Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda, Fé en Raisin

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Bruurmijn

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda en Fé

Bericht door Bruurmijn »

Ik wens je heel veel succes en sterkte met het afscheid nemen van Sarabi
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Mooie Koda! Zijn zus is net zo mooi dit jaar! :hart:
Hoe oud is Sarabi eigenlijk?
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Absoluut, en lijken ook erg op elkaar! Toppers zijn het.

Sarabi is 3,5 jaar. Ik hoorde net dat ze ook nog mag meedoen aan de kerstactie. Zo lief. Ze verdient de wereld en meer. Nu dat muurtje nog laten afbrokkelen :hart: .
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Dat kost tijd en heel veel geduld maar dat moet te doen zijn met de juiste slaaf
Kick

Bericht door Kick »

Van mij ook sterkte morgen als je haar overdraagt aan SDF. Ze komt in goede handen maar toch, je hebt inmiddels een band met haar.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Mette schreef:Ik hoorde net dat ze ook nog mag meedoen aan de kerstactie. Zo lief. Ze verdient de wereld en meer. Nu dat muurtje nog laten afbrokkelen :hart: .
Is ze in werkelijkheid ook zo snel, want ze is al helemaal verwend namelijk. Sterkte morgen met afscheid nemen.
Mette

Bericht door Mette »

Dank! En nee juist een alert maar voorzichtig meisje :lol: . Ik kan niet aan de keuze ontkomen helaas, maar het is er eigenlijk één die ik niet had willen maken. Ik had er ook veel van kunnen leren, dus ook dat voelt wel als een gemis. Hopelijk leiden de kerstdagen en vakantie me genoeg af daarna.
Marjan

Bericht door Marjan »

Sterkte, is altijd moeilijk om afscheid te moeten nemen van een fretje waar het zo goed mee klikt.
Karen

Bericht door Karen »

Sterkte morgen Mette. Ze gaat absoluut in goede handen komen en de tijd krijgen. Het is een zware klus om een geliefd diertje ergens achter te moeten laten...
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

Sterkte vandaag
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Succes vandaag
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Succes vandaag!
En niet stiekem een ander leuk fretje mee terug nemen he :brush:
Lineke

Bericht door Lineke »

Sterkte vandaag Mette!
Mette

Bericht door Mette »

Dank allen. Lang rijden, wel goed gegaan en een uitstekend plekje. 4x Janken verder inmiddels maar nu is het er wel uit. Vooral zo'n lange rit geeft toch veel denktijd die het er niet makkelijker op maakt. Toch weer zwaarder dan verwacht. Erg leuk om een keer bij SDF over de vloer te zijn geweest! Weet ik ook weer waar ik altijd naar doorverwijs en het viel me absoluut niet tegen :D . Heerlijk plekje voor Sarabi.
Kick

Bericht door Kick »

Dat is het belangrijkste; dat zij goed terecht komt. Met die wetenschap is het gemis een stukje minder erg ;)
Sasha

Bericht door Sasha »

Wat fijn dat Sarabi nu een mooi plekje heeft. Maar ik snap het zeker wel dat dit een moeilijke keuze moet zijn geweest.
yvonne

Bericht door yvonne »

Gaat vast goed komen met Sarabi maar ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is.
Mette

Bericht door Mette »

Te beginnen met een update van Sarabi: ze maakt het echt heel goed gelukkig! Ik ben enorm gerustgesteld. Marianne is erg dol op haar, en ook bij haar bijt ze niet en doet ook geen poging. Ze voelt ze zich op haar gemak, net zoals bij mij. Eet goed, is blij met haar slaapplaatsen, is voorzichtig in haar doen en laten en heeft gewoon een rustige benadering nodig. Dat is echt een pak van mijn hart! Ze zal er nog wel even wat langer blijven door de rust die ze ook nodig heeft, maar Marianne heeft al haar al helemaal gevonden.

Afbeelding

Voor het eerst sinds lange tijd weer mijn eigen 6-tal. Nog wel gedoe over de betaling met de pensionners... Goh, hadden we niet verwacht toch? 8-) Mijn enige troef was om ze te koop te zetten, maar ik was eigenlijk liever voor de kerst al van ze af dan dat allemaal boven haar hoofd te houden en ze vast te houden. Ze zou rond kerst betalen, maar het wordt nu eind januari en nog in delen ook, maar welke delen zijn me nog niet bekend. Zucht :( En dan te bedenken dat ze een 2e kooi moet hebben omdat Do nu in 1 deeltje Perfect kooi zit.... Dat zou eigenlijk voor haar welzijn eerst moeten, maar ik ga toch ook echt niet langer wachten. Ik vind het hoogst asociaal plus verwaarlozend en denk dan echt "waarom heb je dan fretten". Maar misschien zal dat aan mij liggen :?: .

Gisteren wat sneeuwfoto's getracht te maken voor hoeveel er nog lag dus daar komen ze.

Lenn 1275 gram, 3 jaar
Afbeelding
Afbeelding

Patou 645 gram, 3 jaar
Afbeelding
Afbeelding

Eller 1785 gram, 3 jaar
Afbeelding
Afbeelding

Fé 835 gram, 1 jaar
Afbeelding

Mhysa 830 gram, 3 jaar
Afbeelding

Koda 1725 gram, 2 jaar
Afbeelding
Afbeelding
Karen

Bericht door Karen »

Ook al van die heerlijke fretten foto's :hart:
Lenn op zijn achterpoten is superschattig!

Vervelend die nasleep van je pensionklant. Not done...en ik ben het met je eens, als je geen twee fretten fatsoenlijk kunt ondehouden hou het dan bij een.
Fijn dat het met Sarabi zo goed gaat bij Marianne. Zij is ook erg lief en rustig met fretjes, dus je meisje kan haar ei echt wel kwijt bij haar :D :juich:
Mette

Bericht door Mette »

Ja als ik het hier zo even van me afschrijf krijg ik gelijk een schop om er even wat mee te doen, dus ik heb haar een berichtje gestuurd dat het me best wel dwars zit om eerlijk te zijn, want ik heb de opvang al gratis gedaan. Plus dat ik vind het dus niet eerlijk vind tegenover Do om zolang in een veelte kleine ruimte te zitten en of ze dan zeker weet dat ze niet voor één van de twee een ander huisje zou moeten zoeken. Het klinkt niet alsof ze de financiën heeft om 2 fretten goed te onderhouden en blijkbaar is ergens lenen als back-up om dat wel te kunnen ook geen optie. Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Ja ik was echt erg te spreken over de ruimtes bij Marianne! Juist lekker buiten onder een afdak is uitstekend voor Sarabi, en de kleine losloopruimtes houden het ook fijn compact voor haar. Marianne zelf heeft genoeg ervaring en zag het goed zitten, en is ook een rustig en begripvol persoon richting fretjes als Sarabi. Echt helemaal super :ferret:

Lenn stond ook niet kort zo, ik had wel vier foto's! Maar dit was de mooiste. Een bakje Waltham boven zijn hoofd houden doet wonderen :brush: . Bij Koda waren de meeste foto's ge-photobombed door Vlieg :twisted: . Ook op die wegkijkende foto zat ze rechts van hem, maar heb ik haar eraf moeten knippen :lach:
Gesloten