Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Karen »

Ik wens je ook al ast succes voor maandag
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Van mij ook alvast succes.
Amaris

Bericht door Amaris »

Bibi gaat de gelukwensen over 2 maanden weer nodig hebben helaas :cry:

Bloed en urine waren zwaar prut weer. Albumine was zelfs maar 18 en ureum was niet goed, weer veel bloed en eiwit in urine, zelfs meer dan voor de Semintra... Hanneke was niet blij. Semintra heeft oftewel niks kunnen doen voor Biebers. Waarschijnlijk omdat haar nieren al te ver beschadigt zijn. Daarbij heeft haar maag het niet leuk gevonden en gaan we daar nu dus niet meer mee verder.

Het nieuwe plan van aanpak is dan ook gericht op tijd rekken, voornamelijk. Dat was wat Hanneke zei, want Bibi gaat gewoon nierfalen krijgen. Wanneer, onduidelijk, maar het gaat gebeuren. Omdat haar maag de Semintra niet leuk vindt heeft ze nu weer Enacard. We blijven op de Omeprazole, wel nu 2 korrels in de ochtend en 1 in de avond i.p.v. alledrie in de ochtend. Hierbij heeft ze nu Sucralfaat en Synolux. Het laatste in kleine hoeveelheid, puur om eventuele infecties de kop in te drukken.
Er staan nu dus 4 potjes/flesjes op het aanrecht voor de kleine meid en bankrekening is weer leeg. Maar goed, alles voor de kleine diva. Ze doet het verder thuis zo goed en ondanks wat smakken voor het eten toont ze geen tekenen van ernstige ziekte. EN! Om alles even positief af te sluiten; ze weegt 700 gram weer :D Bibi is in een maand tijd oftewel 50 gram aangekomen. Daar waren we erg blij om. Dus ondanks dat de papieren laten zien dat het niet goed gaat, toont Bibi ons andere signalen. Ze is blij, ze komt aan en ze vocht als een leeuw tegen het bloedprikken 8-) Die tekenen vond Hanneke allemaal veelbelovend dus we gaan gewoon vechten voor de extra tijd voor haar, en hopelijk zo veel mogelijk jaren nog erbi!
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou moe, dat was niet afgesproken. :???: Vervelend dat de Semintra niet is aangeslagen. Al met al geen diagnose om blij van de worden dus.
Maar ik heb het al eerder gezegd, uiteindelijk is het belangrijker hoe ze het doet, zich voelt en gedraagt dan hoe ze op papier ervoor staat. Dus ik ga ook gewoon voor nog een paar goede jaren met Biebers hoor!
Amaris

Bericht door Amaris »

En daar ga ik dus ook op richten. Dat de uitslagen op papier waardeloos zijn betekent niet dat Biebers opgegeven dient te worden. Immers lopen krakende wagens het langst zeggen ze, toch? Met die gedachte gaan we gewoon lekker aan de Sucralfaat enzo.
Ze heeft de eerste dosis al goed opgegeten en heeft toen ze thuis kwam geholpen om de Star Trek en Harry Potter box uit te pakken. Blijkbaar vindt ze zelf ook dat ze niet zielig is :brush:
(Al was ze wel erg zielig bij Hanneke hoor, ze vocht echt als een leeuw tijdens het prikken. Alles en iedereen zat onder de urine die ze in de gespannenheid liet lopen, het leek wel een slagveld! Op zich een goed teken, want dat laat zien dat ze genoeg pit heeft! Maar het maakt het wel een heel dramatisch vertoon voor een paar druppeltjes bloed. Niet voor niets een diva uiteraard *kuch*)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Balen zeg dat het niet heeft geholpen :(

Maar zo te lezen denkt Biebers er zelf anders over en dat moet je dan maar aannemen ;) Als ik het goed doorheb krijg je nog heel wat te stellen met die dame :D

Geef haar maar een knuf van me!
Minka

Bericht door Minka »

Dat is niet leuk. :???: Klinkt wel goed dat Bibi wat anders dan de uitslagen laat zien. Bibi heeft er in ieder geval lak aan. Hopelijk blijft ze zich nog heel lang gedragen.
ray

Bericht door ray »

Verdorie niet het nieuws waar ik (en jij denk ik) op hoopte, maar zolang ze zich nog goed voelt lekker blijven genieten.
Hopelijk kan je nog jaaarrrreeeen genieten van Bibi.
Amaris

Bericht door Amaris »

Het is inderdaad niet leuk en ook niet wat ik verwacht had te horen. Hanneke trouwens ook niet want ook zij was onder de indruk dat Bibi het beter deed. Zo alert op de tafel, scharrelend, aangekomen qua gewicht enzo! Top, zou je zeggen! :???:

