The story of Miya

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Klinkt allemaal als een heerlijke ondernemende en ondeugende fret :hart:

Inderdaad consequent op de bak zetten en meerdere bakken neerzetten, ook buiten de kooi. Het kan heel goed dat ze nu nog te veel in beslag genomen wordt met bezigheden door haar leeftijd, maar als je haar zindelijk wilt krijgen is het nu wel de juiste tijd om dat goed aan te leren.
Jonge fretjes hebben veel rust en slaap nodig en het is heel normaal dat jij een grens moet stellen. Zij hebben zo veel energie en belangstelling dat ze zelf die rem er niet op zetten en maar doorgaan tot ze zwaar over hun grens heen zijn. Dan krijg je vervelende fretten hoor en worden ze ook bijterig.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Kick schreef:Heerlijk frutzeltje hoor :hart: En dat poepen naast de bak, tja... Komt ook wel goed! Ik moet toegeven dat wij met Nash absoluut de meest zindelijke fret ooit te hebben getroffen maar al onze vorige fretten deden het ook regelmatig in een hoek of onder de kast.

Fijn om te horen dat jullie elkaar steeds beter leren kennen. Hoe gaat het tussen Miya en je dochter en man?
Met Miya, dochter en man gaat het ook best goed, maar omdat ze af en toe bijt houden ze, vooral mijn man beetje afstand. Nu moet ik zeggen dat ze al die tijd alleen maar boven is geweest en sinds half weekje komt ze steeds meer beneden en dat gaat dus best goed, maar ja die voeten van mijn man..tja :fluit:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Marjan schreef:Met het harde bijten komt het wel goed, ze is nog over enthousiast en kent haar kracht nog niet. Wel blijven reageren wanneer ze het te hard naar je zin doet. Heb je inmiddels al het idee dat ze je gewoon hoort?

Ja die is niet doof hoor haha.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

yvonne schreef:Wat een heerlijk meisje is ze toch :hart:

Jammer dat ze nog niet goed zindelijk is, maar ze is nog jong en speels. Het helpt overigens wel als je haar meteen oppakt en op de bak zet als je ziet dat ze iets wil gaan doen. En de hemel inprijzen als ze het op de bak gedaan heeft. Maar waarschijnlijk doe je dat al :brush: Ik had trouwens overal meerdere poepbakken staan, heb nooit puppypads gebruikt.
En ach, een échte fret poept gewoon af en toe lekker naast de bak :lach:
Ja dit doe ik zeker, ze krijgt dan beetje zalmolie, is ze gek op..maar soms zet ik haar wel 4x terug op de bak en dan blijft ze eraf komen en vervolgens pist ze toch op dat plekje, het is echt een boefje hoor.

Ik heb vandaag van die open kattenbakken besteld, 3 stuks dus die zet ik op de plek neer waar ze het meeste doet.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Karen schreef:Klinkt allemaal als een heerlijke ondernemende en ondeugende fret :hart:

Inderdaad consequent op de bak zetten en meerdere bakken neerzetten, ook buiten de kooi. Het kan heel goed dat ze nu nog te veel in beslag genomen wordt met bezigheden door haar leeftijd, maar als je haar zindelijk wilt krijgen is het nu wel de juiste tijd om dat goed aan te leren.
Jonge fretjes hebben veel rust en slaap nodig en het is heel normaal dat jij een grens moet stellen. Zij hebben zo veel energie en belangstelling dat ze zelf die rem er niet op zetten en maar doorgaan tot ze zwaar over hun grens heen zijn. Dan krijg je vervelende fretten hoor en worden ze ook bijterig.
Ja en die grens maak ik maar voor haar, anders blijft ze gaan. En heb wat open kattenbakken besteld zodat ik die verspreid in huis kan neerzetten, ff een drolletje inleggen en hopenlijk snapt ze het. ;)
..alleen dat badplassen/ poepen dat vind ze gewoon leuk om te doen…tja ik kan het daar zo afspoelen, dus ik laat het maar zo..

