Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Nadine
Aantal fretten: 99

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Nadine »

Leuk! :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha....heerlijk mal dingske in die rijstbak :hart:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

:lol:

Het is me er eentje hoor!
graaf graaf HAP! :-p
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Het is een gekke fret... als er interesse is in een gekke fret met een duidelijk steekje los... of twee, dan houd ik me aanbevolen :lach: Ik heb er wel een in de aanbieding!
Ze is gewoon echt niet te peilen. Het ene moment is ze te bang om maar 1 pootje buiten te zetten, het andere moment krijg ik haar met geen mogelijkheid naar binnen. Vandaag begrijpt ze niks van haar rijstbak, morgen graaft ze hem uit, en overmorgen staat ze weer; wasda?
Zo bijt ze je helemaal kapot in woeste speelbui met plofstaart en gemok, seconde later zit ze doodsbang bibberend je aan te kijken; ken ik jou?
Mijn malle meisje :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Alsof je 5 minuten zonder haar zou kunnen..... 8-)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Het is een aparte inderdaad. Eentje waar je niet zonder mee kunt ;)
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Bipolar ferret? :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Zou het kunnen? Waarom niet eigenlijk denk ik dan ;)
Amaris

Bericht door Amaris »

Dat geloof ik meteen! :brush:

En ik zonder mijn meisje? Nog geen 3 minuten 8-)
Wij denken allemaal wel eens als baasje; JEEETJE!
Maar als puntje bij paaltje komt, willen we geen seconde zonder onze monsters haha!

Bibi heeft trouwens een hele 'blauwe' plek op haar kaalgeschoren befje. Dus haar haar begint weer te groeien zo te zien. Ziet er niet uit, net alsof ze mishandeld wordt. Bont en blauw geslagen fret!
Al vindt Bibi wel dat ze mishandeld wordt; ze moet steeds knuffelen van het baasje en dat is toch gewoon geen activiteit voor een fret?! Knuffelen! Pff...
Kick

Bericht door Kick »

Haha, ik denk eerder dat Biebers te veel geknuft wordt waar ze 'bont en blauw' van is :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Whaha het is ook wel een erg lage rijstbak! Bij mij is dat een stukkie hoger en zit er toch geen deksel op. Ik heb zelden dat ik een stuk of 20 korrels moet opruimen - en 20 is dan nog wel te doen :lol: . Leuke filmpjes!
Minka

Bericht door Minka »

En de wasmot heeft ze die op.
Amaris

Bericht door Amaris »

De wasmot! Dit is een leuk verhaal weer... echt een typisch Biebers verhaal.

Mevrouw wist niet zo goed wat het was en wat ze ermee moest :roll:
Ze lag in haar nachthok en alleen de snoet kwam eruit (de rest van de fret was te lui denk ik?) toen ik haar de wasmot wilde geven. Deze werd intensief besnuffeld voor het met de voortandjes aan een puntje werd gegrepen.
Dit werkte natuurlijk niet dus viel meteen op het plateau, waarna ze eerst even ging kijken wat het nou was. Dus na het goed bekeken te hebben vanaf alle kanten nog maar een keer gepakt en toen in haar nachthok meegenomen.
Ik heb gesmak gehoord! Maar of hij op is... dat weet ik niet? :clown:
Dit alles duurde zeker weer een minuut of 5. Alles gaat via speciale wegen met mijn meid.

Ik zag wel dat Bibi kaal wordt, naast haar ruggengraat net iets bovenop de rug, aan beide zijdes.
Volgens mij komt het door de rui maar wil toch even peilen of er al meer rui te zien is op andere fretten?
Vorig jaar was ze echt lelijk met de rui, overal kaal en sneu :brush: Maar omdat ze zoveel mankeert kan het ook wat anders zijn.
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha....gewoon frets gedrag voor iets nieuws! En gesmak is goed in dit geval :mrgreen:

Queeny is van gisteren op vandaag ook als een idioot aan het verharen geslagen. Ik zie al overal nieuwe haartjes zitten, dus het wordt geen kale deze keer :D
Kick

Bericht door Kick »

Baila hier ook... Haar kooi en wij zitten weer onder :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Amaris schreef:Ik zag wel dat Bibi kaal wordt, naast haar ruggengraat net iets bovenop de rug, aan beide zijdes.
Maar zie je wel al nieuwe haartjes tevoorschijn komen dan? Want ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien bij een fret dat die echt kale plekken kreeg tijdens de rui.
En de plek die jij beschrijft en dan ook nog symmetrisch denk ik eerder aan een bijnierprobleem.
Amaris

Bericht door Amaris »

Nee, we gaan het niet over bijnierproblemen hebben. Ik wil er niet aan :x Ze heeft al te veel ellende!
Ik moet volgende week vrijdag naar de kliniek. Hoe kritiek is het als het een bijnierprobleem is? Kan dat wachten tot de 19de of niet?

Het is nog niet echt heel erg kaal, het is kalend zeg maar. Dus kan nog niet echt goed zien of er nieuw haar onder zit, maar zal het wel goed in de gaten houden.
Ben blij dat ze niet asociaal mutserig deed met haar nieuwe snack, ik dacht echt; daar gaan we weer, moet ik weer dagen met een wasmot lopen rotzooien omdat ze het niet begrijpt! Maar enkel wat frettige terughoudendheid dus :P
Marjan

Bericht door Marjan »

Als het een bijnierprobleem is kun je daar rustig mee wachten tot volgende week hoor. :) En hopelijk is het gewoon een wat heftigere rui. :P
Minka

Bericht door Minka »

Super dat ze de wasmot op heeft.

Hopelijk dat het gewoon de rui is. Mila is ook aan het verharen.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik hoop inderdaad dat ze gewoon gaat ruien. Maar heb net bij de kliniek gelezen naar symptomen en daar tikt ze best wat boxjes helaas. En ze is wel 3 of 4 nu, dus ook wel de leeftijd dat het kan beginnen.
Nou ja, we moeten toch volgende week weer bloedprikken denk ik, dus dan maar meteen kijken. Gelukkig is het niet een groot drama iets met nog meer potjes en pilletjes.

De wasmot lijkt weg te zijn, dus dat is een snack die er goed in gaat :D De nieuwe zalm pasta gaan we morgen dan wel testen. Verwend kreng, echt niet te filmen :roll:
Gesloten