Gelukkig laat Bibi zich duidelijk niet op haar kop zitten hierdoor, ze is echt een sterk fretje volgens mij. Ze heeft vannacht al haar brij op (met Sucralfaat) en vanochtend ook netjes de Waltham met meds. Ze liep weer te scharrelen en ondanks alles is ze niet wantrouwig naar mij toe nu gelukkig. Spelen was er vanochtend niet bij maar dat viel te verwachten, na zo'n dag als gister!
Ze vond de wind ook niks, voor het eerst. Maar ook ik zou met een kale nek denken; bekijk het maar met die koude wind! :brush:
Ik hoop dat ze binnenkort toch nog haar wintervachtje aan gaat trekken, dan is die kale plek ook sneller weg.

Hanneke had trouwens nog een briljant momentje. Door meer Waltham en minder brij is ze bang dat Bibi tandsteen kan krijgen, dus zei ze doodleuk; met een gaasje haar tandjes poetsen! Maar zodra ze dit zei zag ze al in dat dit voor Bibi echt een mission impossible is :lach: Dus het was meteen; oh nee... laat maar, en moest ze lachen.
Bibi heeft al een duidelijke reputatie als 'onmogelijke fret' opgebouwd...
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Amaris schreef:Bibi gaat de gelukwensen over 2 maanden weer nodig hebben helaas :cry:

Bloed en urine waren zwaar prut weer. Albumine was zelfs maar 18 en ureum was niet goed, weer veel bloed en eiwit in urine, zelfs meer dan voor de Semintra... Hanneke was niet blij. Semintra heeft oftewel niks kunnen doen voor Biebers. Waarschijnlijk omdat haar nieren al te ver beschadigt zijn. Daarbij heeft haar maag het niet leuk gevonden en gaan we daar nu dus niet meer mee verder.

Het nieuwe plan van aanpak is dan ook gericht op tijd rekken, voornamelijk. Dat was wat Hanneke zei, want Bibi gaat gewoon nierfalen krijgen. Wanneer, onduidelijk, maar het gaat gebeuren. Omdat haar maag de Semintra niet leuk vindt heeft ze nu weer Enacard. We blijven op de Omeprazole, wel nu 2 korrels in de ochtend en 1 in de avond i.p.v. alledrie in de ochtend. Hierbij heeft ze nu Sucralfaat en Synolux. Het laatste in kleine hoeveelheid, puur om eventuele infecties de kop in te drukken.
Er staan nu dus 4 potjes/flesjes op het aanrecht voor de kleine meid en bankrekening is weer leeg. Maar goed, alles voor de kleine diva. Ze doet het verder thuis zo goed en ondanks wat smakken voor het eten toont ze geen tekenen van ernstige ziekte. EN! Om alles even positief af te sluiten; ze weegt 700 gram weer :D Bibi is in een maand tijd oftewel 50 gram aangekomen. Daar waren we erg blij om. Dus ondanks dat de papieren laten zien dat het niet goed gaat, toont Bibi ons andere signalen. Ze is blij, ze komt aan en ze vocht als een leeuw tegen het bloedprikken 8-) Die tekenen vond Hanneke allemaal veelbelovend dus we gaan gewoon vechten voor de extra tijd voor haar, en hopelijk zo veel mogelijk jaren nog erbi!
Ah nee toch... verdorie Bibi niet doen hoor!
Je moet jaren lekker onmogelijk blijven!!
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, ze heeft wel vaker van die briljante ideeën. :brush:
Amaris

Bericht door Amaris »

Nee Helen, ze gaat het ook zeker niet doen. Ik heb Bibi ook al stevig aangesproken; nog minimaal 3 jaar! Eerder mag ze nog niet weg. Dan is ze 6 a 7. Alles voor die leeftijd accepteer ik gewoon niet, punt. Volgens mij was ze het ermee eens want ze gaf wat likjes en liep mijn handen op uit de kooi :brush: Zij is ook nog lang niet van plan de handdoek in de ring te gooien.

Wat Hanneke betreft, die is altijd briljant 8-) Haha! Is er überhaupt een fret hier op het forum die de tanden laat poetsen? Wij hebben het bij geen enkel dier voor elkaar gekregen in onze familie. Kregen eerder een hap en een krab.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb ooit wel eens tanden gepoetst van een fret met zo'n dun raggertje. Dat was een mannetje die over het algemeen wat makkelijker zijn met dat soort handelingen maar het was ondanks dat eigenlijk gewoon geen doen want leuk vond hij het beslist niet. Dus dat heb ik ook niet lang vol gehouden. ;)
Karen

Bericht door Karen »

Nou zeg...geen leuke berichten. Maar wat al gezegd is, het is belangrijker hoe Bibi zich voelt en gedraagt en daar zit het wel snor mee geloof ik :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

En daar houden we Bibi dan ook aan he!!

