Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Nee dat is een fijn vooruitzicht... 8-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Zoals Hanneke altijd zegt wanneer je dan vraagt hoe je ze weer van de waltham/brij afkrijgt "dat is jou probleem". :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Raisin gaat in ieder geval veel beter op de Virbac en weegt 2 dagen later alweer de 680 ipv 620 :juich: . Haar synulox kuur kwam gisteravond ten einde (maar 2 weken) en nu krijgt ze dus alleen metocloperamide. Ik heb voor de zekerheid even een filmpje naar Hanneke gestuurd zodat ze kan beoordelen of ze nog iets extra nodig heeft of niet, en anders ziet ze haar volgende week vrijdag gewoon verschijnen.

Ik heb nog niet getest met Patou, ik moet nog even laten bezinken hoe ik het ga aanpakken en wilde sowieso haar Waltham al minderen. Ze woog gisteravond hetzelfde: 565. Ik weet niet zeker of ze de Virbac nu weigerde omdat ze gewoon teveel Waltham bijvoeding kreeg na Hannekes bezoekje... of dat ze het echt niet lekker vond. Ik ben in elk geval geneigd haar bijvoeding even te minderen en die Virbac nog een keer te proberen, want ze stagneert immers toch ondanks de bijvoeding momenteel. Ik merk naast Raisin dat ook Fé het al even er goed op doet, en ook Mhysa pikt het moeiteloos op. Het zorgt echt voor minder misselijkheid dan Orijen. Zou toch lekker zijn als ik Patou er ook op kreeg.

Hm.. Ik kan het filmpje ook best hier erbij zetten dus even snel geupload nog:
Mette

Bericht door Mette »

Zo wij zijn een hartverzakking rijker. Het is hier nu ook weer eens gebeurd, pffff. Raisin was vermist... Die liep lekker in de tuin te stuiteren dus ik dacht nou je mag nog even, en ineens komt ze gewoon niet meer op me af zodra het begint te regenen en ik haar op wil bergen. Alle gaten (zijn er niet veel) en de tuinset waar ze vaak in gaan slapen doorzocht maar niks :gek: . Zelfs Eller erbij gepakt om de diepste even te doorzoeken maar die ging er alleen maar in liggen rollen :lach: . Ze zal toch niet serieus onder het zeil van het zwembad zijn gekropen en in het bad zijn gevallen denk je dan, dus wij als een gek blaadjes eruit halen en de pomp hem leeg laten pompen in de regen. Het bleef te stil en ineens ging de deurbel, dus ik vloog erop af. De buurvrouw had haar gespot bij haar achterdeur (daarom vertel ik alle directe buren altijd dat ik fretten heb :lezen: ).

Ik dacht echt "potverdorie HOE dan", maar het enige dat ik kon bedenken was dat ze serieus de volledige klimop is opgeklommen en eroverheen gesprongen moet zijn. Onze tuin is echt gewoon rondom in beton gegoten dus dat kan eigenlijk niet anders :???: . De klimop wilden we toch al weghalen uit de tuin hebben we onlangs besloten, maar nog niet aan begonnen (Arnolds taak geworden), maar het was ook niet een maatregel voor de fretten natuurlijk, ik heb nooit gezien dat ze erin zijn gaan klimmen überhaupt :?: . Raisin flikt het blijkbaar wel weer. Ze kan ook Ferret Nations beklimmen, dus ik denk dat ik dat als test moet inzetten voor ze de tuin in mogen :lach: . Standaard zijn alle dikke rammenbillen wel veilig op dat gebied. Maar juist omdat Raisin niet in de grote losloop kan door de FN's en altijd maar in de kleine loopt, krijgt ze af en toe een tuinronde erbij... Mooi niet meer dus.

Maargoed dus hup als een gek hun tuin in... en ook hun tuin is verdomd goed fretproof zie ik gelukkig! Ik hoor en zie maar niks..., Arnold ook niet, buurvrouw niet... dus ik denk ze moet verder zijn gelopen, maar hoe dan? Uiteindelijk de enige mogelijkheid gevonden: achterin bij de schuurduur een gleuf van 3 cm hoog. Ik denk ja dat lukt haar wel.... Dus hup het gangpad in en Arnold vliegt verder om te kijken of ze verder gelopen is, ik dichtbij.

