The story of Miya

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

6DC1637C-80EA-4FF3-8D7A-DA1D822A1502.jpeg
6DC1637C-80EA-4FF3-8D7A-DA1D822A1502.jpeg (125.14 KiB) 1495 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

02BF2B7D-29E5-4A47-A2E1-387D10133D48.jpeg
02BF2B7D-29E5-4A47-A2E1-387D10133D48.jpeg (110.76 KiB) 1495 keer bekeken
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Een feestje voor Miya :juich: :dans:
Precies wat ik bedoel! :D
Volgende week moet je waarschijnlijk de opstelling weer veranderen of iets anders verzinnen :clown: :brush:


@Mette: natuurlijk mag dat
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Haha, goed zo! :lol:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: The story of Miya

Bericht door Mette »

OMG ik heb zelf zin om erin te duiken :ferret: :juich:

@Karen super! :hart:

@Eliesja mogen er wat van jouw foto's bij? :brush: Gelijk een topvoorbeeld
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Thanks allen ..Hihi idd een weekje..tis gewoon een verwend nest..ze is op dit moment het liefst boven en vooral slapen is favoriet.

@Mette, ja hoor dat mag zeker.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Komende week ga je met haar naar Hanneke toch? Succes alvast met haar! :D
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Yes morgen moet ik met Miya naar Hanneke…ben erg benieuwd hoor.

Thanks
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Maak je niet al te ongerust hoor want ze ziet er echt prachtig uit!
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: The story of Miya

Bericht door yvonne »

Succes alvast, duimen draaien hier !
Gebruikersavatar
trea
Berichten: 1665
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:39
Aantal fretten: 0
Locatie: Hengelo

Re: The story of Miya

Bericht door trea »

Succes vandaag
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Succes bij Hanneke vandaag!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: The story of Miya

Bericht door Mette »

En veel plezier! Ik vind het altijd gezellig :brush:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: The story of Miya

Bericht door Kick »

En weet je al wat?
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Hi allemaal…

Het was een beetje een roller coaster aan info en emotie bij mij..
Volgens Hanneke zag ze er heel goed uit, liet zich aardig onderzoeken..alleen bij haar buik niet, erg gespannen..

Ze heeft dan ook een urine test ondergaan en die was heel slecht en poepje heel licht positief op Giardia.. ondanks dat ik weet dat Hanneke de fretten expert is ga ik toch nog voor een second opinion naar een andere dierenarts in Delft..

Ik wil gewoon zeker weten of ik er goed aan doe om Miya al die medicijnen te moeten geven… ik ben zelf ook heel erg tegen medicatie en als er hieruit ook slecht nieuws komt dan gaan we er weer voor om mijn miyaatje een zo prettig mogelijk leventje te geven. Dus donderdag weet ik meer…

Dit komt ook omdat Miya gewoon heel anders is dan Nala en ik weinig ziekte beeld zie..op dat vele slapen na, snappen jullie..

Ze heeft wel haar implantaat gekregen..
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: The story of Miya

Bericht door Marjan »

Wat een tegenvaller Eliesja. :( Maar wat was er niet goed aan haar urine dan en wat voor medicatie heb je gehad?
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: The story of Miya

Bericht door Karen »

Ben je wat duidelijker geworden Eliesja?
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Ja ben wat duidelijker geworden..zal even mijn verhaal doen..
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Eindelijk even tijd om mijn verhaal te doen..was even een gekkenhuis hier, ook omdat ik met onze floes naar de dierenarts moest die verloor ineens bloed en liet haar urine lopen..en had veel pijn..(later meer)

Afgelopen dinsdag dus eerst bij Hanneke geweest, ik ging voor een implantaat en een controle, omdat ik had aangegeven dat ze zoveel slaapt. Ze is onderzocht, wat redelijk goed ging en daarna is er urine afgenomen…eh zeg maar flink uitgeknepen.. :(

De uitslag van die test was dus niet goed..teveel eiwit, teveel witte bloedcellen, wat dus wijst op een ontsteking en beetje bloed en nog aantal dingen geloof ik…oh ja en er zou heeeeeel licht positief op Giardia zijn getest. Toen kwamen dus alle medicijnen weer aan bod…synulox, omeprazole, metocloperamide en de fenbendazol…bam..ik kreeg echt een dejavu gevoel en mijn gedachte dwaalde af en ik probeerde alles te volgen wat Hanneke zei…

Eenmaal in de auto ben ik gaan nadenken..Nala en Miya naast elkaar gehouden en dacht …nee Miya is en doet heel anders dan Nala, toont niet ziek, eet goed en komt goed aan…dus waarom al die misselijkheid medicijnen, terwijl ze goed eet en geen problemen heeft met eten?? :?:

Er werd mij daarom geadviseerd om een second opinion te doen, wat ik dus ook heb gedaan.. en helaas kwam er wel uit dat het eiwit te hoog is en er ontstekingscellen in zitten…maar verder dus niks.

Miya liet zich heel goed onderzoeken en deze arts vond het echt onzin om al die medicijnen te geven, alleen adviseerde hij wel om een kleine 2 weekjes de Synulox te geven en ik moet haar plasje over 3 weken weer laten zien..

Ook ben ik nu bezig om haar over te krijgen op de brok, dit omdat beide toch wat onzeker waren over het prutje wat Miya krijgt, is het voldoende, is de samenstelling wel goed op de lange duur? Ik zou een voedingsanalyse kunnen aanvragen, maar wil haar toch graag op de brok hebben, dus dat ga ik niet meer doen.
Ik heb nu haar ziwi brokjes verkruimeld en doe deze nu in haar prut en probeer steeds minder prut te geven en steeds meer brok..althans dat is straks te bedoeling. Voor nu gaat het prima, dus hoop dat het uiteindelijk gaat lukken.. of ze de hele brok gaat accepteren, daar ben ik niet zeker van..ze is gek op dat prut structuur, dus ben bang dat ik de brokjes moet gaan weken, nog even uitzoeken en uitvinden hoe we dat gaan doen…denk dat ik de brokjes maar ga fijn malen en dan weken ofzo. (Meer tips zijn welkom)

Nog even over onze floes…we vermoeden een blaasontsteking, maar dat konden ze niet zeker zeggen, omdat de tut geen plas meer had, ze had alles al laten lopen en ook op de dierenarts haha. :mrgreen: . ze vroeg wel gelijk of er andere huisdieren waren en hoe dat samen ging..eh dat is er en niet zo best..ze zei, vaak komt er blaasontsteking voor door stress..
Oké dat was even een dingetje dus..nu zit onze floes aan de anti stress snoepjes. Ze kreeg al medicijnen (ontstekingsremmer) voor haar artrose en die zou dan eventueel moeten helpen voor als ze blaasontsteking zou hebben..deze gaan we wat verhogen, mochten de klachten blijven, dan moeten we afspraak maken voor een echo en gelijk een urine onderzoek.
Laatst gewijzigd door Eliesja op 03 dec 2021 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eliesja
Berichten: 1589
Lid geworden op: 27 aug 2020 17:01
Aantal fretten: 2
Locatie: Rotterdam

Re: The story of Miya

Bericht door Eliesja »

Dus al met al…is het afwachten en hopen dat de Synulox wat doet. Fingers grossed
Plaats reactie