Jessie

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Nadine
Aantal fretten: 99

Re: Jessie & Lexie

Bericht door Nadine »

Zojuist is Lexie naar Mette verhuisd. Daar heeft ze ook weer kennis gemaakt met Yuki, dit ging heel goed :mrgreen:. Nu moet Lexie haar nieuwe baasjes nog overhalen en ze zit goed.

Jessie is op dit moment een ander verhaal. Morgen is dag 7 van de nieuwe medicatie kuur. Toch is er besloten vroegtijdig te stoppen. De laatste 4dagen heb ik Jess nauwelijks kunnen overhalen om te eten. Gisteravond en vanochtend ging wel iets beter nadat ik de hoeveelheid gehalveerd had. Zo krijgt ze iig iets binnen en is het hopelijk genoeg om op gewicht te blijven. Dus nu gaan we weer kijken of ze het zonder de medicatie beter doet. Volgende week vrijdag spreek ik Hanneke weer, zolang er in de tussentijd niks geks gebeurd.
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Pfff, het blijft emmeren zo... Ik ga duimen en tenen draaien voor de meid, want het moet nu gewoon eens beter gaan!

En hoop dat Lexie een mooi huisje krijgt, misschien met Yuki ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Dus ze blijft nog wel even een zorgenkindje zo. :???:

Moet ik Lexie haar naam uit je topic halen soms?
Minka

Bericht door Minka »

Ik ben heel benieuwd hoe het zonder medicatie zal gaan en ik denk dat een hele goede zet is. Jessie moet het natuurlijk wel laten zien, kom op kleine Jess.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ok, met Lexie gaat alles dus gelukkig goed. Nu Jessie nog...

Ik ben benieuwd of je haar na het stoppen met meds weer een beetje op kan laten knappen. Ik ga duimen!
Minka

Bericht door Minka »

Je bent volgens mij gisteren naar Hanneke geweest met Jessie. Heeft de kleine meid afgelopen week verbeteringen laten zien?
Marjan

Bericht door Marjan »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik hoop het zo.
Kick

Bericht door Kick »

Ik hoop het ook!
Nadine

Bericht door Nadine »

Ik ben gister niet naar Hanneke geweest, alles gaat telefonisch. Ze kunnen toch niks voor Jess doen dus onnodig die kant op probeer ik te voorkomen. Jessie is nog steeds een twijfel geval. Soms eet ze heel goed, soms helemaal niet. De ene dag komt ze aan en daarna verliest ze dat gewicht weer. Heel langzaam word ze wel wat zwaarder maar ik ben er nog steeds niet gerust op. Gisteravond heb ik nog iets bedacht maar dat moet ik eerst weer even overleggen met Hanneke.
Soms wou ik dat iemand de keus voor mij kon maken.. Leven of inslapen. Want ik weet het echt niet.
Gisteren ook weer, dan helpt Jess mee met schoonmaken en opruimen. Ze loopt heerlijk rond te scharrelen maar op het zelfde moment krijg ik er totaal geen eten in en is ze duidelijk ongemakkelijk.

Daarnaast helpt het ook niet dat ik alweer zonder werk zit. Ik ben de proef periode niet door gekomen bij mijn nieuwe baan.
Helaas vraagt dat om maatregelen anders red ik het niet meer. Alle muizen zijn al weg en eind augustus verhuizen zo goed als alle ratten. Zometeen komt er iemand voor de water dieren en daarna alleen nog Lexie zien te plaatsen.
Dat balletje rolt ook al, alleen wachten op de juiste persoon. Jessie gaat ten alle tijden voor en omdat te kunnen doen moet echt alles hier plaats maken.
Al met al zit ik echt in zwaar weer, eind september is het duidelijk of ik het gered heb of niet. Ik weet iig dat Jessie mee mag verhuizen naar mijn vader, mocht dat nodig zijn.
Zoals jullie kunnen begrijpen ben ik niet veel online, mocht er iets gebeuren of veranderen met Jess dat horen jullie het ;)
Minka

Bericht door Minka »