Ik dacht alleen maar "denken als een fret, volg het pad". Ik zag bij de buren aan de andere zijde (einde gangpad) een gleuf, poortdeur even open gedaan en wat aan het begin van de tuin gezocht, want die was gelukkig niet op slot. Om verder te zoeken moest ik toch verdere toestemming gaan vragen, maar ik dacht ik bekijk eerst de andere kant van het gangpad... Een afgesloten schutting, een diepe gleuf naast een schuur maar daar zit ze niet, dan de schuur die potdicht is, hoewel wel een gleuf van 2,5 cm onder hun schuurdeur dus twijfelachtig en daarna een horizontale schutting met dik 8cm ruimte eronder en wat blaadjes, lichter van kleur dan onze naaste buurtjes einde gangpad gleuf. Ik denk verder hoef ik niet te kijken... het is of de 1e buurtjes, of die schuurdeur, of deze 8cm gleuf. Ik denk een fret kiest vast eerder voor zo'n hoge lichtgekleurdere gleuf dus ik begin bij die...
Ik eerst Arnold terug zien te vinden want ik dacht echt waar gaat die wel niet helemaal naartoe!? Zovan "blijf je even hier? Zo ver lopen ze helemaal niet en ik heb meer ogen hier nodig!". Maar, hij wilde toch eerst uitsluiten dat ze niet toch verder was gelopen zei hij. Ja prima maar nu weer snel terug! :brush:
Huizen tellen, aanbellen, en uitleg geven want die mensen geen idee dat ik fretten heb natuurlijk en allerlei vragen stellen. Ik was inmiddels 4 deuren verder en zoveel buren weten nu ook weer niet dat ik fretten heb :lol: . Al kletsend met spoed naar achter en het einde van de tuin breikend... idd de juiste tuin te pakken in 1 klap! Godzijdank. Ik schijn rond met mijn lampje al kletsend en BAF hebbes, daar zat ze op armhoogte te kijken waar ze allemaal op kon springen om weer verder te vluchten. Fiets aan de kant gezet om erbij te komen en te pakken. Pffffff. Ik had even een momentje van trots dat ik gelijk de juiste frettendenk keuzes had gemaakt. Dat was me vroeger serieus nooit gelukt en dan was ik halsoverkop bij de andere buren begonnen en ga zo maar door. Over de jaren leert men :fretje: .

Gelijk alles terug in de kooien en iedereen huisarrest hier, helemaal klaar met dat loslopen vandaag :madness: (gelukkig had iedereen nu ook zijn ronde gehad maar het wordt geen 2e vandaag).
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

OH MY :brush:
Ik snap je hartverzakking! Al heb ik wel met een grijns zitten lezen.
Mette

Bericht door Mette »

Ja dat kan ik me voorstellen. Als je de uitkomst al weet (wat op zich in de eerste zin te lezen is) scheelt dat een hoop 8-) . Terwijl ik bij die schuttingen stond te kijken dacht ik echt oh god... dat wordt geen leuke nacht... Had de chip al op vermist gezet en Rochelle al ingelicht, pfff. Duidelijk weer een jaartje ouder :opa:
yvonne

Bericht door yvonne »

Gelukkig is het goed afgelopen. Wat zul je doodsangsten uitgestaan hebben :???:
Karen

Bericht door Karen »

Zooo dan :shock:
Ik had het van Rochelle mee gekregen en gelukkig ook gelijk dat ze weer terecht was, maar mijn hemel wat een stress en schrik moet dat geweest zijn!
Gelukkig is het goed afgelopen.

Ja klim fretten 'lopen' heel gemakkelijk langs klimplanten omhoog. Sommigen ook via horizontale planken.
Kick

Bericht door Kick »

Damn... Ik zou gek worden met zoveel tuinen. Waar moet je beginnen? Goed dat je als fret hebt gedacht, knap hoor! En gelukkig is Houdini weer thuis ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik betrapte mijzelf erop dat ik eerst je laatste zin ging lezen, zoals mijn zusje altijd met een spannend boek de laatste bladzijde eerst las om te zien of het goed afliep. :brush:
Maar gelukkig had je haar weer snel te pakken, lijkt mij echt vreselijk om zo een fret echt kwijt te raken.
Mette

Bericht door Mette »

Ja Raisin heeft levenslang tuinarrest that's for sure. Dat is wel een ontsnappings-houdini gebleken en nu is de maat vol. Alleen volledig afgeschermde losloopruimtes zonde FN's.

