Finley
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Finley
Oh bah, dat is toch een minder goed bericht
Hopelijk doet de fosfaatbinder iets en je hebt gelijk betreffende de brokkenpap, verwen hem maar lekker met dingen die hij wel graag lust.
Hopelijk doet de fosfaatbinder iets en je hebt gelijk betreffende de brokkenpap, verwen hem maar lekker met dingen die hij wel graag lust.
Een respectabele leeftijd hoor voor een fret tegenwoordig. En we gaan gewoon uit van het meest positieve scenario hoor!
Zeker een mooie leeftijd. Hopenlijk slaat alles goed aan en heel fijn dat hij onder controle blijft.
Ik duim dat de medicatie een goede uitwerking heeft en je nog lang van Finley mag genieten.
Keurig hoor. Ik zou er blij me zijn als er een paar extra die 6 gehaald hadden hier! Nog lekker even van hem genieten
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Go Finley! Doet de fosfaatbinder iets, merk je verschil?
Met Finley gaat het redelijk. Hij is al wat aangekomen in gewicht. Vandaag en gisteren waren mindere dagen. Hij eet dan minder goed en loopt erg kort rond. De dagen daarvoor was hij ontzettend fit. Hij liep dan zeker 2 uur achter elkaar rond. Af en toe doet hij een power napje en daarna gaat hij weer door. Hij maakt het dan ook erg duidelijk dat hij uit zijn kooi wilt door aan de tralies te knagen en te trekken.
Ik ben zeker niet ontevreden. Zeker omdat hij nog aankomt. Het gaat erg langzaam maar dat is niet erg. Of de fosfaatbinder iets voor hem doet vind ik moeilijk om te zeggen.
Ik ben zeker niet ontevreden. Zeker omdat hij nog aankomt. Het gaat erg langzaam maar dat is niet erg. Of de fosfaatbinder iets voor hem doet vind ik moeilijk om te zeggen.
- Helen
- Contacteer:
Te snel aankomen is inderdaad ook weer niet goed... en ja die mindere dagen zijn toch weer die dagen dat je je zorgen maakt. Hopelijk trekt dat nog bij..
Ik vraag mij ook af of je daar iets van merkt, het doet niets anders dan het fosfaat in de voeding uhm binden haha!
Vriendin van mij heeft een kat met nierproblemen die het ook krijgt en die is al blij dat de kat wil eten.
Hoe ouder ze worden hoe meer zorgen.. dat merk ik met mijn oudje ook.
We blijven duimen voor Finley, hou je taai Sasha..
Ik vraag mij ook af of je daar iets van merkt, het doet niets anders dan het fosfaat in de voeding uhm binden haha!
Vriendin van mij heeft een kat met nierproblemen die het ook krijgt en die is al blij dat de kat wil eten.
Hoe ouder ze worden hoe meer zorgen.. dat merk ik met mijn oudje ook.
We blijven duimen voor Finley, hou je taai Sasha..
Het gaat toch wat schommelend met die kwakkelfretjes, maar als ze dan een paar dagen achtereen wat minnetjes zijn worden de zorgen weer wat zwaarder... sterkte hoor en ik hoop dat hij nog lang bij je mag zijn.
Voorzichtig positief nieuws dus, goed teken dat hij toch iets aankomt. Ik hoop ook dat je hem weer stabiel krijgt.
Die min dagen zijn altijd zo erg ...ik hoop dat hij snel stabiel is..duimpjes draaien..
Met heel veel pijn in mijn hart moet ik vermelden dat ik mijn allerliefste Finley afgelopen zondag heb moeten laten inslapen.
