaten beginnen krabben achter de kussens in de rugleuning... Natuurlijk mocht dit niet van mij, maar ik zag het ook niet altijd...! Soms liet ik ze toe om te proberen, omdat ik niet dacht dat het hun zou lukken... Maar op een dag, nergens Pippa of Kikko te bespeuren... Komen ze ineens vanachter mijn kussens, en toen heb ik de gaten gezien. Dus, ik ga het toemaken met een soort gaas, en ook de rugleuning volledig afdekken ermee.

Kikko is trouwens nogal wraakzuchtig...! :shock: Heb ik al meerdere keren willen zien! Bv gisteren stond ik BIJNA op zijn pootje, liep hij ineens achter mij aan en beet super hard in mijn voet en liep dan zo snel als hij kon weer weg! Ook nu hij niet meer in de zetel kan kruipen, hij blijft toch proberen, en dan ziet hij dat het niet lukt, en komt hij mij ook weer eens goed bijten en hij gaat weer lopen! Hij doet het nooit zomaar, enkel als er hem iets niet aanstaat :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Een fret met karakter dus :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, echt een eigen willetje dus! :lol:
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Hahaha :D Inderdaad!
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Van katten herken ik dit gedrag, maar nog nooit gehoord van een fret. Geweldig! :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Oh heerlijk zo'n fret!!
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Hey allemaal!

Kleine update :-)

Dinsdag 13/09 vertrok ik een weekje op reis, en natuurlijk op zaterdag 10/09 is Pippa ziek geworden...
Ik had al gezien dat ze ietsje anders deed, bv tijdens het spelen ineens op mijn voeten komen liggen en blijven liggen, echt mij komen opzoeken als ze wou gaan slapen,...
Die zaterdag kreeg ze ineens een soort van hoestbui waar ze niet uit geraakte, ze was helemaal over haar toeren, geplofte staart, niet stilzitten als ik haar opnam, constant van hier naar daar lopen. En dan ineens zag ik dat ze wat overgaf! Ik helemaal in paniek naar de dierenarts gebeld. Gelukkig kon ik direct langskomen, want ze waren al gesloten en waren katten aan het opereren :shock: (Deze katten en operaties heb ik ook gezien :D , was wel interessant!)
Maar, Pippa had "maar" een bronchitis, na een paar dagen was ze al veeeeel beter. Ik had er zoveel compassie mee, ze voelde zich echt niet goed, had koorts en kwam steeds bij mij liggen. Kikko heeft er gelukkig niets van gehad.

Waar ze dit heeft opgedaan weet ik niet, noch mijn vriend noch ik hebben afgelopen weken een valling gehad. Mijn dierenarts zei dat ze er waarschijnlijk gevoelig aan zal zijn, zijn raad: als je een valling hebt, eerst de handen wassen voor je ze in je handen neemt! Dus dit zal ik zeker ook doen!

Voor de rest niets spannend gebeurd :-) Gisteren weer eens naar de plaatselijke rommelmarkt geweest met hen, was ook weer leuk.

Hier een filmpje met hun nieuwe speeltje :lach:

Marjan

Bericht door Marjan »

Gelukkig dat ze alweer opgeknapt is. :D En het filmpje kan ik niet bekijken, krijg een error.....
Mette

Bericht door Mette »

Oei, spannend. Gelukkig is het goed gekomen! :juich:

Kwam het asiel langs met de katten? Zo klinkt het een beetje qua orde van grootte.
Pippa2015

Bericht door Pippa2015 »

Oei marjan, op mijn werk krijg ik ook een error, maar thuis lukt het wel. Is een filmpje vanop mijn gsm, misschien daarmee...?

En Mette, ik denk dat ze hun sterilisaties op zaterdag gepland hadden, ik heb er eentje zien toegenaaid worden en eentje zien opengemaakt worden en de start van de operatie. Ik woon in een "klein" dorp waar geen asiel is.
Plaats reactie