Nou ik kreeg het idd spaansbenauwd met al die tuinen en gewoon niet moeten weten waar je moet beginnen... Ik bleef maar tegen mezelf herhalen "denk als een fret, denk als een fret" om mezelf tot rust te manen en helder te blijven nadenken ipv halsoverkop overal aanbellen of iedereen in zijn tuin wilde gaan kijken. En dat laatste helpt ook niet want mensen snappen totaal niet waar een fret zoal voor kiest te gaan zitten en wat voor pad ze afleggen. Ik denk niet dat die waar ze nu zat en ik aanbelde haar daar om armhoogte had zien zitten. Ik spotte haar snel, maar hij had totaal niets door. Ik dacht nog "Raisin heeft gelukkig geen wildkleur schutkleur" maar zelfs dan helpt het nog niet.

Moest wel lachen dat je eerst de laatste zin even las Marjan 8-) . Ik ken het.
NKW

Bericht door NKW »

Zo nou, begrijp de schrik maar al te goed. Heel knap dat je zo doortastend was en haar toch snel hebt kunnen pakken. Ongelooflijk dat soort monster streken :shock:
Mette

Bericht door Mette »

Vandaag de controle bij Hanneke gehad, hele ochtend geweest weer gezellig.

We hebben de medicatie van Raisin en Fe wat bijgesteld (omeprazole en metoclo voor Raisin en Fe alleen omeprazole; metoclo had ik bij haar al afgebouwd) en dan over 3 maanden nog even urine controle of de niertjes nu weer rustig willen worden.
Raisin was juist iets minder dan vorige maand... dat kon ik al zien en was ook zo. Hele gespannen buik en amper te voelen, haar nieren zijn nu mee gaan doen. Dat dus juist na haar 2 weken synulox kuur... Maar, toch zal haar lichaam zelf de rest moeten doen. De infectie is waarschijnlijk allang uit haar systeem zijn maar nu de schade nog. Haar bloed zag er heel erg goed uit gelukkig! Urine wel eiwit erin, maar dat is vrij logisch als de nieren pijnlijk zijn.

Eller blijft zijn leven lang op sucralfaat wrs, en kijken of omeprazole stop over 3 mnd zou lukken en metoclo afgebouwd zou kunnen worden tzt, zo niet blijft hij daar ook langer op. Dat hij chronisch problemen heeft is zeker.

Bij Patou was wederom niets te voelen en overlegd inderdaad even brokjes te weken of brij van te maken voor haar, kijken of dat wat doet. Ze moet gewoon eigenlijk gewoon nog 100 gram aankomen van me.

En de beide tweede entingen gingen prima. Kleine buiklymfeklier te voelen nog steeds bij beide maar er is geen jonge fret te vinden waarbij dat niet zo is. Fali heeft wat MOO neigingen (heeft ook oormijt gehad), maar dat is dan ook het enige en dat was al zo.

Al met al wat ik had verwacht en zelfs nog ietsje beter :sunny:
Marjan

Bericht door Marjan »

Altijd fijn wanneer het meevalt bij Hanneke. :D
Karen

Bericht door Karen »

Fijn zeg. Ik duim zo dat Raisin op eigen kracht op de been kan komen!
Mette

Bericht door Mette »

Fali had vanavond de kolder in de kop en het doolhof MOEST en zou onder het hok van Fé worden gesleept om te bewaren voor later. Hij doet dat in zijn kooi ook met alle kleedjes in zijn nachthok... Hij is er druk mee alles door de trapgaten omhoog te slepen en mee te krijgen zijn nachthok in. Ik was er alleen wat minder blij mee :sorry:

Afbeelding

Kwijl zit er nog op zelfs, zo vers van de pers 8-) . Maar, hij gaat gerepareerd worden en gewoon even een extra gat ervan maken. Plus ik krijg door dat het handig is wat op reserve te hebben, dus nog maar even 1 extra besteld en zelf gangen ontworpen om wat alternatiever te maken. En omdat ik me niet in kon houden, ook maar gelijk een 200x100cm model omdat er nog een leuk stofje stond :brush: .
Kick

Bericht door Kick »

Zo, wat een sloper zeg :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo! :shock: Mag hopen dat hij daarvan niets binnen gekregen heeft.
Mette

Bericht door Mette »

Volgens mij niet, maar je weet het nooit zeker. Het is wel zo klein dat het met gemak het maag-darmstelsel zou passeren dus ik let gewoon op, en geef wat zalmolie extra :clown: .
Karen

Bericht door Karen »

Ik vind het nogal een gat eerlijk gezegd :shock: Plus ook rekening houdend met alles wat op dit moment speelt....het zijn vaak fretten met misselijkheid en maagklachten die zo te werk gaan :???:
Balen zeg
Plaats reactie