02 mei 2015 / 18 juli 2021
Finley mankeerde natuurlijk al een hoop. Ik had alweer een afspraak bij Hanneke staan omdat hij veel aan het hoesten was. Jammergenoeg heeft hij het niet tot deze afspraak gehaald en gaf hij die zondag aan dat het echt niet meer ging. Hij was benauwd en bleef maar hoestbuien krijgen. Hij moest vechten voor iedere adem. Ik heb hem bij de dienstdoende dierenarts bij ons in de buurt laten inslapen. Daar gaf hij nogmaals aan dat hij niet meer kon. Wat vreselijk om je geliefde fretje zo te zien. Ik heb hem de hele tijd stevig tegen mij aan gehouden totdat hij er niet meer was. Hij is bij mij thuis in de tuin begraven samen met zijn dekentje en zijn favoriete knuffel. Ik heb een paar plukjes van zijn vacht geknipt zodat ik deze in een sieraad kan laten verwerken en ik hem altijd bij me kan dragen.
Ik voel me vreselijk en heb er veel moeite mee. Ik voel me ook nog steeds schuldig ondanks dat ik weet dat het de juiste keuze was. Hanneke heeft mij ook nog gebeld en zei dat ook zij de beslissing tot inslapen zou hebben genomen en ik me daarover niet schuldig hoef te voelen. Ik ben echt helemaal uit mijn doen en niet te troosten. Hij was voor mij veel meer dan een fret. Hij was mijn beste vriendje en heeft mij door veel moeilijke periodes geholpen.
Dankjewel voor alles lieve Finley. Ik ga je ontzettend missen. Ga maar lekker spelen daarboven en ooit zien we elkaar weer.
If it should be that I grow weak, and pain would keep me from my sleep. Then you must do what should be done, for this last battle cannot be won. You will be sad, I understand; don't let your grief then stay your hand. For this day more than all the rest, your love for me must stand the test. We've had so many happy years, what is to come can hold no fears. You'd not want me to suffer so; the time has come, so let me go. Take me where my needs they'll tend and please stay with me until the end. Hold me firm and speak to me until my eyes no longer see. I know in time that you will see, the kindness that you did for me. Although my tail its last has waved, from pain and suffering I've been saved. Please do not grieve, it must be you who had this painful thing to do. We've been so close these years, don't let your heart hold your tears.
02 mei 2015 / 18 juli 2021
Finley mankeerde natuurlijk al een hoop. Ik had alweer een afspraak bij Hanneke staan omdat hij veel aan het hoesten was. Jammergenoeg heeft hij het niet tot deze afspraak gehaald en gaf hij die zondag aan dat het echt niet meer ging. Hij was benauwd en bleef maar hoestbuien krijgen. Hij moest vechten voor iedere adem. Ik heb hem bij de dienstdoende dierenarts bij ons in de buurt laten inslapen. Daar gaf hij nogmaals aan dat hij niet meer kon. Wat vreselijk om je geliefde fretje zo te zien. Ik heb hem de hele tijd stevig tegen mij aan gehouden totdat hij er niet meer was. Hij is bij mij thuis in de tuin begraven samen met zijn dekentje en zijn favoriete knuffel. Ik heb een paar plukjes van zijn vacht geknipt zodat ik deze in een sieraad kan laten verwerken en ik hem altijd bij me kan dragen.
Ik voel me vreselijk en heb er veel moeite mee. Ik voel me ook nog steeds schuldig ondanks dat ik weet dat het de juiste keuze was. Hanneke heeft mij ook nog gebeld en zei dat ook zij de beslissing tot inslapen zou hebben genomen en ik me daarover niet schuldig hoef te voelen. Ik ben echt helemaal uit mijn doen en niet te troosten. Hij was voor mij veel meer dan een fret. Hij was mijn beste vriendje en heeft mij door veel moeilijke periodes geholpen.
Dankjewel voor alles lieve Finley. Ik ga je ontzettend missen. Ga maar lekker spelen daarboven en ooit zien we elkaar weer.
If it should be that I grow weak, and pain would keep me from my sleep. Then you must do what should be done, for this last battle cannot be won. You will be sad, I understand; don't let your grief then stay your hand. For this day more than all the rest, your love for me must stand the test. We've had so many happy years, what is to come can hold no fears. You'd not want me to suffer so; the time has come, so let me go. Take me where my needs they'll tend and please stay with me until the end. Hold me firm and speak to me until my eyes no longer see. I know in time that you will see, the kindness that you did for me. Although my tail its last has waved, from pain and suffering I've been saved. Please do not grieve, it must be you who had this painful thing to do. We've been so close these years, don't let your heart hold your tears.