alleen mijn man was er gisteravond niet heel blij mee, ze had nog even snel in bad zitten kakken en had ik dus niet gezien en opgeruimd, dus mijn man riep al, gatver schat wat is dit? :lach:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Hahahaha! :lach:

Ik denk dat een badkamer of toilet toch een ander gevoel geeft bij fretten op de een of andere manier. Nash is echt overal in huis en in zijn kooi 100% zindelijk maar wanneer hij met mij meegaat de badkamer in dan poept hij toch ook af en toe in een hoekje achter de toiletpot. Ik zeg dan eigenlijk ook altijd: zullen we even samen gaan poepen Nash? :brush:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

:lach: :lach:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Miya is gewoon nu al een eigenwijze drol, ze weet waar de bak staat, maar zit er gewoon naast, ik zit continu op haar te letten om er op tijd bij te zijn, maar dat lukt dus niet altijd en dan verschuif ik de bak weer naar waar ze net heeft gepiest en weer er naast :roll: :roll: …soms denk ik wel eens dat ze het erom doet :lol: :lol:

..verder is het een heerlijke stuiterbal.. ik geniet volop van haar ondeugende capriolen.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

30C225B7-9271-4477-A15E-D3055CB7C768.jpeg
30C225B7-9271-4477-A15E-D3055CB7C768.jpeg (520.91 KiB) 735 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

D221961C-290B-4D21-94E2-B8A5A1D8A61A.jpeg
D221961C-290B-4D21-94E2-B8A5A1D8A61A.jpeg (403.21 KiB) 735 keer bekeken
Ik ben een beetje met mijn Nikon camera aan het oefenen op Miya. Dat lukt natuurlijk niet, want die zit gewoon niet stil en ik weet niet meer zo goed waar de sluitertijd en diafragma op moet staan, is weer even geleden dat ik mijn cursus heb gehad. Maar vond deze toch wel aardig gelukt. :hart:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Nou ik vind beide foto’s prachtig van jouw meiske! :hart: :D
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: The story of Miya

Bericht door Kick »

Camera op de sportstand zetten ;)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Wil net zeggen, gewoon de sportstand gebruiken, doe ik ook altijd. :lol:
Maar ik vind de plaatjes prachtig hoor. :hart:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Haha nee dat kan echt niet hoor, als je een spiegelreflex hebt aan geschaft met diverse lenzen, dan is het beste om dit zelf in te stellen. De autostand is dan not done ;) ;)

..maar daarom maak ik ook alles met mijn telefoon hoor, op 1 of andere manier wil het kwartje wat betreft sluitertijd en diafragma niet vallen…ik moet altijd het schemaatje erbij houden, wat ook alweer wat is.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

6A2AE56D-EDDF-44D2-9744-A2FE648AB4D2.jpeg
6A2AE56D-EDDF-44D2-9744-A2FE648AB4D2.jpeg (565.71 KiB) 725 keer bekeken
Gisteren toch maar eerst op wat anders geoefend..wat een stuk langzamer is.. :lach:
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

0BE3E851-7E4A-4744-8276-633045554952.jpeg
0BE3E851-7E4A-4744-8276-633045554952.jpeg (578.94 KiB) 725 keer bekeken
..en toen weer op Miya :hart: :hart:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Nou ik vind het knap! Ik heb echt totaal geen kaas gegeten van fotografie, gewoon geen gevoel voor :lol:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Hahaha, ja die is wel te volgen op handmatig! :lach:
Nou, dat pielen met een camera is leuk voor alles behalve en bewegende fret hoor. Wil je die mooi kunnen vastleggen zal je gewoon moeten smuigelen en de sportstand moeten gebruiken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: The story of Miya

Bericht door Kick »

Wij hebben hier ook allebei een flinke DLSR met meerdere objectieven maar een fret fotograferen is toch iets aparts en ik heb al snel ontdekt dat de sportstand het beste is; automatisch scherpstellen en burst mode. Je klikt lekker door en geheid dat er een paar fraaie bijzitten.

Die laatste van Miya is prachtig! :D
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: The story of Miya

Bericht door Helen »

Fred schiet met motordrive en als er 1 goede bij zit heb je geluk :lol:
Plaats reactie