Nadine, dat is niet leuk van je baan. Je hebt een optie naar je vader, maar dit wil je natuurlijk niet. Hopelijk snel oplossingen voor je en hopelijk dat Jessie duidelijk gaat zijn naar je. Hopelijk dan de positieve kant, maar als het de negatieve kant is, dan hoe moeilijk ook, dan hoop ik dat Jessie daar ook duidelijk naar je toe is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een vervelende situatie voor je Nadine. :( En ik snap dat het heel moeilijk is om te bepalen waar je goed aan doet wat Jessie betreft. Ik denk dat je vooral moet kijken of er genoeg fijne momenten voor haar zijn en ook dat dit er uiteindelijk toch steeds meer moeten gaan worden. Ze is natuurlijk heel erg ziek geweest en op zich vind ik het niet vreemd dat haar herstel zo lang duurt. Maar langzaam maar zeker moet ze wel meer van die momenten krijgen die je nu beschrijft.
Is er anders niemand bij jou in de buurt met frettenkennis die eens regelmatig kan kijken hoe Jessie het doet? Ik weet dat dit ook nogal eens wat meer duidelijkheid kan geven en het is voor jou fijn om voor je gevoel niet helemaal alleen te zijn met wat je uiteindelijk zal gaan beslissen.
Kick

Bericht door Kick »

Damn Nadine, dit is een rot periode zeg :( Ik snap dat je er helemaal doorheen zit en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Balen van je baan want volgens mij had er reuze zin in.

Ik snap ook dat je leven er daardoor wat anders uit gaat zien en dat je maatregelen moet nemen, hoe moeilijk ook. En over Jessie; misschien is je kijk op haar ook niet meer duidelijk en zou inderdaad iemand anders eens moeten zien hoe ze het doet.

Sterkte in elk geval!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Damn, dat is flink balen op beiden gebieden... hopelijk snel een andere baan en hopelijk knapt Jessie toch nog op.
Vervelend dit :-(
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik vind het zo erg voor je, Nadine. Als iemand het gegund is dan is het jou wel :(
Je hebt wel genoeg tegenslagen gehad nu. Tijd voor een nieuwe, goede baan, Jessie die opknapt en Lexie die een gouden mand krijgt bij een nieuwe baas *gooit extra positieve vibes erin*.
Kick

Bericht door Kick »

Ik doe met je mee Stefanie!!!!! *vibes richting Enschede!!!*
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

{{{{{{ Nadine en Jessie }}}}}}

grouphug!

Afbeelding
Nadine

Bericht door Nadine »

Dankjewel allemaal :hart:
Jess zit op dit moment echt op top gewicht, 720gram.
Ik hoop echt dat ze dit vasthoud! zojuist heb ik ook weer met Hanneke overlegt. Ik had namelijk het idee dat er teveel tijd tussen de Metoclopramide doseringen zat. Ik verdeel de hoeveelheid nu over 4x, in plaats van 2x. Misschien dat het helpt. Ook ga ik het een half uur van te voren al toedienen, in plaats van door het eten zelf.
Misschien dat er gedacht wordt nu, het gaat toch goed..Nou nee het kan nog veel beter. Ze eet nog steeds niet uit haar zelf, maar ze eet al wel. Dat is al heel wat. Lang niet alle voedingen gaan er geheel in, maar toch genoeg om het gewicht omhoog te krijgen.

We blijven doorgaan en net zolang zoeken en uitproberen totdat we de juiste aanpak hebben gevonden.
Opgeven is geen optie meer nu.

:hart:
Afbeelding
Mette

Bericht door Mette »

Degene die af en toe langskomt ben ik, maar ik vind opgeven ook zéker geen optie. Toen Nadine op dat punt stond, heb ik overwogen de zorg over te nemen, maarja... dat is gewoon een hersenspinsel wat niet het beste voor haar is en ook niet wat Nadine wil natuurlijk. Ik zie zeker nog een heleboel potentie in Jessie en zie nog voldoende verbetering om op voort te kunnen borduren, maar snap dat het ontzettend veel tijd en emoties kost om haar elke dag zo te moeten zien. Dat gaan niemand in de koude kleren zitten. Ondanks dat ze het relatief prima doet en goed voelt, blijft dat niet willen eten toch echt heel erg rottig. Gelukkig gaat dat in hele kleine stapjes wat beter de laatste tijd.

Dus zet hem op Nadine, ik moedig je elke dag op afstand aan nog steeds :hart:

Nu ik terug ben van mijn weekend kan het balletje Lexie even wat extra gaan rollen. Ik zou willen dat ik verder iets voor je kon betekenen Nadine, maar helaas!
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is toch wel voorzichtig wat goed nieuws vind ik. :) Ik ben allang blij te horen dat er nog steeds hoop is voor Jessie.
Ik blijf vanaf hier ook aan jullie denken en stuur zeker nog steeds wat positieve energie jullie kant op!
Amaris

Bericht door Amaris »

Ben zo blij dat Jessie langzaam aan verbeterd. Wat je zegt over medicatie aanpassen, zo deed ik het met Biebers ook. Zij deed het ook slechter met medicatie door eten, veel beter met ervoor! Die had ook die meto-nogwatzooi :P En omeprazole.
Dus ik hoop dat het ook werkt voor Jessie!
Gesloten