kattenbakvulling?

Een goede huisvesting is onontbeerlijk voor een fret, lees hier over de verschillende mogelijkheden
Plaats reactie
Shana

kattenbakvulling?

Bericht door Shana »

Hi iedereen ,
Ik had eens een vraagje ivm de kattenbakvulling

Wat vinden jullie van Diamonds silicaat kattenbakvulling ?
Diamonds is een stofvrije, hoogwaardige, niet-klontvormende kattenbakvulling.
De niet-klontvormende kattenbakvulling van speciaal geraffineerd zuiver kwartszand is geschikt voor alle grote en kleine katten (vanaf 6 weken) die hoge eisen stellen aan hun dagelijkse hygiëne.
(Of gelijkaardig product dat gemaakt is van kwartszand)

ikzelf gebruik nu de BreederCelect Kattenbakvulling maar vind dat deze toch snel ruikt en zoek een beter alternatief.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-07-25 om 11.40.52.png
Schermafbeelding 2021-07-25 om 11.40.52.png (642.88 KiB) 6148 keer bekeken
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: kattenbakvulling?

Bericht door Helen »

heb momenteel weer houtkorrels. Volgens mij is dat zand ook niet echt geschikt?
Ben altijd bang dat die zooi in de piepie blijft zitten.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Ik zou ook niet voor zand-achtig kiezen, ik gebruik ook breeder select.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou dat niet durven gebruiken voor een fret, veel te bang dat die kleine korreltjes in hun neusgaatjes blijven steken wanneer ze eens zouden gaan graven in dat spul. Ik ben een fan van back2nature maar volgens mij is dat hetzelfde als breeder select alleen iets fijner.

En in een ver verleden hebben wij die korrels wel eens voor onze kat gebruikt maar was ik juist helemaal niet tevreden, het blijft heel makkelijk aan de pootjes kleven dus je hele huis ligt er mee onder én het absorbeerde amper waardoor het juist veel meer stonk.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Back2Nature en Breeders is ongeveer het zelfde inderdaad. Breeders is meer gericht op katten, de korrels zijn harder.
Heb ze beiden gebruikt, gebruik nu weer houtkorrels.
Verder wat jij zegt hoor Marjan, al die zandachtige dingen zijn niet echt goed voor fretjes.
Karen

Bericht door Karen »

Nee, ik zou kwartszand zeker niet voor fretten gebruiken (maar eigenlijk ook niet graag voor katten). Fretten gaan toch vaak in hun bak graven, schuiven, rollen en zelfs slapen. Ze snuiven ook vaak in de bak. Het risico dat ze dan kleine korrels ‘ergens’ in krijgen is heel groot.

Mijn ervaring met Back2Nature of Breeder Select is uitstekend. Geen geur. Nu ben ik wel iemand die 2 x per dag de bak leeghaalt en er dan ook een sopje doorheen haal. Dan heb je zeker geen overlast.
Wil je toch iets anders proberen, kun je kijken wat je van Cat’s best Eko korrels vindt. Het bindt snel de urine en is makkelijk uit te scheppen. Ik vind alleen dat je er een enorme uitloop van krijgt, omdat de korrels zo licht en klein zijn. Het is van plantaardige vezels, dus mochten ze er ooit iets van binnen krijgen, komt dat er aan de andere kant wel weer uit.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Sluit ik me bij aan. Hier een cat's best (de paarse 'smart pellets' variant, want dat zijn de cilindertjes en geeft een stuk minder rommel dan die gebroken stukjes). Ookwel 'de klonterende houtkorrel'. Mag gewoon in de groenbak en ik schepte ook dagelijks uit met een groen afvalzakje zodat het daarin kon :hart: . Had dan een apart afvalzakje voor de hygienische doekjes waarmee ik de bakrandjes en plateaus ed dagelijks afnam. Die vulde zich dan totaal niet zo rap.
Eliesja

Bericht door Eliesja »

Hier de plospan houtkorrels, ook zeker tevreden mee.
Shana

Bericht door Shana »

thanks ladies , ik kan weer even verder ! :hart:
Plaats reactie