Volgens mij poetst Mariël de tandjes van Liva :brush:
Amaris

Bericht door Amaris »

Zware paniek weer vanochtend. Gisteravond eigenlijk al want toen had mevrouw al een rare bui. Het leek alsof ze moest overgeven ofzo, maar er kwam niks. Maar ze was ook aan het eten dus ik dacht; verslikt in stukje kip ofzo. Dat lag er nog naast haar brij en dat was weg na de rare bui.

Maar vanochtend toen ik beneden kwam had ik geen frettig welkomst comité. En toen ik haar wakker maakte begon het. Hoesten en piepen, alsof ze het benauwd had. Dit hield zeker 10 minuten aan. Vertikte het om water te drinken dus snel wat waterige waltham gemaakt, dit nam ze wel en het ging even goed. Maar na het eten ging ze haar zakje weer in en begon weer. Dacht echt; dit is het. Het klonk zo griezelig en niet Biebers!
Op dat moment was het nog geen 9 uur dus kon de kliniek nog niet bellen. Dus ik wachten...
Gelukkig een half uur lang geen hoesten of benauwdheid meer kunnen merken en na een snelle douche voor mijzelf stond het frettig welkomstcomité er ineens wel weer. Tweede Waltham schaaltje ging er goed in, geen hoesten meer.

Alsnog Jeffrey gebeld, doorgegeven dat mevrouw nu ook al weer 780 weegt ineens, maar ook wel erg veel eet. Verteld wat ik gemerkt had en hij gaf aan dat het een haarbal kan zijn. Ze bijt veel in haar vacht ook. Ze liep qua wintervoorbereiding gigantisch achter dus kan een winter-spurt zijn. Veel spekkies, snelle rui etc.
Dus ik naar mijn moeder gesjeesd. Kattenlax gehaald. Wat een gedoe en gestress!

Uiteindelijk hoorde ik haar net nog 1 keer kuchen en toen ik met mijn moeder aan de telefoon zat ook 1 kuchje. Daarentegen had ze ook weer lopen slepen met speeltjes en WEER in haar vacht bezig met soppen en plukken. De trut luistert alleen niet als ik zeg dat ze even moet ophouden, ze kroop gewoon verder in de hangmat en ging vrolijk verder!

Plan is nu in de gaten houden en als het weer gebeurt alsnog vervroegde afspraak. Ook omdat ze eigenlijk wel erg snel aankomt voor een nierprobleem-fretje. Hij was bang dat het vochtophoping kan zijn en dat hoesten erbij hoort. Maar voor nu... ga ik even uit van haarbal en zit er voor de verandering weer bovenop om te checken of ze zich anders gedraagt.
Ik sterf echt jong op deze manier :( Dit kan mijn hart niet aan, mensen.
ray

Bericht door ray »

Nou dat geloof ik best!
Ze poept wel en gaat niet vaak op en af de poepbak? Toen Rebel een haarbal had, viel hij juist af. Dus ik weet het ook niet. :?:

Inderdaad maar goed in de gaten houden en hopelijk valt het allemaal mee.

Beterschap met Bibi.
Kick

Bericht door Kick »

Je bent maar mooi klaar met dit portret :roll: Hopelijk is het een haarbal die er met laxeren uitkomt en hoef je niet naar Hanneke.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ze poept hele bakken vol, maar vannacht lag er weinig, moet ik zeggen. Terwijl ze wel 2 bakken met brij en 3 waltham bakjes op heeft (wat ik zeg, ze vreet me arm).
Dus ik ga het poepen even in de gaten houden, bedankt voor de tip, Ray.

Ik wil ook niet naar Hanneke, moet over een maand of 2 al, dat is me al veel te vroeg! Ik wil Hanneke niet meer zien... dat is nooit goed als je Hanneke ziet :???:
Amaris

Bericht door Amaris »

Nog even snel.

De kattenlax is bijna op hier, maar heb wel laxatract. Ik zie al dat dit ook veilig is voor fretten maar zie uiteraard weer nergens dosering. Toevallig iemand die dit wel eens heeft gegeven en weet hoeveel?

Update; Bibi is net wakker, beetje wazig en geplast, niet gepoept. Cosma snacks gingen erin en weer gedronken, kleine ronde gekeuteld en nu weer in slaapzak. Ze is wat minder actief en alert dan ik gewend ben, maar ze kan een baaldag hebben natuurlijk.
Gesloten