Laten we vooral niet vergeten dat agressie ook een teken is dat er iets mis is. Dieren kunnen zich niet zo uiten als wij dus.. "gelaatsuitdrukkingen", , tanden, geluid en houding is hun enige manier om te laten zien dat er iets mis is. Vind jij iets eng dan zeg je dat, heb je pijn dan zeg je dat ook enz enz....
Dus het ligt er maar net aan waarom een dier agressief reageert.. een angstige fret wil ook nog (in onze ogen) agressief reageren. Als een dier ergens last van heeft is het logisch gedrag, vind ik dan
Zo had ik een fret (Snoop) die als FreD met hem speelde, leuk begon maar op een gegeven moment sloeg zijn gedrag over naar bijten. En niet zo zuinig... we hebben het hier over 2009 ofzo ver voor de jaren dat de mens zich verdiepte in gedrag. Althans niet zoals nu. Aan de andere kant was hij voor zijn "broertje" bijzonder lief en was er nooit onmin.
FreD riep al snel (doet hij nog) dat een fret agressief is. Zelfs goedsul Ukkie bijt hem wel in de voeten, niet zo gericht als Natsumi dat doet. Maar mijn vermoeden is toch omdat hij uitstraalt dat hij er niet zoveel van moet hebben (naar mijn gevoel) dat dit zich ook uit in het gedrag van de fretten naar hem toe.
Re-Flex en FreD gaat goed tot hij Fred's handen ziet, dan gaat hij ook meteen voor het vlees. Dekt hij zijn handen af, niets aan de hand. Bij mij is hij een mak schaapje en ik kan hem gewoon bij mijn gezicht houden. Kan ook gewoon op blote voeten lopen zonder probleem.
Ja Mayke, Riddick was er 1 uit duizenden... helaas was hij zo snel als hij in mijn leven kwam ook weer weg.
Maart 2005 gekomen, Maart 2010 gegaan.. hoe bizar is dat?