Heel veel sterkte Sasha! Wat vreselijk als het zo diep zit, zo abrupt komt en zo lastig is. Zodra er ademhalingsproblemen komen is er vaak geen redden aan, ik ken het helaas . Ontzettend lief dat Hanneke nog even belde en getracht heeft je gerust te stellen. Neem de tijd voor jezelf, het verwerken zal nog wel lang gaan duren helaas .
Heel veel sterkte... We voelen ons altijd schuldig maar dat is niet zo. Je hebt alles gedaan wat je kon en als je straks een mooi sieraad hebt dan is hij weer bij je.
Ook van mij heel erg veel sterkte. Als ik zo jou verhaal lees heb je er alleen maar goed aan gedaan om hem te laten gaan. Mijn ervaring is inmiddels dat je nooit te vroeg bent met zo'n beslissing dus voel je alsjeblieft niet schuldig. Je hebt hem niet onnodig laten lijden maar dat neemt niet weg dat het gemis natuurlijk vreselijk is. Een dikke knuffel voor jou.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Heel veel sterkte met het verlies van je vriendje
Zo te lezen was dit de enige juiste beslissing voor hem maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Zo te lezen was dit de enige juiste beslissing voor hem maar dat maakt het verdriet er niet minder om.
Vreselijk ik voel je verdriet en gemis weer zo sterk naar boven komen..heb even een traantje weg gepinkt ..heel veel sterkte en je hebt er zeker goed aan gedaan. Dikke knuffel
- Helen
- Contacteer:
Ach
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje...
Het slaat een krater in je ziel, iedere keer weer....
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje...
Het slaat een krater in je ziel, iedere keer weer....
Heel veel sterkte met het verlies van je geliefde vriendje
Je maatje verliezen slaat zo’n gat in je hart. Je hebt het goed gedaan met hem en vooral voor hem. Niet schuldig voelen hoor, ook al snap ik dat heel goed. Je hebt de beste beslissing vanuit liefde gemaakt; je hebt hem bevrijd en vrede gegeven.
Gun jezelf tijd om het een plaatsje te geven.
Je maatje verliezen slaat zo’n gat in je hart. Je hebt het goed gedaan met hem en vooral voor hem. Niet schuldig voelen hoor, ook al snap ik dat heel goed. Je hebt de beste beslissing vanuit liefde gemaakt; je hebt hem bevrijd en vrede gegeven.
Gun jezelf tijd om het een plaatsje te geven.
Dankjewel voor alle meelevende en lieve berichtjes. Dat doet me goed. Fretten zijn ook zo speciaal en je bouwt er een enorme band mee op. Daarnaast ging er ook een hoop tijd in zitten; loslopen, aandacht geven, medicijnen geven, brokkenpap maken enz. Dus ik val nu ook een beetje in een gat. Dat is confronterend. Ik merk nog steeds dat mijn oude gewoontes er nog in zitten. Als ik thuis kwam van mijn werk ging ik hem eerst begroeten en mocht hij los, en voordat ik naar bed ging kwam ik altijd nog even controleren. Ik stond ook altijd een half uur eerder voor hem op zodat ik hem eten kon geven. Dat hoeft nu natuurlijk niet meer
Ik heb in het weekend zijn hele kooi ontsmet en uit elkaar gehaald. Zijn andere spullen heb ik ook allemaal schoongemaakt en in een doos gedaan. Ik had nog heel veel waltham en orijen brok over. Dat heb ik gelukkig weg kunnen geven aan een andere fretteneigenaar.
Ze hebben echt een speciaal plekje in je hart, die kleine monstertjes
Ik heb in het weekend zijn hele kooi ontsmet en uit elkaar gehaald. Zijn andere spullen heb ik ook allemaal schoongemaakt en in een doos gedaan. Ik had nog heel veel waltham en orijen brok over. Dat heb ik gelukkig weg kunnen geven aan een andere fretteneigenaar.
Ze hebben echt een speciaal plekje in je hart, die kleine monstertjes